Kristo

Legge på nytt lag med voks etter 2 uker : Vaske?

27 innlegg i emnet

Hei

jeg fulgte trinn "1-2-3" for noen uker siden. Brukte Meguiars med godt resultat. Nå er bilen støvete og litt skitten. Hvordan klargjør jeg for ny runde med voks?

Kun spyle?

Vaske?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full vaskerutine bruker jeg hvis jeg skal legge ny voks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see. Så da er det trinn 1 og 3 da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er trinn 1? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du skal kun bruke trinn 3 fra Meguiars serien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er trinn 1? :)

rinn 1 er vask.

Trinn 2 er polish

Trinn 3 er voks

Det er ihvertfall sånn jeg har forstått det, men jeg er nybegynner.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... er vel ikke skrevet i stein at dette er "De tre steg" heller ;) Tror ikke folk skjønner deg om du sier du har "tatt en trinn 1 i dag jeg" i stedet for å vaske bil :P

Men ja, det holder å vaske bilen før du vokser den på nytt - dersom den ER helt ren riktignok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, skjønner. Dette var kun min tolkning av en annen tråd her inne.

Men når du vasker: vil du ikke da fjerne det laget med voks du la på for noen uker siden ? Ikke at det er så farlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, skjønner. Dette var kun min tolkning av en annen tråd her inne.

Men når du vasker: vil du ikke da fjerne det laget med voks du la på for noen uker siden ? Ikke at det er så farlig...

Ja, hvis du pøser på med sterk avfetting, tar man kjappere livet av beskyttelsen. Men kjører du på med mild Surfex, og en relativt mild såpe til berøringsvasken, skal du være rimelig trygg. Kommer jo an på voksen, selvsagt.

0

Del dette innlegget