Gå til innhold
Nikkor1

Kan jeg vaske bilen med tørkehåndkle?

Recommended Posts

ØHN    5 295
ØHN

Hei! Glemte vaskehansken hjemme og er på ferie, derfor lurte jeg på om det går bra å vaske bilen med denne? http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_54&products_id=10

Eller burde jeg dra å kjøpe en ny hanske? :)

Grundig forvask er viktigst. Jeg ville reist innom nærmeste bensinstasjon og kjøp en svamp uten tilsatt såpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AreJJ    63
AreJJ

Er vel bare enklere med handske. Går vel greit med buffemicro til vask også. Lett å miste når de er skikkelig våte, men gjør vel grei nok jobb.:-))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Jeg har vasket bil med mikrofiberkluter, og det funker greit så lenge man har resten av utstyret til å ta en skikkelig forvask. Trikset med å vaske med kluter er å bruke mye vann; jeg brukte en klut til å slippe vann over panelet jeg vasket mens jeg vasket veldig forsiktig med en annen, søkkvåt klut.

Vanligvis når jeg vasker, bruker jeg rundt 15-16 liter vann; ved klutvask brukte jeg nærmere 40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nikkor1    0
Nikkor1

Takker for svar. Jeg tok en grundig forvask og brukte kluten. Ser ut til at det gikk fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig