Gå til innhold

Chemical Guys Sticky Wheel & Rim Cleaner...


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Vel, for en liten tid tilbake bestilte jeg Chemical Guys Sticky Wheel & Rim Cleaner av Scandicshine... Gleden var stor da denne kom tidligere denne uken..

Dessverre er det begrenset med bilder da det ikke var tid til det igår..

Den er i gelèform og lukter overraskende likt som Chemical Guys Microfiber Rejuvenator..

Den henger veldig godt på hjulene og renseeffekten er god.. Jeg påførte først på hjul som ikke var vasket på 3 uker og kjørt i saltlake for å la det virke i ca 5min.. Deretter spylte jeg av med HT for å se åssen felgene så ut..

Jeg ble positivt overrasket over hvor bra det ble, felgene og dekkene så veldig bra ut...

Denne kommer jeg til å fortsette å bruke da den også kan vannes ut 1/5..

Den er forholdsvis dyr, men absolutt verdt pengene..

Her får dere en anelse om åssen felgene så ut:

DSC_0677%20copy.jpg

Og sånn ble det til slutt etter en runde med EZ Brush og Swissvax Wheel Brush...

DSC_0715%20copy.jpg

HAr enda tilgode å prøve den mot både Bilberry og P21S som begge er gode felgrenser, men det kommer etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at den er geleform og at den kan vannes ut... Gelè og vann høres ut som ikke mikser veldig bra? Hvordan blir dette egentlig å blande sammen?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra info bernhard...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Searching for the best most efficient and safe Citrus based wheel and rim cleaner that will actually stick to your rim without dripping?

Citrus Based Sticky Wheel Gel is…………….simply amazing.

Chemical Guys Sticky Gel Citrus Wheel Cleaner is ideal for all wheels. The unmatched and unique gel formula helps clings to the wheels, so the formula doesn't just run down the wheel quickly. The increased time in contact with the wheel allows the Sticky Gel to continuously break down road grime, break dust, etc.

Spray it on your wheels and you can just rinse away the loosened contaminants. For more stubborn stains re-spray the area and agitate with a soft cloth or sponge. The pH neutral formula is safe on virtually every wheel finish so you can use it with confidence, even on high end after market wheels. You can use it full strength for maximum cleaning power, but we recommend diluting it down to a 5:1 ratio of water to cleaner. Diluting this product gives you over 80 ounces of cleaning solution (with the 16 oz size) so it's a tremendous value. Get the most out of your cleaning efforts with the safe and easy to use Chemical Guys Sticky Gel Citrus Wheel Cleaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du blander Bilberry 5:1 også, sant?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

"Vannbassert" kan blandes uansett... P21s blander jeg 50/50 bla, samme funker med bilberry også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Skal få prøvd denne på Passaten og ikke minst Golfen (som holder SS-standard nå eller hva Bernhard :lol: ) i morgen :D

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

hihi?? hva skjedde med Haha?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Interesant! Blir moro med test!

Da har kansje jeg fått min nye syrefrie også, blandes ut 1:10, og den ser helt RÅ ut :D

Husker ikke hva den heter bare, har den på mailen på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hihi" er for homser og pedofile...

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjørte på bart.. Ingen blanding... Denne lukter ekstremt godt iforhold til P21S... Den blir ihvertfall jeg litt småuggen av å holde på med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Var innom Bernhard på fredag og han kastet en liten flaske med Chemical Guys Sticky Wheel & Rim Cleaner etter meg som jeg kunne prøve. Siden Bernhard ikke klarte å få tatt skikkelig med bilder så gjorde jeg det ;)

Ble testet opp mot Bilberry. Begge deler blandet ut 1:5. Hjulene på Høyre side med Bilberry og hjulene på venstre side på CG SWRC. Resultatet ble meget bra med begge produktene. Brukte KUN høytryksspyler og ikke noe annen form for hjelpemiddler.

CG SWRC hang bedre på og rant ikke så lett av. Luktet også ganske godt :wub:

Hjulene som skulle taes med Bilberry FØR behandling

IMG_2261.jpg

IMG_2263.jpg

Hjulene som skulle taes med CG SWRC FØR behandling

IMG_2265.jpg

IMG_2266.jpg

Hjulene som er tatt med Bilberry (kun spylt av, ikke brukt felgbørste el.lignende)

IMG_2276.jpg

IMG_2278.jpg

Hjulene som er tatt med CG SWRC (kun spylt av, ikke brukt felgbørste el.lignende)

IMG_2279.jpg

IMG_2280.jpg

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
ØrjanA
du mangler vist en hjulbolt

Den er knekt og har ikke fått ut den gamle enda :( prøvd alt, men sitter litt igjen. Har en som skal se på det til uka. Har ny bolt liggende :)

Bra Ørjan...

Hvilken likte du best???

Holder en knapp på CG SWRC. Henger bedre på og noe sier meg at den da funker bedre. At man da trenger mindre av den for å oppnå samme resultat. Også luktet den bedre da :wub:

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...