Kristo

Legge på nytt lag med voks etter 2 uker : Vaske?

27 innlegg i emnet

Hei

jeg fulgte trinn "1-2-3" for noen uker siden. Brukte Meguiars med godt resultat. Nå er bilen støvete og litt skitten. Hvordan klargjør jeg for ny runde med voks?

Kun spyle?

Vaske?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full vaskerutine bruker jeg hvis jeg skal legge ny voks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see. Så da er det trinn 1 og 3 da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er trinn 1? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du skal kun bruke trinn 3 fra Meguiars serien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er trinn 1? :)

rinn 1 er vask.

Trinn 2 er polish

Trinn 3 er voks

Det er ihvertfall sånn jeg har forstått det, men jeg er nybegynner.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... er vel ikke skrevet i stein at dette er "De tre steg" heller ;) Tror ikke folk skjønner deg om du sier du har "tatt en trinn 1 i dag jeg" i stedet for å vaske bil :P

Men ja, det holder å vaske bilen før du vokser den på nytt - dersom den ER helt ren riktignok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, skjønner. Dette var kun min tolkning av en annen tråd her inne.

Men når du vasker: vil du ikke da fjerne det laget med voks du la på for noen uker siden ? Ikke at det er så farlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, skjønner. Dette var kun min tolkning av en annen tråd her inne.

Men når du vasker: vil du ikke da fjerne det laget med voks du la på for noen uker siden ? Ikke at det er så farlig...

Ja, hvis du pøser på med sterk avfetting, tar man kjappere livet av beskyttelsen. Men kjører du på med mild Surfex, og en relativt mild såpe til berøringsvasken, skal du være rimelig trygg. Kommer jo an på voksen, selvsagt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da har du lagt en utrolig ræva voks om den ikke tåler en vask :) Skal tåle både det ene og det andre, men vil så klart på sikt svekkes grunnet mekanisk slitasje ved vask og vaskemidler som løser opp voksen.

Hvor lenge en voks holder finnes det ingen fasit på. Spørs helt på lakk, type voks, vind og vær etc. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode og raske svar.

Settes pris på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten:

Kanskje det er et tankekors at jeg føler behov for å gjøre denne prosessen allerede halvannen uke etter at voksen ble lagt på...

Kanskje det sier sitt om voksen...? Brukte Meguiars Carnauba Wax (ett lag).

Var innom Mekonomen i går og da ble jeg anbefalt 3M sin "LSP" nettopp fordi den skulle vare så lenge... Neste gang kanskje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten:

Kanskje det er et tankekors at jeg føler behov for å gjøre denne prosessen allerede halvannen uke etter at voksen ble lagt på...

Kanskje det sier sitt om voksen...? Brukte Meguiars Carnauba Wax (ett lag).

Var innom Mekonomen i går og da ble jeg anbefalt 3M sin "LSP" nettopp fordi den skulle vare så lenge... Neste gang kanskje.

Usikker på om 3m har flere LSP, men den jeg prøvde var hvertfall helt latterlig. Det ble med første forsøket. Kjøp heller collinite, billig og burde holde veldig lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv Collinite 845 ,Swissvax Shield og Autoglym voks om du er ute etter holdbarhet, men samtidig glans og dybde :) La nettopp på et lag Collinite, denne varer ekstremt lenge på både felger og bil til den lave prislappen.

Endret av alexanderst
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så får diskusjonen heller bli at den er forarbeidet som skaper glans og dybde.

Jeg klarer rett og slett ikke å se forskjell på ferdig polert bil, og nypolert OG vokset, og har ingen har enda hatt riktig på de plassene jeg har droppetLSP for "blindtest"..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en flaske med Collinite 845 som nevnt over her! Meget god holdbarhet, billig og lett å legge :)

Om du har tenkt å handle litt, er VIP medlemskap her inne å anbefale, da får du ihvertfall 10% hos alle samarbeidspartnere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vasket bilen etter du la voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope!

Hvorfor vurdere å legge ny voks når du ikkje har vasket bilen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun to uker etter behandling, på en bil som ikke er vasket og utsatt for kjemi, er normalt LSP fortsatt tilstede. For fullt ut å kunne vurdere om bilen er beskyttet, og har Lotuseffekt, bør bilen være nyvasket og ren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive