hwhawk 1 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Da har man dratt i gang med polering og bruker 3M sin perfect-it serie. Bilen er en A3 09 og lakken ser ut til å være rimelig hard. Brukte wipe-down med egen IPA for å sjekke kombo og fant fort ut av at man er avhengig av MASSE mf for å ikke dra med gamle poleringsrester og faktisk skape micro swirls selv. Har sett gjennom flere guider for polering og lest folks erfaringer, tips og triks. Så kom jeg over CG sin youtubevideo der han forklarer at pad'n skal aldri være uten kontakt på lakk og aldri over kanter. Og så er det "linjene" (trimkanter?) på panser skal man aldri kjøre flatt på men heller bruke sidene av pad'n for å få bukt med disse. Han tok frem mindre pads for å unngå å kjøre flatt over kantene. På denne bilen så er det slike kanter, men de går i to nivåer. Så da blir det plutselig mer tricky. Hva er folks supermanntriks for dette? Setter pris på synspunkter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Det går fint å kjøre over kanter men prøv å unngå det. Særlig med grovt produkt og pad.Går fint med mange maskiner at feks halve padden tar nedi.Rupes bigfoot er det ikke trygt med har jeg erfart. Roterende og flex DA går lett Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Ingen problem med Rupes Bigfoot heller, det er nok en smakssak. Jeg gjør deg titt og ofte, og FlexDA er omtrent aldri i bruk lenger.. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomsol 8 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Ingen problem med Rupes Bigfoot heller, det er nok en smakssak. Jeg gjør deg titt og ofte, og FlexDA er omtrent aldri i bruk lenger.. "Gjør deg titt og ofte..." Hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 iPhone bidrar ikke alltid i riktig retning ser jeg :-P "Det" Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Kommer aldri til å bytte ut min gode Flex DA Jeg pleier også å kjøre over kanter, men er dog veldig forsiktig. All lakk skal jo korrigeres Har aldri brent igjennom, og aldri målt lakken med lakkdybdemåler. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 31 Mai, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Jeg kjører og over kanter, dog ikke med press og grov polish. Kjører tett opptil kanten Og over kanten med finsteget Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anaxyd 114 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Rupes er ikke alltid trygg over kanter nei, spesielt ikke med grov kombo. Greit å være litt varsom, og "tenke sjæl" når du er nære kanter. Siter Min nettside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwhawk 1 Skrevet 31 Mai, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 (endret) Akkurat, så en god regel er å ikke gå bananas med grov kombo men heller kjøre pent me finishsteget. Prøvde meg forsiktig fram og gikk relativt greit med ultrafina SE. Siden det er første gang man prøver seg på maskin så er jeg meget obs på baluba jeg kan forårsake og trodde et øyeblikk at jeg hadde FUBAR-hologrammer som viste seg å være speilbilde av garasjeporten! Kan man påstå at gul extra fine compound fra 3M er en akseptabel guffe å bruke over kanter? Tusen takk for at dere tar tid til å svare! Endret 31 Mai, 2014 av hwhawk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 31 Mai, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2014 Det har ikke så mye å gjøre med hva du bruker. Det handler bare om å ha vettet med seg og kjøre varsomt og forsiktig på områder der det er stor sjanse for å gjøre skade. Derunder skarpe kanter. Man trenger jo aldri å jobbe noe særlig midt på en knekk når man kan kjøre inntil fra begge sider. Man ser og føler selv hvor det blir mye belastning på lakken 2 Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.