Gå til innhold
Zepticon

Overtrekk til bil. Hvilke merker/typer er best?

Recommended Posts

Zepticon    43
Zepticon

Hei :)
Jeg driver for tiden å kikker på forskjellive trekk til bilen. Siden jeg tenker å sette den vekk på vinterlagring, så må jeg ha et trekk å legge over den.

Bilen det skal brukes på er en 1994 Mazda RX7, uten vinge. Ellers 100% orginal.

Hadde i utgangspunktet tenkte å gå for et som bare er til innnendørs bruk, men etter å ha kikket litt rundt på internet så er jeg plutselig i tvil. Trekket skal kjøpes for å ha på bilen når den står lagret, men jeg føler jeg blir litt fristet av at et "vanntett" trekk har en del flere bruksområder. Det viktigste da er at trekket ikke er dårligere til innendørslagring bare fordi det også fungerer utendørs :)

De jeg har sjekket ut er:
California Car Covers - Customveave Indoor - 333USD

Coverking - Indoor Satin Stretch - 337USD

Coverking - Stormproof - 324USD

Coverking - AutoBody Armor - 437USD (kommer bare i grå, så den er litt uaktuell egentlig)

Covercraft NOAH og Dustop, men disse kan man ikke velge farge på :(

Så spørsmålet er da om noen av dere her inne har erfaringer med slike trekk, og evt hva som er bra/dårlig, og hvilke type trekk jeg byrde gå for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Har ingen erfaring med overtrekk, men hvis du får deg et vanntett et, så pass på at det er pustende slik at det ikke danner seg kondens på undersiden av trekket som potensielt kan lage problemer med lakk og metall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    598
Stig J

Jeg har fra http://www.coverdesign.ch/ Veldig fornøyd. Tommy har vel hatt ca. 5 stk og han er sikker like fornøyd.

Var det 300EUR det kostet mon tro? Kom vel på rett i underkant av 3000 levert på døra i en søt 90-talls gymbag.

Fleecen inni trekket er det mykeste jeg noen gang har vært borte i. Og så er det pustende slik at jeg kan ha vinduene litt på gløtt og få "gjennomtrekk". Siste man vil ha er innestengt ekkel lukt i godbilen.

DSC_4709.jpg

DSC_4710.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J. Larsen    178
J. Larsen

Det som ble sagt over er veldig viktig. Du vil ikke ta av trekket og finne en våt bil og et trekk som klistrer seg i seg selv. Jeg Kan ikke anbefale noe selv da jeg ikke har stor erfaring med trekk, men jeg har hørt flere som sier at Indoor Satin Stretch er utrolig bra. Også tyske trekk skal være bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zepticon    43
Zepticon

Ja, dersom det blir vanntett trekk så må jeg ha et som puster. Men det er litt det som er sørsmålet da, hvorvidt jeg skal gå for et allværstrekk eller et innendørstrekk. Holder egentlig en knapp på bare innendørs nå, men gjerne kommed flere inspill om noen har noen erfaringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    598
Stig J

Jeg vet i alle fall at hvis min bil skulle stått ute så skulle den ihvertfall IKKE hatt noe trekk over som ligger å gnisser inntil lakken i vinden. Kan ikke tro at det finnes et trekk som er så stramt, mykt, vanntett og i tillegg pustende.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig