Hunnes

Hjelp til fiksing av småskader på bilen

Ser dette ble en lang tråd med mye spørsmål fra en som er ganske grønn i faget:) kom GJERNE med innspill!

Skal ta første grundige overgang på bilen nå til helgen siden jeg kjøpte den (8-9 månder:S). Har vasket den ca 2-3 ganger i måneden men uten å legge på noe beskyttelse. har ikke peiling på hva som har blitt gjort tidligere.

Her er handlelisten fra Scandicshine, rop ut om noe elementert mangler! Vasker med hageslange og vaskehanske.

Rain-X
Scholl Concepts våtslipe kit
Prickbort 1L
NanoLotus® NanoSvampen
Bilt-Hamber Surfex HD 1L
Scholl Concepts RIM7 500ML
Scandicshine's Sprayflaske
Scholl Concepts S17+ 1kg
DUO foam applicator
Chemical Guys Cotton-Mikrofiber thick kluter 3 pakk

Vil og legge til at alle skader på bilen var der når den ble kjøpt. Eneste jeg har påført den er steinsprut etter litt for ivrig kjøring på vestlandet og en liten ripe over tanklokket en morgen jeg tydligvis var får trøtt til å fylle.

Hva er det dere sier her inne? Bra lang ifra, men langt ifra bra?

IMG_1059_zps1efce438.jpg

ser det ut som noen har prøvd og fikse steinsprutene på panseret før? Tror jeg skal klare og fikse dette, da her er mange gode guider på forumet på hvordan å fikse steinsprut. Til informasjon ser panseret ut om et minefelt...

IMG_1076_zps8133dff8.jpg

Hva gjør jeg med slike sår som dette? Våtslipe, lakke, våtslipe å polere over? eller må her tyngre/annet kaliber til?

IMG_1067_zps17e268f5.jpg

IMG_1070_zpsab9a72c7.jpg

IMG_1069_zps5f968629.jpg

(Denne flekken er under bakruten, så litt usikker på hvor enkelt der er å komme til uten å ta ut ruten.)

Er det mulig å få vekk desse ripene? viss ja, Går det for hånd eller må jeg ha poleringsmaskin?

IMG_1075_zps9e8be6de.jpg

IMG_1083_zpsdb621a12.jpg

IMG_1087_zps34413f9e.jpg

IMG_1085_zps9e0bfeda.jpg

På dette siste bildet her, hvordan får jeg tilbake fargen på plastiken ved nøkkelhullet? jemikalier Black wow?

Så over til det jeg virkelig trenger hjelp til...

IMG_1077_zpse05663ec.jpg

IMG_1074_zpsf732d339.jpg

IMG_1071_zps412922d2.jpg

IMG_1078_zps05b79cad.jpg

disse skadene er på fram og bak-skjermene. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram eller begynne på dette... Så viss noen vet om en guide eller har noen triks vil jeg gjerne høre.

Beklager viss tråden ble litt uoversiktlig, men er tross alt nybegynner på det meste her i gården:)

Nå kan ikke helgen komme fort nok slik at jeg får begynne på galskapen:) Skal prøve og komme med oppdateringer og bilder etter hvert.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De større lakkskadene må det nok større kaliber enn og våtslipe og polere opp, ergo lakkering.

De ripene vil du nok ikkje få vekk for hand, må nok til med maskin.

Plast(dørhåndtak) der kan du mette plasten med Black wow eller owatrol polytrol.

Fangerene må nok bare byttes da det er såpass skadet at det finnes ingen quick fix.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt redd for at fangerene var fortapt ja... Da skal vertfall resten av bilen få seg en god overhaling så får resten tatt litt som det kommer. Tusen takk for godt og enkelt svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive