Gå til innhold

Valg av maskin etter tyveri, hjelp?


DeejayTID

Recommended Posts

DeejayTID

Heisann. Ble frastjålet min Krauss 500w. Har benyttet den på to biler til nå og fått rimelig dreisen på dette. Tenker å skaffe meg en ny DA siden jeg ikke trenger noe roterende f.skap.

Hva er å anbefale hvis man setter seg et budsjett på rundt 2-2.5k? Kan evnt. være en god pakke til toppen 2.8k.

Har en Saab 9-5 (2003) med 279 steel gray (hard lakk?) som er min hovedbil, men har også en Ford Kuga titanium black (2013) i bilparken som trenger litt stell.

Har en haug av Uber pads og menzerna polisher liggende så det er dekket.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan i såfall anbefale Flex-DA. I vertfall mtp at du har pads. Etc.

Ps: Har en lite brukt flex-da som skal bort. Nye sommerdekk er på prioriteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Kan i såfall anbefale Flex-DA. I vertfall mtp at du har pads. Etc.

Ps: Har en lite brukt flex-da som skal bort. Nye sommerdekk er på prioriteringen.

Hørt at den var stor... og tung.

Med tanke på at jeg sliter med betent skulder, håndledd og tommel (på samme side) så tror jeg ikke det er det smarteste kjøpet jeg kan gjøre :P.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg ville kjøpt rupes 15 ev 21.. Har ikke prøvd 21 med 15 bakplate, men tror det kan være fin løsning og.

Du har jo duetto også som kanskje kunne passet?

Bruker Flex og Rupes daglig, og må si jeg foretrekker rupes med tanke på hvor stødig og lett den er å jobbe med. Flex kan være litt "kantete" og krever ofte mye mer/hardere grep når du jobber. ( dette er jo BARE mine personlige oppfatninger, og det er sikkert delte meninger om temaet:))

Rupes/flex blir for meg litt som Audi/Bmw. Begge er supergromme og du må nesten gå etter hva du "liker":)

Bruker også fortsatt min Das-6pro ganske ofte, spesielt på japanske biler, gjerne med Meguiars Microfiberpads (cutting tar mye mer enn finnishing)

Lykke til med Valget!

P.S om du sliter med armer og skulder (som meg) ville jeg ikke valgt Flex p.g.a dette. som nevnt kan den være litt "tung"

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hva er å anbefale hvis man setter seg et budsjett på rundt 2-2.5k? Kan evnt. være en god pakke til toppen 2.8k.

Med tanke på at jeg sliter med betent skulder, håndledd og tommel (på samme side) så tror jeg ikke det er det smarteste kjøpet jeg kan gjøre :P.

Må vel være f.eks en Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro mtp budsjettet ditt og.

Stor og tung er Flex DA overhodet ikke. Fint balansert maskin, men hvis man sammenligner den med DAS-6 maskin så er den større ja, men bare litt.

Eventuelt vente litt og spare til en Rupes Duetto.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Får man bare Duetto i Deluxe Kit?

Får kanskje bare bestille meg en Das 6 Pro mens jeg venter på å bli millionær.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Flex er en vesentlig bedre maskin enn DAS6 Pro, men den er også vesentlig dyrere. Om man bare polerer egen bil kan det være en utfordring å forsvare et sånt innkjøp, men om man har hard lakk vil det lette jobben betraktelig. På myke og følsomme lakker kan den også skape en del ugang grunnet tungen rotasjon.

DAS6 Pro er dog trygg på så å si alle lakker, selv om Bernhard, Tyggern eller Belle helt sikkert har skrekkhistorier om biler der denne maskinen gjorde mer ugang enn nytte :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Jeg vurderer å bare kjøre på med en Duetto siden jeg allerede har jobber lina opp for de neste hundre år. Neida, så ille er det ikke, men sysselsatt det blir man (er jo selger av yrke så... å selge DCN behandling er ikke vanskelig :) ).

Er jo rimelig greit priset på BN med tanke på 10% rabatt noe som gir meg en pris på 3800,- inkl frakt for deluxe kittet.

Noen med innvendinger på Duettoen? Burde jeg velge en av de andre Rupsene eller Flex? Eller kanskje bare taue inn egoet, lommeboken og detailerånda og kjøpe meg en Das 6 Pro?

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bare kjøre på med en Duetto siden jeg allerede har jobber lina opp for de neste hundre år. Neida, så ille er det ikke, men sysselsatt det blir man (er jo selger av yrke så... å selge DCN behandling er ikke vanskelig :) ).

Er jo rimelig greit priset på BN med tanke på 10% rabatt noe som gir meg en pris på 3800,- inkl frakt for deluxe kittet.

Noen med innvendinger på Duettoen? Burde jeg velge en av de andre Rupsene eller Flex? Eller kanskje bare taue inn egoet, lommeboken og detailerånda og kjøpe meg en Das 6 Pro?

Jeg har kjøpt alt mitt utstyr på nanolex/bilnerden/parts and retarderte, men hvis jeg skulle hatt en roterende så hadde jeg kjøpt den på prishammeren.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt alt mitt utstyr på nanolex/bilnerden/parts and retarderte, men hvis jeg skulle hatt en roterende så hadde jeg kjøpt den på prishammeren.dk

Hvorfor fra den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Jeg har kjøpt alt mitt utstyr på nanolex/bilnerden/parts and retarderte, men hvis jeg skulle hatt en roterende så hadde jeg kjøpt den på prishammeren.dk

Jeg har vel ikke så langt nevnt roterende?

Uansett, hvorfor vil du handle fra dansk side? DKK er jo dyrere enn NOK i tillegg til alt annet du mister ved kjøp derfra forbrukermessig.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke så langt nevnt roterende?

Uansett, hvorfor vil du handle fra dansk side? DKK er jo dyrere enn NOK i tillegg til alt annet du mister ved kjøp derfra forbrukermessig.

Som sagt, jeg har kjøpt alt mitt bil-relatert utstyr fra nettbutikker her i Norge.

Annet verktøy til oppusning av huset har jeg stort sett parallellimportert da det har vært mye billigere.

Ja. man løper en risiko på det.

Har ikke angret.

Beklager, så ikke at du var på jakt etter DA, leste bare "Flex" og var litt rask i avtrekkeren.

Endret av Hyperd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Som sagt, jeg har kjøpt alt mitt bil-relatert utstyr fra nettbutikker her i Norge.

Annet verktøy til oppusning av huset har jeg stort sett parallellimportert da det har vært mye billigere.

Ja. man løper en risiko på det.

Har ikke angret.

Aha. Jaja, hvis man vil så er det jo bare å gjøre det :P

Rupes Duetto er jo DA ^^.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...