Gå til innhold

Får ikke bort vaskeripene med DAS6 Pro.


Aastrup

Recommended Posts

Driver å shiner Audien A3`min, eller prøver.

Bruker Das6 pro som er ochillerende med Menzerna FG500 og gul uber, som groverst comboen liggende.

Får et bedre løft, men mange av vaskeripene står fortsatt igjen <_< Prøvd å kjøre maks hastighet og med press tilslutt, uten særlig hjelp. Vet at Audi som Bmw har ganske hard lakk.

Så mitt spørsmål er: om jeg kjøpe inn Scholl eks. S3 Gold og blå Scholl pute med , er dette mye grovere kombo enn det jeg har idag som kan ta hard lakk? Eller er veien en roterende maskin som Metabo PE12-175 for hard lakk? Frustert :(

Endret av Aastrup

[ ] 05 mod Porsche 911

[#] 14 mod Audi S3 

[#] 04 mod BMW Z4

[#] 05 mod - Audi A3 - 2,0 TDI Quattro - 180hk/400Nm

[#] 98 mod - Audi A4 1,8 Turbo - 195hk/380Nm

[#] 97 mod - Toyota Celica 1,8L - 116hk

[#] 90 mod - Opel Vectra 2.0L - 115hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er du ute etter et produkt som har god cut så vil jeg anbefale grønn 3M som heter Fast cut plus. Bruker denne på grønn pute fra 3M eller ullputer når jeg holder på med hard lakk som S3G ikke tar nok på.

S3 gold har også god cut, men FCP fra 3M er et hakk over når det gjelder cut. Det skal sies at S3G avslutter penere enn 3M.

Menzerna har jeg desverre ikke fått testet så jeg vet ikke hvordan nevnte produkter er iforhold til de grovere produktene fra Menzerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg brukte Fg500, men det skal jo i utgangspunktet være mer enn nok til å fjerne vaskeriper..

Om du skal bytte noe, må det være maskin, men regner med litt flere pass og press gjør susen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Lenge siden jeg brukte Fg500, men det skal jo i utgangspunktet være mer enn nok til å fjerne vaskeriper..

Om du skal bytte noe, må det være maskin, men regner med litt flere pass og press gjør susen ;)

Det er nok sant som du sier at hvis noe skal kjøpes så gir nok en roterende maskin det lureste valget. På en annen side så er dette en dyrere investering enn å prøve et annet produkt. DAS6-p er en god og sprek maskin, men roterende er nok mer effektiv på hard lakk.

Selv har jeg både DA maskiner og roterende og bruker sistnevnte mest da jeg synes det er mer behagelig å jobbe med roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Grov kombo sammen med riktig teknikk kan hente forbausende korrigeringsevne ut av en slik DA.

Jobb på område av ca kun 20x20cm. Legg maks press uten at rotasjon stopper, og beveg maskinen med i underkant av 1cm pr sekund. Da henter du maks ut av maskinen. Duger ikke det, er ofte annen kraftigere maskin svaret. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å få opp god temperatur i panelet du jobber med, mer press og mindre arbeidsområde som nevnt tidligere. Panelet skal være så varmt at det nesten er ubehagelig å ta på for å oppnå maks korrigering, så det er bare å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Første bud er å få opp god temperatur i panelet du jobber med, mer press og mindre arbeidsområde som nevnt tidligere. Panelet skal være så varmt at det nesten er ubehagelig å ta på for å oppnå maks korrigering, så det er bare å kjøre på :)

Helt riktig så sant lakken tåler det. På lakk som ikke tåler varme må man selvsagt unngå å kjøre lakken varm, men dette er en helt annen sak.

Prøv heller å bevege maskinen sakte bortover fremfor å legge ekstremt mye press. Mye press sliter mye mer på putene og man oppnår utifra det jeg har erfart ikke så veldig mye ved å overdrive press (snakker da om å "legge vekten sin" på når man jobber). Legg passe press (prøv deg litt frem og tenk litt fornuft) og før maskinen skate (f.eks 1 cm i sekundet), jobb på små områder om gangen som det sies over her så skal du se at det blir varmt og at du mest sannsynlig får et annet resultat og er nok en fordel for utstyret ditt og kroppen din. :)

Litt vanskelig å forklare akkurat hvor mye press du må ha, men du kan ha en god del. Bare ikke overdriv.

Siden du jobber med DA og det er snakk om press, så må du huske på det at puten skal alltid rotere. Presser du for hardt slik at puten bare har bevegelsen sideveis vil du få dårligere korrigeringsevne. Skjer dette så må du selvsagt sleppe opp litt på presset.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Jwg har kjørt blå sholl pute med blå Rupes på Das med godt resultat på svart A6 S-Line for litt siden. Var dønn hard lakk på den. Tok 90% med 4 pass i to runder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle som har gitt innspill! :D Forstår at det har en del med kombo og arbeidet.

Tenkte å gå for Menzerna 400 (like grov som 500, bare finere i sluttsteget). Tror rett og slett gul Uber ikke er grov nok, skal heller prøve meg på Flexipads DA Microfiber Cutting Pad, (bilnerden skriver: Passer spesielt bra på tyske biler med hard lakk)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=296:600c9bc5709bc44786a3985de7f02f39

håper dette hjelper :P

[ ] 05 mod Porsche 911

[#] 14 mod Audi S3 

[#] 04 mod BMW Z4

[#] 05 mod - Audi A3 - 2,0 TDI Quattro - 180hk/400Nm

[#] 98 mod - Audi A4 1,8 Turbo - 195hk/380Nm

[#] 97 mod - Toyota Celica 1,8L - 116hk

[#] 90 mod - Opel Vectra 2.0L - 115hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid du får bort ripene etter 1 runde/pass. Kjør frem og tilbake(pass) 4-5 ganger, for å så gjerne kjøre en ny runde(ny polish på puta) å kjør nye 4-5 pass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul Uber er mer enn grov nok til å ta vaskeriper - hva skulle vi brukt til å ta grovere ting om en av de groveste padene ikke klarer vaskeriper engang? :)

Prøv flere pass og mer press du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Bare for å lufte en annen tanke.

Har selv erfart etter å ha polert en del biler den senere tid at det ikke alltid er groveste kombo som funker..

Spesiellt et par e61.

Prøvde en hel haug av forskjellige komboer og teknikker med CG og AF produkter på alle uber/hex-logic/AF puter.

Enten tok det ikke alt av vaskeriper / etterlot en del riper fra grove komboer eller hologrammer..

Ga nesten opp, men hørte med et tidligere medlem her, og fikk servert orange scholl og S30+ på bmw e61.

Den tok alt av vaskeriper og ga en fantastisk glans. Kjørte med DAS6pro uten å måtte legge alt for mye press på maskinen å risikere pads.

(pleier å bruke flexDA, men valgte å bruke das6pro da den funket best..

Så nå er Scholl handlet inn :P

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle som har gitt innspill! :D Forstår at det har en del med kombo og arbeidet.

Tenkte å gå for Menzerna 400 (like grov som 500, bare finere i sluttsteget). Tror rett og slett gul Uber ikke er grov nok, skal heller prøve meg på Flexipads DA Microfiber Cutting Pad, (bilnerden skriver: Passer spesielt bra på tyske biler med hard lakk)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=296:600c9bc5709bc44786a3985de7f02f39

håper dette hjelper :P

Mener å ha lest et sted at Menz 400 ikke går så godt sammen med mf-pads, men samtidig er det jo forskjeller på mf, så det er jo bare å prøve ;)

Har ikke blitt helt venner med Flexipads mf'ene enda, men har kun prøvd på vanskelig lakk (hard+følsom Volvo). Prøvde med Megs #105 på cutting, og det lagde heftige kjørespor med Flex DA. Skal gi de en sjangse når jeg skal ta et par Audier. :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Mr.Meguiar
2.6.2014 - 0.48, Aastrup skrev:

Tusen takk for alle som har gitt innspill! :D Forstår at det har en del med kombo og arbeidet.

Tenkte å gå for Menzerna 400 (like grov som 500, bare finere i sluttsteget). Tror rett og slett gul Uber ikke er grov nok, skal heller prøve meg på Flexipads DA Microfiber Cutting Pad, (bilnerden skriver: Passer spesielt bra på tyske biler med hard lakk)

 

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=296:600c9bc5709bc44786a3985de7f02f39

 

håper dette hjelper :P

fikk du prøvd denne? holder på med en audi med hard lakk og sliter litt med at gul uber og menzerna heavy cut 400 ikke tar alle ripene. bruker DA maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...