Gå til innhold

Hjelp: Nye 13/14" felger!!


LasseG

Recommended Posts

Har sett lenge etter felger til fiestan min.

Men vil ikke ha det som er typisk for Forder og kjøre med. Type RS hjul fra andre Ford modeller blir for vanlig/kjedelig. Har noen slike RS felger liggende, som blir montert når bilen kommer på veien.

Men jeg finner liksom ikke så mye annet. Liker godt utseende på type old school jdm felger, ssr, advan og slikt men det finnes jo ikke i 4x108.

Så er det noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan få på noe litt utenom det vanlige. Og helst uten at jeg må selge en nyre for å få råd til det?

Får kjøpt nye SSR felger for den lekre sum av ca. 12.000-15.000 men det blir for drøyt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Hvor gammel er fiestaen da? Bilder av ssr felgen eller link, så vi ser hva du liker. Og hvor stor og brei felger vil du ha?

Ops, 13/14" ja :blush:

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er fiestaen da? Bilder av ssr felgen eller link, så vi ser hva du liker. Og hvor stor og brei felger vil du ha?

Ops, 13/14" ja :blush:

Det er en 1982 modell. Så noe større enn 14 ser bare helt feil ut! Har prøvd på 15, og det ble bare teit.

Det går på opp til 8" bred felg bak, og 7" foran såvidt jeg vet.

Inspirasjon: http://www.driftworks.com/forum/drifting-video-pictures/76189-ultimate-old-school-wheel-guide-86-owners-take-note.html

Denne tråden inneholder mye snacks. Men det er kanskje først og fremst sånne "mesh" type felger som fenger :)

http://2.bp.blogspot.com/-k3EX9mb6_5Y/ULZ0CHYKZqI/AAAAAAAADas/mZPiIO7hA_0/s1600/SSRCATALOGUE1980S+1.jpg

*sikle :P

Endret av LasseG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Tja, om du vil ha noe som ikke er så veldig vanlig for den bilen kan du evt prøve med noen adaptere og felger fra andre typer biler?
Gammel VAG får man jo mye tøft til, 4x100.. så vil tro å skaffe adapter til 4x108 burde gå greit.

Eller hva med Ronal Turbo felger? Mener du får dem med 4x108. Synes disse er vanvittig tøffe.. Kan også skrive under på at de kjøler ned bremser vanvittig! Selv på banekjøring, ikke priset alt for høyt heller.

Edit: Ser ut som de bare kommer i 15 da men..

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Something like this?

4885988546_91bc7b9172_m.jpg

Har slike liggende faktisk ;)

Det er de som kommer på når bilen blir kjøredyktig igjen :)

Tja, om du vil ha noe som ikke er så veldig vanlig for den bilen kan du evt prøve med noen adaptere og felger fra andre typer biler?

Gammel VAG får man jo mye tøft til, 4x100.. så vil tro å skaffe adapter til 4x108 burde gå greit.

Eller hva med Ronal Turbo felger? Mener du får dem med 4x108. Synes disse er vanvittig tøffe.. Kan også skrive under på at de kjøler ned bremser vanvittig! Selv på banekjøring, ikke priset alt for høyt heller.

Edit: Ser ut som de bare kommer i 15 da men..

Har tenkt litt på det med adaptere. Og før nå, som jeg har litt lyst på skjermbreddere har ikke det vært noe kurant alternativ da felgene hadde endt opp 5cm utenfor hjulbuen :P

Men de bygger fort 20mm alene. Og nåe det meste av tøffe felger har et aggresivt innpress så må det til noen rimelig vide skjermbreddere :D

Ronal turbo er ikke feil, men som du sier i 15" og dermed for store.

Schmidt har felger jeg kunne ha tenkt meg. Men de blir fort 3 ganger dyrere enn bilen :P

Endret av LasseG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på det og skjermbreddere.

Men er redd det kan bli litt i meste laget hvis det blir ekstremt mye bredere enn originalt :)

Men søken etter hjul fortsetter okke som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...