Gå til innhold

Rimelig våtstøvsuger - Biltema WD 1000/10?


krister461

Recommended Posts

krister461

Nå har egentlig feriepengene alt gått til ny høytrykkspyler, poleringsmaskin +++, men jeg lurte på å bruke de siste små kronene på en våtstøvsuger ala denne:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Vad--og-torstovsuger-WD-100010-17337/

Men, jeg er jo redd man ikke får mer enn man betaler for og at den egentlig ikke har noe for seg.

Noen innspill til denne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Jeg har gjort et forsøk på det, men finner ingen omtaler om akuratt denne, bare anbefalinger til støvsuger som koster 5 ganger mer. (Noe som i seg selv kanskje er svar godt nok) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke den fra Biltema men den litt større som vel heter WD 1200/30.

Har fungert helt fint den. Brukt den i bilen både vått og tørt, tatt en liten rens av et par tepper i stua etc.

Jeg har ikke noen annen slik maskin å sammenligne med riktignok. Men til mitt bruk har den fungert fint. Er og kobling på den til verktøy slik at støvsuger starter og stopper sammen med f.eks en slipemaskin. Blir det ikke så mye støving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Hmm. Ja, ikke helt lett dette. Ser anbefalingene ligger i 6-700 kr klassen. Det bør jeg klare å spare til. ;)

Men, hvilken av disse tre bør jeg gå for? Biltema WD 1200/30, Nilfisk Buddy 15 fra Jula eller Cotech fra Claseren? :wacko:

Ser jeg må innom Proffia og kjøpe meg et munnstykke i tillegg også:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/16468-fjerne-sur-lukt-fra-golvfilten-i-bila/

Tar gjerne i mot flere innspill om noen har. :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Takk for tips. Dog er det kanskje verdt 30 kr ekstra at jeg har en butikk jeg kan møte opp i om jeg skulle få problemer med maskinen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Takk for den. Nilfisken er på vei ned på prioriteringslisten.

Tror jeg heller mot Cotech-sugeren fra Claseren og støvsugersettet fra Elkjop.

Noen siste innspill før jeg løper og kjøper? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Disse passet selvsagt ikke sammen. Nå er det heldigvis enkelt å returnere settet fra Elkjøp.

Noen tips til hvor jeg enten får en overgang eller et annet munnstykke som passer til Cotech-sugeren?

Proffia har kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en veldig bra pris på Nilfisk Multi 20 Inox...så vurderer kjøp når vi snakker 500kr

Noen som har testet denne?

Jeg er veldig fornøy med denne.

har brukt den på å støvsuge opp sagspon, gipsstøv, koblet til diverse sager på sponutkastet og bruker den på bilene her.

Ingen problemer med den så langt og egentlig ingenting negativt å nevne om den.

Lang slange, lang ledning og god sugeevne.

Har dog ikke prøvd den til våtsuging da jeg har en egen dedikert til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en veldig bra pris på Nilfisk Multi 20 Inox...så vurderer kjøp når vi snakker 500kr

Noen som har testet denne?

Jeg har Multi 20T som jeg tror er akkurat samme bare med plastbeholder i stedet for rustfri, samt at T betyr strømuttak på sugeren med auto av/på funksjon. Denne har vært brukt til rensing av div tekstiler, sponavsug på kappsag og slipemaskin, samt litt div i båt og garasje, og fungerer utmerket. Filteret tåler utrolig mye dritt og vann før det byr på problemer. Jeg har blandt annet sugd opp vann fra diverse kriker og kroker i båten og den jafser det i seg som ingenting.

Dersom du skal bruke den til div elektroverktøy så ville jeg absolut kjøpt en med strømuttak, og du må uansett kjøpe et skikkelig munnstykke for rensing.

Endret av MVinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Disse passet selvsagt ikke sammen. Nå er det heldigvis enkelt å returnere settet fra Elkjøp.

Noen tips til hvor jeg enten får en overgang eller et annet munnstykke som passer til Cotech-sugeren?

Proffia har kanskje...?

Var innom Proffia, men de hadde ingenting som passet. De skulle riktignok få inn en overgang til denne: http://www.proffia.no/Rengjoring/Stovsugere/Munnstykker/Bilmunnstykke-for-35mm-utstyr?overcatid=4

Vil den fungerer greit?

Hvilke munnstykker bruker dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mitt første foruminnlegg...

Uansett, jeg har Biltemasugeren og jeg blir ikke overrasket hvis den er lagd på samme fabrikk som clasern sin. Clasern, Jula og Biltema har samme leverandør på en del produkter.

Jeg er i hvert fall fornøyd med biltema sin. Den har et problem som du kanskje bør være oppmerksom på, og det er slangen. Hvis det er samme leverandør kan slangen være av den billige typen, og den bretter seg hvis du er litt kjapp med bevegelsene.

Hvis de er likt oppbygd må du være klar over at det er en vannsuger du har kjøpt, og ikke en tepperenser. Men det var jeg obs på, så jeg mener at jeg kjøpte et munnstykke fra Kãrcher som jeg bruker i bilen. Ikke samme type som du har avbildet, men den går an å bruke på min i alle fall.

Nyttig redskap, er sikker på at jeg fikk igjen kjøpsprisen og litt til da jeg brukte den på en bil jeg skulle selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Disse passet selvsagt ikke sammen. Nå er det heldigvis enkelt å returnere settet fra Elkjøp.

Det var visst en godt gjemt adapter i settet fra elkjøp, så problem solved. ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...