Gå til innhold

Rengjøre og behandle skinnseter HJELP!


sjynaa

Recommended Posts

Hei! fruen har kjøpt seg en 1999 bmw e46 med beige sportsskinn interiør, dette er meget skittent og litt slitt (ser litt sorte "sprekker" på sidestøttene og div). Hva er beste måte og gå fram på for å få dette interiøret fint igjen? Hvilke produkter og framgangsmåte skal jeg bruke? Håper på kloke svar da jeg ikke har gjort dette før. Er også et pluss om det ikke trenger å være de dyreste produktene, men må være noe som funker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Se hvordan det går når de sorte sprekkene blir rene :) Swissvax leather cleaner forte og leather milk.Du får settet for rundt 700kr hos swissvax.Du kan også pusse ned slitt del og få på ny farge.Da blir det minst dobbelt så dyrt.Håper det kommer flere tips etter hvert.Billige løsninger/produkter er ikke jeg så flink på, men de finnes sikkert ;) f.eks greanclean som rens, så børste og tørke ren med frotte håndkle.Så kjøpe en billig leatherconditioner som lexol.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du prøve en skinnrens med skinnbørste, og så smøre skinnet etterpå. Blir du ikke fornøyd etter det må du vurdere farge og kanskje en fyller for å få det bra. Får ihvertfall kjøpt en grei skinnrens på biltema, men liker ikke kremen/fettet de selger, du får en grei skinnkrem på bohus e.l hvis du ikke vil bestille på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg får det swissvax setter for 620,- på kampanje hos gs bildeler nå, å ser er det jo med cleaner, conditioner, fedt og det du trenger av børster og kluter :) syns ikke det var så ille :) kommer vel ganske nerme denne prisen skal man kjøpe billigere produkter og børster hver for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

På skinn som er skikkelig møkkete synes jeg SurfexHD fungerer bedre enn medfølgende rens. Blandes 1:10-1:20 etter behov. Billig og effektivt.

Disse setene ble ikke helt rene med SV sin rens. SurfexHD gjorde en bedre jobb her.

IMG_8814_1024x683.jpg

IMG_8818_1024x683.jpg

IMG_8824_1024x683.jpg

IMG_8826_1024x683.jpg

IMG_8842_1024x683.jpg

Etter rens påførte jeg SV Leather milk.


Et annet alternativ er Dodo sitt skinnpleiesett. Har kjøpt dette selv, men har ikke fått testet det enda. Utifra det jeg kan se på bilder og info på nett så ser det ut til at rensen er meget effektiv. Settet inneholder kun rens og sealer så du må huske på å også kjøpe en børste hvis du går for dette settet.

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Kjøp Swissvax leather cleanre forte.
leather cleaner er mer egnet for seter som er velholdt, er setene missbrukt og aldri/sjelden rengjort er leather cleaner forte et mye bedre valg.

http://www.swissvax.no/produkter/skinn-laerpleie-produkter/leather-care-kit-forte

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys sin skinnrens er like god som Swissvax Leather Cleaner og myyyye billigere da den blandes ut ;)

Lærmelken til Chemical Guys er derimot helt ræva, så bruk Swissvax Leather Milk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical Guys sin skinnrens er like god som Swissvax Leather Cleaner og myyyye billigere da den blandes ut ;)

Jepp! :)

Bruker denne selv, og den er ufattelig billig i forhold til Swissvax samtidig som den gjør ike god jobb.

Betalte vel ca 500kr for en gallon om jeg ikke husker helt feil.

I går kjøpte og prøvde jeg forøvrig Polishangel Charisma :)

Alle andre skinnpleiemidler kan bare gå og legge seg, Swissvax leather Milk som tidligere har vært favoritten er ikke i nærheten engang!

Krever litt mer arbeide, men du verden for et resultat!!

Blir spennende å se hvor lenge det holder seg så bra, men dette er vel premiumvarer, så regner med holdbarheten er bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet føltes mykere etterpå, det var overhode ikke glatt, og det ser rett og slett mye bedre ut.

Det skal masseres inn og så renses igjen til slutt, så det er endel mer jobb, men verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Synes ikke skinnet blir hverken blankt eller glatt med milk heller jeg da men.. Ser jo nytt ut.
Testet du milk og carisma side om side da, siden du kan si at det blir mykere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også Scholl Spam renser bra på skinn, brukte den på setene i Roveren i helga. Blir deilig matte og rene setene etterpå.

Jeg syns denne er på høyde med SV LeatherCleaner Forte rensemessig, men oppleves som litt seig å jobbe med i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke skinnet blir hverken blankt eller glatt med milk heller jeg da men.. Ser jo nytt ut.

Testet du milk og carisma side om side da, siden du kan si at det blir mykere?

Nei, jeg synes heller ikke det blir blankt eller glatt, men det var enda bedre med Charisma ;)

Ble ikke testet side om side, men det skal jeg gjøre ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Spørs om jeg får prøve selv engang jeg har tid :)

Litt vanskelig å se for seg at det skal bli bedre enn med SV milk, når man synes det ser strøkent ut med den allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg skurte skinninteriør i helgen med ren Surfex. Det var en ren nytelse. Hvertfall da jeg var ferdig...

Du må legge ut det bildet du sendte til meg i bedre oppløsning.. kjenner jeg blir litt uvel bare av å tenke på det. Bilen bruker sikkert mindre drivstoff nå når den er såpass mye lettere :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiaan

Du må legge ut det bildet du sendte til meg i bedre oppløsning.. kjenner jeg blir litt uvel bare av å tenke på det. Bilen bruker sikkert mindre drivstoff nå når den er såpass mye lettere :)

+1 få ut det bildet! :)

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

+1 få ut det bildet! :)

Og interiøret på hyundaien!!!!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...