haarstad

Haarstad sine SAAB'er

111 innlegg i emnet

Her i gården er det kun SAAB som gjelder. Har for tiden 2 stykker på gårdsplassen.

9-3 Sportcombi 2008

IMG_1177_zpsf10c03a5.jpg

Kona som bruker denne. 1.9 tid på 120 hk som er skremt opp til hele 140 hk. Grei familiefrakter. Slet mye begynnelsen med EGR, så blokkerte den tilslutt. Etter det har den vært problemfri.

9-3 Aero Cabriolet 2001

IMG_1275_zps97505f3c.jpg

Dette er den jeg stort sett kjører. 2.0 turbo på 205 hk som er oppjustert til 230 hk. Utover original utrustning sitter det større intercooler, innsatsfilter og 3" downpipe med racekat som går over i 2.5" fra kat. Planene for denne er å hente ut litt flere gamper når jeg får montert sterkere clutch. Senkefjører og stivere dempere ligger også å venter.

900S T16 1990 *SOLGT*

EA01AE45-BA53-4530-9F45-428B7B2A30EF_zps

Siste tilskuddet i familien. Kjøpt her om dagen, og garantert den bilen som vil gi mest utgift og desto mere kjøreglede. For meg så er dette ordentlig SAAB. Utrolig morsom bil å ratte, helt uten støttekrykker og elektriske fiksfakseri. Opprinnelig en lavtrykker på 146 hk, men er ombygd til fulltrykker ved hjelp av apc, chip og intercooler. Rundt 175 hk, pluss minus etter dagsformen.

Endret av haarstad
4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilparken den var det ingenting å utsette på, noe misunnelig. Cabben er så utrolig clean.

900an har jeg sett flere bilder av på Saab forumet og så at du har litt jobb foran deg som nye emblemer, skilter, kanskje ordne noe annet som som spredere etc samt lakk om den skal bli strøken. Men denne er virkelig fin og et ypperlig utgangspunkt. Så pene OG900 T16 blir ikke flere av akkurat... Ble litt glad når jeg stå 1000m forsvant såpass fort :P

Tommel opp B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja cabben er fin. Har fjernet aero-emblemene på den, så skal ta emblemene på bakluka også. Angående "nyhundran", så er nye regskilt noe som trengs. Nytt glass til ene sprederen skal fikses. Lurer også på å ta av vindskjermen til takluka. Den smale pyntestripa langs sidene skal også bort da noen andre har polert de stygge... Emblemene er også under vurdering om de skal fortsatt være på eller ikke.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelige biler! Savner 93n min no sinnsykt hver gang jeg ser andre 93er! :P

Dette var min 93. <3

260_37484546976_4045_n.jpg

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte biler. Bærearmer foran og bak laget på Raufoss på de 2 nyeste.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelige biler! Savner 93n min no sinnsykt hver gang jeg ser andre 93er! :P

Ja det er noe spesielt med Saab :) Neste innkjøp når økonomien tillater det blir vel en 9000 Aero.

Flotte biler. Bærearmer foran og bak laget på Raufoss på de 2 nyeste.

Takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fornuftig ut :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen på "nyhundran" har kødda litt i det siste. Så ble prøvd å lufte den litt idag. Virker som den ble bedre, så får se om det holder. Hvis ikke er det vel slavesylinderen. På prøveturen etterpå så smalt det bra fra motorrommet, bilen daua og svart sky bak meg... Faen. Så for meg turbohavari, men var bare slangen til intercooleren som spratt av under pådrag.

C566C473-E5FD-4DD2-912C-A866A007B601_zps

C1D497CD-592E-4B35-B49C-871F5651BD8A_zps

Endret av haarstad
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er noe spesielt med Saab :) Neste innkjøp når økonomien tillater det blir vel en 9000 Aero.

Har hatt en selv, skal eies igjen. Veldig greit skyv og fantastiske stoler.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri prøvd eller eid 9000. Men siste utgaven av 9000 tiltaler meg veldig :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner ikke 900 Turboen min mindre etter å ha sett bilde av din... min var dog en 82-modell med burgunder velourtrekk, og første eier var Dronning Sonja. Den traff en elg på vei til østlandet i påsken 98 og ble solgt i mai samme år...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å lete opp ett eksemplar å handle det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke plass til å parkere flere biler, dessverre... ikke har økonomien lyst på et pengesluk til heller :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den :) Satser på å bytte bilpleietjenester mot ting som rustsveising og skruing, så slipper prosjektet å bli altfor dyrt :lol:

D35E557D-A906-4304-9161-D0DCD2B5CB0B_zps

Klassiske linjer... Så å si alle snur seg etter bilen. Sjelden å se en slik for tiden :)

Endret av haarstad
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utenom skruing og kjøring, så ble det faktisk litt tid til kosmetisk pleie av 900'n igår. Gruer meg til polering da det er ss-lakk og mye knekker og kriker. Felgene ble tatt kjapt med S3 for hånd og beskyttet med Autobahn. Dekksidene fikk Pneu. Er fortsatt mye å hente men det får bli ved evt dekkskifte.

Før

93E370F7-DD0B-4D8E-9CBC-C10FB778E15F_zps

50/50

DB3CE2E9-45E0-4850-B393-DF73B4D0867F_zps

Klar for cruising.

48AB915A-255E-4A79-A176-A1824D4F10DF_zps

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen ta deg, nå måtte jeg inn på finn.no og kikke... :P

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha :lol: Får legge ut litt flere bilder da <_< Her uten ekstralys, dog med slitent skilt og knust tåkelys.

02C2F774-EBEF-4C26-88DA-8876AEA82446_zps

ED1AD4B6-0EC5-4257-88A9-A25FE96453EE_zps

Vingen. Den er vanskelig å få tak i :wub: 2.5" eksos all the way :ph34r:

8CAEF3AD-2308-400B-97DF-D4757B04A73A_zps

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen 900! :)

Hvordan er 9-3'en (cab'en) å kjøre med såpass mange hester? Har selv en 2002 9-3, og den er jo nesten en båt på veien :P

Har selv vurdert å gå til 230 hk med chip-tuning, men vurderer om det er verdt det når hele bilen er 100% original.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen 900! :)

Hvordan er 9-3'en (cab'en) å kjøre med såpass mange hester? Har selv en 2002 9-3, og den er jo nesten en båt på veien :P

Har selv vurdert å gå til 230 hk med chip-tuning, men vurderer om det er verdt det når hele bilen er 100% original.

Den er skikkelig nice å kjøre :D Men har jo gjort litt for å få ting bedre da. Original er bilen som en båt ja :(

Første oppgraderingen som ble gjort var å bytte ut den spinkle anti-roll baren til fordel for denne her: http://www.partsforsaabs.com/product_info.php?cPath=28_187_550&products_id=3267&osCsid=317dd9e67d9f8024710d0936d5d60865

Den gjør bakenden stivere og fronten mindre understyrt. Så satte jeg denne på :http://www.partsforsaabs.com/product_info.php?cPath=28_266&products_id=3225

Den hjelper mot "torque-steer".

Denne her hjelper også: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-94-98/fjadring/subframestag/102960.html

Tilslutt ble kraftigere tårnstag montert: http://www.genuinesaab.com/catalog/product_info.php?cPath=56_28&products_id=632&osCsid=d4016dbbf86e5a7c450f9156592a3d0c

Med alt dette har den blitt meget kjørbar. Så er det bare å hive på senkesett med stivere dempere og polyforinger :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bilsamling. Godt at det er fleire Saab folk her inne :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive