Gå til innhold

Utebelysning til bod på batteri


Olsen

Recommended Posts

Noen som har gode tips til belysning i bod der det ikke er mulig å få inn strøm? (Innlagt strøm er selvfølgelig mulig men mye ork og kav)

Gjerne med bevegelsessensor og som lyser godt nok om kvelden i en bod på ca 6m2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Vis du tenker inni boden så hadde stefaren min bare satt ett batteri med strömledning også päre 12/24v husker ikke hva batteriet var på. Og det funka veldig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er til innvendig bruk. Hvilken type batteri da? Bilbatteri blir litt for dyrt for denne bruken. Da graver jeg heller opp hagen og river opp deler av terrassen for å legge strøm inn, men har liiiite lyst til det da jeg bare trenger bittelitt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Han brukte Buss batteri :P

Edit:

Men om du bruker ett bil batteri så kan jo ikke det bli noe dyrt? fra Biltema for eks.

Endret av Braathen142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel minimum 1000kr for biltema batteri. De jeg fant på biltema.no iallefall.

Edit: fant flere typer ved å søke på batteri. 20Ah til 399kr. Eller blybatteri 12Ah til 179kr

Er det noe særlig lys i en sånn her?? http://www.clasohlson.com/no/Osram-Spylux-LED-belysning/Pr363894000

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjører på med en sånn osram sak fra clas. Om ikke noen sier at den lyser elendig.

Skjøteledning blir alternativ 2 men blir vanskelig å trekke den langs huset pent og det er en jalla dårlig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Kan jo tenkes at et solcelle panel som lader batteriet kan fungere bra..

men da blir jo prisen fort litt høyere igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Osram spylux lyser utrolig bra synes jeg. bruker den i ved boden selv.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osram spylux lyser utrolig bra synes jeg. bruker den i ved boden selv.

Takk! Da prøver jeg med en sånn. Eventuelt tar jeg to :-)

Jeg får teste i inneboden først ettersom det er så lyst ute for tiden. Poster resultat når jeg har fått kjøpt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lommelykt da?

Hehe joda. Men greit å slippe å måtte gå rundt hele huset for å hente den om man bare skal rett innom boden for å hente noe etc.

Likte at osram'en hadde sensor så jeg til og med slipper å trykke på en knapp. Det er slitsomt det :-P

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/New-5-PCS-Wireless-Infrared-8-LED-Light-Lamp-PIR-Auto-Sensor-Motion-Battery-C99D-/231017141094?pt=AU_Home_Personal_Security&hash=item35c9b1d366

5 stykker for 140kr inkl frakt. Bruker også 2AA batterier istedefor 3AAA som gir mer energi/varighet og er mer praktisk. En 8 pack first price batterier til 15kr, så har du lys i 4 stk et års tid i allefall :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...