kenny28

Hjelp med fjerning av hvit strip

Jeg har en hvit avrenningsstripe på plasten under dørene.

Denne går ikke vekk ved vask.

Noen tips til fjerning av denne ?

post-8428-0-60036700-1402640081_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sterk surfex, skrubb med børste på plastikken.

Det er nok avrenning fra dørkarmer, kan ha samlet seg opp prickbort og annet stoff som renner ned.

Kan være lurt og smørre opp med noe som Owatrol polytrol eller black wow eller lignende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sterk Surfex tenker du ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:3 tenker jeg tar den fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor gammel bilen din er (og om den er bruktimportert) kan du reklamere på det også. Den offisielle rep. løsningen er å vaske det hvite området med:Intensive wheel rim cleaner, Ord. No. WURTH 0893476–K.

Felgrensen skal stå og jobbe i 10 min før det angripes med en børste. For å unngå at problemet gjentar seg skal listene på bakdørene byttes. Det er metallet inne i de "gamle" listene som avsetter det hvite belegget på plasten.

Delenummer på modifiserte lister: Sliding window guide (L) 5L0 839 431 E

Sliding window guide (P) 5L0 839 432 E

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor gammel bilen din er (og om den er bruktimportert) kan du reklamere på det også. Den offisielle rep. løsningen er å vaske det hvite området med:Intensive wheel rim cleaner, Ord. No. WURTH 0893476–K.

Felgrensen skal stå og jobbe i 10 min før det angripes med en børste. For å unngå at problemet gjentar seg skal listene på bakdørene byttes. Det er metallet inne i de "gamle" listene som avsetter det hvite belegget på plasten.

Delenummer på modifiserte lister: Sliding window guide (L) 5L0 839 431 E

Sliding window guide (P) 5L0 839 432 E

Jeg har nettopp kjøpt bilen av norsk forhandler( Møller bil). Bilen er en 2010 modell Yeti.

Reklamere sier du ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan selvsagt ikke ta noen avgjørelse om hvorvidt dette dekkes av garanti eller kjøpslov for den forhandleren som har solgt bilen, men jeg ville forsøkt å reklamere på det ja :)

Reklamer før det er gått 5 år siden bilen ble registrert første gang (kjøpslov) !

Grattis med fin bil forresten, jeg kjørte Yeti i noen år selv, og var storfornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er og kjempefornøyd :)

Ang reklamasjonen, hvordan bør jeg legge frem saken, hva er argumentene ?

Takk for all hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Argumentet må jo være at det ikke ser spesielt bra ut med den hvite stripen :) Henvend deg til et Skodaverksted, og vis frem bilen (ren og pen bil er lurt) der. Dersom kundemottakeren er "litt våken" vet han/hun at dette er et kjent problem som det finnes en reparasjonsløsning på fra fabrikk.

Jeg kan selvsagt ikke avgjøre om du vil få dette godkjent som en reklamasjon i henhold til norsk kjøpslov, men helt umulig burde det ikke være :)

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du at dette er ett problem på Skoda/Yeti ?

Jeg prøvde å søke det opp på nett uten å bli noe klokere :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reklamere på at bilen er skitten? Aldri hørt før.. :P Såfremt bilen er skitten, da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite stripen på plastdekselet som dekker kanalen skyldes at aluminiumet som ligger inne i gummilista på bakdørene koroderer, og avgir et hvitt materiale på den mørke plasten. Det er ikke "skitt" som lar seg vaske av enkelt..

Ja, jeg vet at dette er et problem på "tidlige" Yetier, ikke Skoda generelt. Problemet eksisterer ikke på Yetier med de modifiserte dørlistene jeg ga deg delenummerene på.

Det er utgitt en reparasjonsløsning (TPI) fra fabrikk, denne er konfidensiell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive