Gå til innhold

Drying aid?


solan

Recommended Posts

Jeg har hengt på forumet her et par tre år nå. Har endel utstyr og stash.

Men hva er drying aid og hvordan fungerer det?

Er det noe som tilsettes vannet, eller noe som sprayes på etter avspyling?

Kan noen informere oss uvitende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Når du har vaska ferdig en bil så kan du spraye f.eks gyeon cure, gtechnic c2v3 osv på våt bil også tørke med håndkle. Min bil som er behandlet med mohs bruker jeg cure som drying aid hver gang jeg vasker sånn ca :) Litt overkill men da kan jeg tyne maks ut av mohs til vinteren!

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Drying aid er rett og slett en spray som gir tørkehjelp: Quick Detailer, spraysealer eller i noen tilfeller sprayvoks (men ikke alle slike produkter gir gode resultater som drying aid, så søk litt rundt etter erfaringer).

Den tilfører noe beskyttelse og gjør det glattere å dra tørkehåndkle over lakken :)

Edit: Autoglym sin Aquawax er kanskje det mest mainstream og kjente eksempelet på en sprayvoks som faktisk markedsføres som tørkehjelp.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Da skjønner jeg. Det er altså noe som sprayes på bilen for at det skal være lettere å tørke.

Takk for informasjonen!

Både og, om bilen er behandlet fra før gir drying aid en boost til det som ligger under :). En fin sommerkombo er å legge c2v3 på nypolert bil for så å bruke den som drying aid hver 2-3 vask :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke drying-aid gjør bilen noe lettere å tørke. Vel å merke hvis lakken har fungerende LSP. Den vil jo booste beskyttelsen og evt vannskrekk, men det jeg mener er viktigst, er at den beskytter lakken under tørking. Dette gjør at man lager mindre microriper/swirls med tørkehåndkle. :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Skal være temmelig sensitiv lakk om det blir tydelige riper av tørkehåndkleet. Eller at man er for hardhendt. :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For andre som leser denne tråden og er ute etter en god Drying aid: Jeg bruker Nanolex Washcoat og er strålende fornøyd med den. Gir mye bang for the bucks i og med at den legges med skumkanon. Med 20 ml på 5 dl vann er den også rimelig drøy. Holder akkurat til 2 biler om jeg er kjapp nok under påføring.

Gir meget bra vannskrekk på ubehandlet bil, i tillegg til ganske bra beskyttelse. Holdbarhet kan jeg ikke si så mye om, da jeg legger den etter hver vask.

Endret av chrefs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polsokk

Støtter denne. Nanolex washcoat er bare gull. Sammen med rennende vann direkte fra vannslangen uten munnstykke er det bare 8 dråper igjen på bilen å tørke bort...

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...