Gå til innhold

Erfaring med Nissan Leaf Tekna 2013


stiham

Recommended Posts

Hei.

Bil nr.2 må i hus.

Dessverre blir det Leaf denne gangen.

"Hun er ikke så fin men hun er veldig grei"

Skal prøvekjøre og forhåpentligvis kjøpe Leaf i morgen.

Har kjørt litt Leaf tidligere og vet forsåvidt hva jeg går til.

Har noen av dere tips til ting jeg bør være oppmerksom på under prøvekjøringen?

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang nok skjøteledning?

Du sier du har kjørt litt Leaf tidligere, og isåmåte vet du jo selv hvordan den føles og hva du begir deg utpå.

Du har vel også allerede også bestemt deg for bilen, og da er det vel bankers uansett?

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen av at fruen skal jobbe innenfor bomringen og henting i barnehage gjør at det blir elbil.

Bilen må ha plass til barnesete og ikke koste skjorten.

Tesla er dessverre uaktuelt og Golf kommer for sent og for dyrt.

Kjenner til Leaf og kjøper hvis jeg liker den som du sier.

Men det jeg lurer på er om andre med mer erfaring enn min sporadiske kjøring med Leaf har noen umiddelbare ting jeg bør være oppmerksom på. Ting som ikke virker, fusker m.m.

Om jeg så kjørte Lada, skal jeg love at vedlikeholdet ville vært på plass.

Vi snakker om verdier.

Selv om man kjører Leaf, så kan man ha æren i behold om man holder den vedlike.

Endret av stiham

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver du bilen etter din egen standard og finner ut om biler er bra nok.

Tips og triks fra andre kan gjerne gjøre at man "leter" etter ting som skal irritere en, men som man kanskje ikke hadde brydd seg om.

Eneste som jeg har bitt meg merke i, er at samtlige virker å ha hylekor i bremsene ved forsiktig brems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at en del mennesker griner på serviceprisene og tar den på andre verksteder enn merkeverksteder. Det har resultert i totalhavari på batteripakken da de "glemmer" å lufte , noe merkeverksteder ville gjort. Har bekjente innen forsikringsbransjen som er bekymret for dette. Så det er dokumentert at manglende lufting av batterier er årsaken til havariene. Bilen eller er grei nok. Bare husk å bruk noen som kan bilen når du tar service. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktive svar TR86 og AreJJ.

Satser på at fruen blir fornøyd.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Stusset også litt over serviceprisene. I det ene øyeblikket ble min samboer fortalt at det nærmest var ingenting i kost med at man slipper å bytte oljer og partikkelfilter ifht dieselen idag,og at vedlikeholdskost var så lav, men prisen var allikevel 4900kr! For hva da? Lese av feilminne og lufte batterier? Det er så og si som en vanlig service på en Audi A8! Helt villt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Finnes flere elbiler enn leaf, golf og tesla. :) focus-e er jo billig for tiden. Kia soul ev kommer også straks. BMW i3 er også et alternativ, men legger seg i et litt høyere prissegment. Finnes noen på bruktmarkedet.

Ta ellers en titt på elbilforum.no og nissan-deleb der. Servicepriser er vel det største irritasjonsmomentet, tror jeg..

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Vedkommende som har slått i3 med styggkjeppen må være utslitt for hjelpes den ser ut! Får alltid en god latter når jeg ser en sånn..

@Fornavn Etternavn: bytter vel ikke bremseklosser etc på første service og siden disse bilene regenererer ved nedbremsing så slites det også mindre klosser og skiver :)

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovlov86

Ville og sett på Focusen. i3 og Leaf er de styggeste bilene jeg ser langs veien.

Har kjørt Leaf en del jeg og. Helt grei å kjøre, men billig interiør og fælt eksteriør gjør at jeg hadde sett på andre merker. ;)

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt BMW i3 framfor denne kjedelige Leafen

Og jeg ville strengt tatt valgt samtlige biler i verden foran i3, kollektivtransport også forresten.

Finnes det styggere bil enn i3 egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Og jeg ville strengt tatt valgt samtlige biler i verden foran i3, kollektivtransport også forresten.

Finnes det styggere bil enn i3 egentlig?

Dessverre finnes det også biler som Pontiac aztek som jeg vil si er hakket værre..

ellers tror jeg faktisk jeg synes biler som Juke, multipla, og eldre scorpio faktisk hviler bedre på øyet en I3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en Leaf på oss.

Som nevnt. Tesla og Golf blir for dyrt i3 likeså.

Ford Focus har jeg sett på tidligere, men denne er ikke bygget som en el-bil og har batteriene i bagasjerommet. (Elendig løsning om man har barnevogn)

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre finnes det også biler som Pontiac aztek som jeg vil si er hakket værre..

ellers tror jeg faktisk jeg synes biler som Juke, multipla, og eldre scorpio faktisk hviler bedre på øyet en I3 :P

Det finnes helt klar mye stygt ja, men i3 er helt på pallplass, da synes jeg faktisk Leaf er lang mer behagelig utseende på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Mulig jeg er inhabil siden jeg har bestilt en slik "styggedom", men. Jeg synes i3en ser bra ut. Litt merkelig bakende kanskje, men det er en vanesak og den blir bedre for hver gang jeg ser den. Innsiden av denne er i en klasse langt over leaf, golf, e-up og focus også. Samme er effekt en. Mye kvikkere i3en, om det betyr noe.

Men smaken er forskjellig. :D

Gratulerer med Leaf, Stiham.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3 er veldig kvikk, men ble ikke imponert over interiøret i det hele tatt, og fra siden er den nesten verre enn bakfra spør du meg. Skjønner ikke hvorfor den på død og liv må se ut som en "elbil".

Klarer dessverre ikke å like den bilen

Interiøret synes jeg virket simpelt dessverre, "hattehylle-dashbord" osv, føltes ikke kjempe premium ut akkurat, men design er jo veldig en smakssak, og selv i3 har noen flotte detaljer.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er inhabil siden jeg har bestilt en slik "styggedom", men. Jeg synes i3en ser bra ut. Litt merkelig bakende kanskje, men det er en vanesak og den blir bedre for hver gang jeg ser den. Innsiden av denne er i en klasse langt over leaf, golf, e-up og focus også. Samme er effekt en. Mye kvikkere i3en, om det betyr noe.

Men smaken er forskjellig. :D

Gratulerer med Leaf, Stiham.

Husker jeg ikke var så veldig fan første gang jeg så i3en, men etter hvert har jeg vell konkludert med at den faktisk ikke er så ille likevell :P Veier du den opp i mot en del andre elbiler så syntes jeg den ser litt friskere ut..

Og ja gratulerer med ny bil, Stiham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...