Gå til innhold
Lysholm

Matt lakk

Recommended Posts

Lysholm    431
Lysholm

Hei,

Var innom en kompis i dag som har en original matt lakkert (sort) Fiat 500. Den hadde vært til klargjøring hos en mindere seriøs bilpleier uten kompetanse og bilen hadde blitt polert. Resultatet er en blank matt sort Fiat 500.

Så til det store spørsmålet. Hvordan kan man redde en slik lakk, dvs få tilbake opprinnelig matthet? Er det kun opplakkering som gjelder?

Gode tips tas i mot med takk. Oppfordrer spesielt de som har tatt biler med slike lakktyper til å svare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Nanosvamp? :P nei tror nåkk den lakken er kjørt desverre:( kansje noen andre har forslag men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ThomasJl    0
ThomasJl

Må være utrolig kjipt å få en slik bil tilbake, den gjennomsnittlige nordmann forventer at de fleste som driver med slikt har kompetanse og kunnskap for å utføre slikt arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Må være utrolig kjipt å få en slik bil tilbake, den gjennomsnittlige nordmann forventer at de fleste som driver med slikt har kompetanse og kunnskap for å utføre slikt arbeid.

Jeg har selv brent meg FÆLT på billig jalla, det er en av grunnene til at jeg i dag driver på med detailing. Men ser man bort fra de som polerte denne bilen som selfølgelig har alt av feil her, bør man forhøre seg litt hvordan en vedlikeholder matt lakk, vil man ha blank matt lakk? nei, blir den blank av polering? ja. Men utrolig leit å høre da ett strøk fort koster 50-60k :( Har du bilder Lysholm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Må være noe hærk å eie en bil med matt lakk.. Bare problemer spør du meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Må være noe hærk å eie en bil med matt lakk.. Bare problemer spør du meg ;)

Sålangt har det skaffet meg en dame og nye venner! neida. Det er litt arbeid men gud så vakkert når man har interesse for å holde den ren og pen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lysholm    431
Lysholm

....rolig nå gutter. Hvis vi ser bort i fra damer og inkompetente "bakgårdsdetailere". Har dere noen tips om muligheter for å redde den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Denne mindre seriøse bilpleieren var vel ikke gjennom noe firma? Isåfall har man jo erstatningsplikt...

Uansett, hvis alt håp er ute for lakken er kanskje ikke omlakkering veien, hvis man ser på kostnader ut av egen lomme. Ville kanskje vurdert foliering. Regner med det allerede er i tankene, men sier det okke som.

Utrolig kjipt iallefall! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hvis det ikke er mulig å matte ned lakken igjen med f.eks fin våt eller tørrslip, er vel omlakkering eneste utvei?

Det er ihvertfall det jeg tenker umiddelbart uten at jeg egentlig har snøring på noe som helst ang matt lakk ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

....rolig nå gutter. Hvis vi ser bort i fra damer og inkompetente "bakgårdsdetailere". Har dere noen tips om muligheter for å redde den?

som klykken sier er vel foliering det eneste alternativet for å få en bra finish desverre. Satt også å tenkte på erstaning her, reiner med du ikke fikk kvittering heller?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig