Gå til innhold

Skinnfarge Alfa Romeo


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Mornings!

Min far har lagt sin beige Alfa Romeo ut for salg og har allerede fått et napp på bilen, men potensiell kjøper ønsker at bilen skal være ferdigstrekt før overtagelse, så da fikk jeg jo selvsagt en telefon...

Det skal flikkes steinsprut her og der, full utvendig og innvendig, samt at skinnrattet må farges opp.

Interiørfargen er lys beige, så jeg lurer på om dette er en standardfarge som kan bestilles på kort varsel, eller om vi snakker om ukelang leveringstid. Bilen skal tas om ca tre uker, og selv om det er litt i det blå om rattet skal farges opp igjen, så kjenner jeg at OCD'en min kommer til å farge det opp uansett. Det er ikke noe annet skinn i interiøret enn girposen og muligens selve girkulen, så om disse må farges opp også er ikke det noe problem som sådan.

På grunn av at det kun er rattet som er i skinn har jeg ikke muligheter for å sende inn skinnprøve til noen som mikser farger, så her blir det å gjette seg frem til en farge som ligner mest mulig, samt ha nok til å farge opp girposen og girkulen dersom det er helt skivebom.

Til slutt, hvem er "best" og billigst på dette for tiden? Og ikke minst, hvem leverer raskest? Prisen spiller egentlig liten rolle så lenge det er mulig å få produktene raskt.

Innspill mottas med takk.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Få dragen til å ringe oslo-skinnspesialisten.no ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Ring Bernhard, og hør om dem skaffer. Dem bestiller jo inn skinnfarge. Min var vel i utgangspunktet ikke noe dem hadde, men det gikk ganske fort fra bestilling til jeg hadde fargen i hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha tunga rett i munnen hvis du skal farge et ratt, det har trekt fett og annen skjit fra hendene så lenge bilen har blitt brukt, så det kan være vanskelig å få fargen til å sitte ordentlig over tid.

En vanvittig god rengjøring er stikkordet her om neste eier ikke skal få farge på fingrene, det spørs jo selvfølgelig hvor gammel bilen er, men jeg har dårlig erfaring med å både rense og farge ratt på 10 år gamle biler med over 200.000km....men det kan selvfølgelig bare være meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ring Bernhard, og hør om dem skaffer. Dem bestiller jo inn skinnfarge. Min var vel i utgangspunktet ikke noe dem hadde, men det gikk ganske fort fra bestilling til jeg hadde fargen i hende.

Bra tips, takker!

Ha tunga rett i munnen hvis du skal farge et ratt, det har trekt fett og annen skjit fra hendene så lenge bilen har blitt brukt, så det kan være vanskelig å få fargen til å sitte ordentlig over tid.

En vanvittig god rengjøring er stikkordet her om neste eier ikke skal få farge på fingrene, det spørs jo selvfølgelig hvor gammel bilen er, men jeg har dårlig erfaring med å både rense og farge ratt på 10 år gamle biler med over 200.000km....men det kan selvfølgelig bare være meg :P

Planen var å handle inn litt Swissvax Leather Cleaner Forte for å få renset det skikkelig, og deretter runden med sandpapir og lighterbensin før farge.

Bilen er en 2006-modell som har gått 104500km. Alternativet er vel å få det trukket om, men ser for meg at det koster vesentlig mye mer enn det smaker. Nesten så man heller kan kjøpe et nytt ratt...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da ble denne jobben avlyst siden kjøper var en dekksparker og pratmaker, og en godt brukt BMW X3 er booket i stedet.

Stikkord for jobben:

Godt innrøykt

Eksplodert termos med kaffe (ser hvertfall sånn ut)

Eier bor omtrent i bilen

Blir bra! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...