Gå til innhold

Forlatt bil på privat tomt


Høydal

Recommended Posts

Kom hjem fra jobb en kveld her forrige uke hvor det plutselig sto en sliten BMW (type tjuvkobla og bulka) parkert på min tomt. Har noen naboen som er av den litt tvilsome sorten og når jeg hørte med de om de kjente til bilen (sto en kontorstol med batteri ved siden av bilen bla.) så var den totalt ukjent for de. Søkte på regnr. og fikk "ukjent reg.nr) så var innom purken her om dagen angående borttauing. Så når de søkte på regnr så var det selvfølgelig stjålet fra en annen bil så de skulle sende en patrulje når de fikk tid. Kom hjem om kvelden og da hadde purken vært der seg tatt med seg skilta. Når jeg var hos purken så sa ho jeg prata med at skulle jeg taue den bort så måtte jeg ta regninga selv. Men er det noen som vet om jeg bare kan ringe til Viking/Falken eller må jeg få noe type papir fra purken at den kan taues bort? Var å noen som mente at man vrake bilen hvis man har prøvd å få tak i eier/stått så å så lenge(Men får vel ikke vraka/vraktpant uten del.2 av vognkortet?)? Noen som har vært borti lignende? Er drittlei av å se på vraket av en bil samt at den står nesten ute i veien som går mellom gårdstunet så alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Jeg ville nok ha skjøvet den vekk fra tomta. Ut på kommunal grunn eller annet, så får kommunen/Politiet ta kostnaden på tauing.

Om noen da spurte om bilen, så kan du jo bare si at den stod på tomta di og plutselig var den vekk. Du har ikke sett noe, spør naboen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Skriv opp rammenr og ring biltilsynet

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Noen brukbare deler? Selg (gi bort evt) den som delebil mot avhenting av hele driten.

Det har du ikke lov til, det er fremdeles noen andres eiendom. BT hjelper gjerne til ved anskaffelse av rammenummer. Da kontakter man eier/eiers forsikringsselskap så ordner de det.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha skjøvet den vekk fra tomta. Ut på kommunal grunn eller annet, så får kommunen/Politiet ta kostnaden på tauing.

Om noen da spurte om bilen, så kan du jo bare si at den stod på tomta di og plutselig var den vekk. Du har ikke sett noe, spør naboen. :D

Blir litt langt å skyve den når det er 5-600m ut til offentlig vei :P . Dog skal det sies at jeg var inne på tanke å sleppe den bort på jordet på andre sida av naboen før meg, men får vel bli kvitt den ordentlig tenkter jeg. Når jeg spurte naboen så mente en kamerat av han at jeg bare kunne skyve bilen ut lia. Snakka med et par naboer nærmere veien og har blitt slakta biler lenger innover tidligere samt hver gang en gang kjøleskap/vaskemaskin går i stykker så blir den bare sparka ut lia der vistnok (naboen rir rundt på nedsia innimellom)

Noen brukbare deler? Selg (gi bort evt) den som delebil mot avhenting av hele driten.

Den bilen er ikke dugans til mere en fyllmasse gitt.

Det har du ikke lov til, det er fremdeles noen andres eiendom. BT hjelper gjerne til ved anskaffelse av rammenummer. Da kontakter man eier/eiers forsikringsselskap så ordner de det.

Skriv opp rammenr og ring biltilsynet

Dumt spm, men hvor finner jeg rammnr. på en 3-bimmer(type midten av 90)?

Bare ikke plukk og rør på den uten hansker, sånn at dine fingeravtrykk ikke blir over hele bilen hvis det viser seg at den er brukt til noe krimiment. :)

Har som sagt prata med purken allrede samt de har vært å kikka på den. Siden det var stjålte skilt på den så er det vel en sjanse for at bilen er stjålet å. Skal innom purken en dag til uke å høre litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Skal som regel stå på en plate i motorrommet en plass, samt flere skjulte steder på karroseriet.

Plata sitter som regel på torpedoveggen, evt er nr banket inn i stålet samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du ikke lov til, det er fremdeles noen andres eiendom. BT hjelper gjerne til ved anskaffelse av rammenummer. Da kontakter man eier/eiers forsikringsselskap så ordner de det.

Du har vel rett i det :) Tror iallefall jeg hadde tauet bilen ut av gårdsplassen, og satt den i veikanten ved kommunal vei. Midt på natta, om så. Ute av syne, ute av sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du har vel rett i det :) Tror iallefall jeg hadde tauet bilen ut av gårdsplassen, og satt den i veikanten ved kommunal vei. Midt på natta, om så. Ute av syne, ute av sinn.

Burde nok vært gjort før onkel ble varslet/involvert

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring nærmeste biloppsamlig/ bossplass og be dei hente bilen. Dei henter bilen og beholder vrakpanten..og ingen spørsmål :D gjort de før med delebiler eg ikkje gadd å levere sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring nærmeste biloppsamlig/ bossplass og be dei hente bilen. Dei henter bilen og beholder vrakpanten..og ingen spørsmål :D gjort de før med delebiler eg ikkje gadd å levere sjøl :)

Takk for tipset. Hadde absolut vært det enkleste for min del hvis en høgger her i fjor gidder å plukke den opp.

Kikka etter chassisnr.(er vistnok en 95 525 IX) i dag og kjørte ut på biltilsynet. etter info. Der viste det seg at bilen var solgt i jan/feb og at bilen ikke var omrega, mangla årsavgift eu-kontroll m.m. Prøvde å ringe han fjøsnissen i Neslandsvatn som sto som eier(nye eier), men selvfølgelig null svar. Søskenbarnet mitt og jeg kikka litt nærmere på bilen i dag og da ligger det div brev(sikkert 1-2 poser) med uåpna brev(type kreditt/inkasso) baki bagasjerommet med forskjellige navn/adr så blir en tur innom purken som sagt i morra med litt flere tips/info/spm om what to do. Drittlei av å bruke tid på det vraket nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg etter et par turer til politi/biltilsyn etter info om bil/eier og forsøk på å få tak i eier(null svar selvfølgelig) og noen tlf til politiet/Viking fått begjært bortauing av bmwen. Fikk tlf i 10-tia i dag tidlig telefon fra Goberg(Viking) om jeg var hjemme. 20min seienere kom Viking og mens han fikk vinsja og stroppa fast bmwen så fylte jeg ut "Begjæring om borttauing"-skjema så blei man endelig kvitt bilen og kan ta hælj uten å irriterre seg over bmwen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Godt å høre at det ordna seg :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...