Marius Engel

Avspyling etter håndvask: HT eller hageslange?

Hei.

Etter surfex (og evt. prickbort) og diverse avspylinger med høytrykkspyler kommer håndvasken.

Har det noe for seg å bruke høytrykkspyler til å spyle av såpevannet fra håndvasken, eller kan man like godt bruke hageslangen til dette? (Den bråker adskillig mindre)...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk det som leverer størst mengde vann og skyller vekk såpe enklest.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk det som leverer størst mengde vann og skyller vekk såpe enklest.

Begge deler skyller lett vekk såpen. Men hageslangen bråker ikke ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støyen er faktisk et viktig moment i mitt nabolag....

Men faktisk syns jeg avskylling går like greit med hageslangen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge deler funker bra :) ,men jeg fortrekker høytrykkspyler da så jeg får vekk alt av såpe som måtte gjømme seg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved bruk av hageslangen kan man skylle bilen nesten tørr. Tørkingen går litt fortere da, fordi vannet renner av i store flak, iallfall på behandlet bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger til slange ved avspyling etter håndvask, da fordelene er en del faktisk. Slangen gir mere vann enn HT, bruker ikke strøm, mye mindre støy og gir større vannskrekk.

Endret av chrefs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge deler skyller lett vekk såpen. Men hageslangen bråker ikke ;)

Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synst det er veldig greit å bruke hageslangen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 på hageslange. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste foretrekker hageslange ser jeg. Da blir det litt mindre slitasje på HT også :)

Finnes det rensefilter som renser vannet i hageslan slik at man slipper å tørke bilen etter vask? :) Til en overkommelig pris? Og fungerer slike saker?

Har vurdert å sette en 5-10 liters dunk under takrennen til å samle opp regnvann. Evt. med ett enkelt filter/sil for å slippe rusk i vannet. Da kan jeg kanske helle den over bilen til slutt, og dermed slippe å tørke bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger vel endel rusk og rask i forskjellige størrelser på tak og i takrenner som kanskje ikke filteret kan ta bort? Ser for meg at vannet kommer til å bli grumsete og ikke rent, men det er jo bare å teste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger vel endel rusk og rask i forskjellige størrelser på tak og i takrenner som kanskje ikke filteret kan ta bort? Ser for meg at vannet kommer til å bli grumsete og ikke rent, men det er jo bare å teste :)

Jeg har forstått det slik at regnvann ikke innheolder kalk og andre stoffer som vil lage hvite merker på bilen om den ikke blir tørket etter vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hage slange her og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnvann inneholder ofte mye annet som kan lage flekker i stedet, men helt riktig, lite til ingen kalk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og mens vannet tørker på bilen vil det fange opp støv og andre former for luftforurensning som blir liggende igjen på lakken.

Bruker kun HT under forvasken, og med hageslangen kan du "flushe" bilen nesten helt tørr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive