smithes 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Slik så det ut da jeg skiftet dekk for 1-2 mnd siden. Lurer på om jeg burde gjøre noe med dette snarest eller om det er "normalt"? I så fall, må jeg skifte disse delene? Prisantydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikkor1 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Så ikke noe ille ut det synes jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Puss og behandle. Bilt-hamber har et GODT utvalg av produkter som kan brukes, og er lett å bruke. sjekk bilnerden.no f.eks. Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Okei, men vil det ikke bli verre/spre seg til andre deler? Ble forresten ikke nevnt noe om dette ved service i januar i år. Har vurdert å pusse med stålbørste og behandle, men må jeg da demontere delene? Det blir i så fall uaktuelt, da jeg mangler erfaring og nødvendig utstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KP2 13 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 (endret) Okei, men vil det ikke bli verre/spre seg til andre deler? Ble forresten ikke nevnt noe om dette ved service i januar i år. Har vurdert å pusse med stålbørste og behandle, men må jeg da demontere delene? Det blir i så fall uaktuelt, da jeg mangler erfaring og nødvendig utstyr. Bilt-Hamber har Deox gel som fjerner rust, men den er ikke like effektiv som deox pulveret som blandes ut med vann, så kan nok ta noe tid å få fjernet den resterende rusten. Bilt-Hamber selger også Electrox som er en sink-grunning (sinken vil avgi elektroner til jernet for å forhindre at jernet korroderer, men vil selv forsvinne over tid), så har de også Epoxy-Mastic (Bilnerden selger kun den svarte, men det er vel "rett" farge uansett), som er en to-komponents epoksy som skal være svært holdbar og "tett". Disse produktene brukes i samme rekkefølge som jeg skrev om dem. Du kan også ta kontakt med Bilt-Hamber direkte via nettsiden deres, legg ved bilder så kan de komme med sine anbefalinger. Om du må demontere delene avhenger vel litt av hvor rusten har spredt seg til, vanskelig å si ut i fra bildene synes jeg. Om du ikke demonterer vil det vel være lurt å dekke til bremsene med plast mens du holder på. Endret 5 Juni, 2014 av Fornavn Etternavn 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Greit, da gjør jeg kanskje et forsøk. Tror hele de avbildede delene er rammet av rust, på begge sidene bak, så blir sikkert vanskelig uten demontering. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Hvis du skal bruke tid på å fikse dette så blir det kun for syns skyld, har ingenting å si for sikkerhet og det kommer ikke til å gi deg merutgifter av noe slag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mammut89 106 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 la den være, den blir sånn igjen etter en vinter uansett. dette er ikke noe du gidder å bruke tid på hvert år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Blir nok mest sannsynlig å la det være slik ja, siden det blir veldig mye jobb og mangler en del utstyr for å gjøre det skikkelig. Men ble bekymret da jeg så det var rust på bærearm, er ikke denne viktig med tanke på sikkerhet osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mammut89 106 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 (endret) neida, det er såppas bra med gods på en bærearm at overflaterust ikke er noe å tenke på. bærekulen og foringene går lenge før selve metallet. Endret 5 Juni, 2014 av mammut89 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Dette er helt normalt, og biler som kommer fra sør i landet har en tendens til å ha lett overflaterust på omtrent alt under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smithes 0 Skrevet 5 Juni, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Ok, da tenker jeg ikke mer på den saken Regner med jeg får beskjed uansett på service og eu-kontroll hvis det skulle være noe alvorlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hvkk 78 Skrevet 5 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 5 Juni, 2014 Om du skulle gjort noe med det, er nok det enkleste å ta en rask runde med stålbørsten, rense med bremserens og tørke godt over, for å så gi det noen lag med hammerite lakk, enten spray eller pensel. Gjorde det selv på gamle bilen min, såg bedre ut men har jo ikke noe særlig annen effekt enn at det ser pent ut da. 2 Siter 06' Mini Cooper -Mine Bilpleie Produkter -Loggen X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alextech 970 Skrevet 6 Juni, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 Juni, 2014 Helt enig med mammut. slitedeler byttes ved slitasje. Ikke utseende, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.