Gå til innhold

Støvsuger fra Biltema


kenny28

Recommended Posts

DavidRS

Tror det er noen her inne som har testet den, og konklusjonen var nok ikke positiv om jeg ikke husker feil. :)

Kjøp heller den minste Nilfisk-sugeren på Jula. Koster vel en 100lapp mer, men gjør jobben godt. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

X2 har brukt den på gamle jobben og makan til ræl.. slangen er vel 1m og så er selve maskinen ikke noe tess.

Legg heller noen kroner ekstra i det, så har du mye lenger og er fornøyd; )

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Er nok mye bedre. Har personlig hatt karcher wd2.200 (?) Den var billig og har Vært helt grei..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt denne et år eller to nå og er sånn rimelig fornøyd passelig misfornøyd (EDIT: Under oppramsing av ulempene innså jeg at jeg hater den mer enn jeg trodde...). Men den får jobben gjort stort sett! Har ikke savnet sugekraft, og det ekstra strømuttaket på motoren er utrolig nyttig.

Men den har noen ulemper:

  • Som nevnt, slangen er latterlig kort. Den er også veldig lite robust og knekker og sprekker lett som bare det. Men på den annen side, da kan du ta med deg slangen tilbake og få 500kr i tilgodelapp som du kan bruke på en ny maskin, så da har du plutselig to støvsugere og én slange :)
  • Kan også nevne at den bråker. SOM. ET. HELV...! Nå har jeg ingen andre grovsugere som dette å sammenligne med, men å bruke denne uten hørselsvern er uaktuelt - først og fremst for ikke å bli rablende gal. Og apropos slange; fordi den er så kort blir det jo til at maskinen omtrent ligger inntil hodet ditt uansett hva du driver med.
  • Endestykket på slangen har en bøy som til tider føles som om den er 90 grader, selv om den sikkert er nærmere halvparten. All form for tekstilrens er i hvert fall en ergonomisk krisesituasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Denne er både billig og bra. Dessuten har Clas Ohlson et rikholdig utvalg av reservedeler. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å kjøpe slike slanger et eller annet sted? Jeg skulle gjerne hatt 4-5 meter ekstra slange til Fomaen min...

Skulle tro det ja. Skal sannelig sjekke litt opp i det, men det måtte nok blitt slange i "løsvekt" til å plugge på de originale endestykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Så lenge det blir tett er det en god nok løsning for meg :)


Hadde vært forferdelig greit å slippe å ha støvsugeren inne i bilen siden den bråker nok til å trenge øreplugger og hørselsvern...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Går det ikke an å kjøpe slike slanger et eller annet sted? Jeg skulle gjerne hatt 4-5 meter ekstra slange til Fomaen min...

Proffia kan sikkert hjelpe deg. Bare mål diameteren på munnstykkene, vil tro det er ganske elementært å lage om de ikke har ferdige på lager :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den. Fungert fint hos meg men har ingen å sammenligne med da.

Den lager mye lyd ja og har litt kort slange. PLuss for maskinuttak. Jeg kjøpte den ikke bare til bil men også til bruk i huset, f.eks ved sliping. Da kobles den til slipemaskin og det meste av pusset havner i maskinen istedenfor utover rommet.

Bra sugeeffekt på denne. Har brukt den jevnlig i bilen. Har og gjort litt lett rens av tepper og møbler i huset med den(trykkanne og børste i tillegg). Har hund så den har kommet godt med for å få vekk hår som ikke vanlig støvsuger fikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
AppelsinSkall

Jeg bruker denne:http://www.jula.no/torr-vatstovsuger-10-l-1200w-230030

Og er faktisk utrolig fornøyd. Hvor lenge den holder aner jeg ikke, da jeg kun har hatt den i noen mnd, men funksjonellt ser jeg ikke noe galt med den.

Lånte en Foma (en liten rød sak) av en kollega, og jeg merker ikke noen store forskjeller på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...