Gå til innhold

Avus blå E39 M5, trenger litt hjelp


k_sandnes

Recommended Posts

k_sandnes

Sitter her med min kompis sin e39 m5 i avus blå. Vi skal på biltreff om en drøy ukes tid så vi må få shinet m5n.

Dette var den første bilen jeg polerete og den ble jo alltids blank og fin. Den er også stelt godt med i tiden etter...men det var mye den gangen jeg ikke klarte å ta.

Tenkte å prøve meg frem litt på bakluka.

Startet med makita, gul uber og meznerna fg400. Dette så ut til å fjerne absolutt alt, helt til jeg tok whipedown og satt den ut i sola.

Greit nok..ripene jeg så først var borte men det har en hel haug med riper som om vindusviskerne hadde vært der. Disse er vel vaskeriper men kan nesten ikke skjønne at de ikke kom bort med resten av ripene. Enten gjør jeg noe feil eller så er dette en steinhard lakk.

Prøvde å kjøre blå og gul rupes uten at dette gjorde noe forskjell...

Noen tips her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Det var det en god del av også, prøvde en gang til med gul uber og fg400 fikk synelige kjøregater.

De fjernet jeg med rupes, men har fortsatt disse ripene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Har du noen annen maskin enn makita? Kan være vanskelig og kjøre holofritt med roterende

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Har du noen annen maskin enn makita? Kan være vanskelig og kjøre holofritt med roterende

Har rupes lhr21es og MG g220v2 i tillegg til makitaen.

har også tilgang på MG correction compound og microfiber pad.

Har kjørt en god del med makita nå på andre biler men det har ikke blitt som denne. Lakken er knallhard og sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg tok en BMW e90 i helga, og den var det knall hard lakk på, men sleit ikke med sånne spor på den likvel.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Jeg tok en BMW e90 i helga, og den var det knall hard lakk på, men sleit ikke med sånne spor på den likvel.

Har selv bmw e46 som det er hard lakk på men den er ikke slik.

Bakluka er full av halos. Skal prøve mg microfiber og correction compund å se om jeg klarer å få det vekk med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Prøv en mild polish på medium pute. Spre på lav hastighet, så opp til 3-4 i hastighet med medium press for så og gå ned til lav hastighet og lett på presset.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte selv holofritt uten problem på hvit/hvit Rupes etter grovkorrigering på en BMW Som ble ferdig idag.

Kanskje det er teknikken din.

På roterende du kjører på hastighet 3 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fineste uber puta og sf 4000 spre på laveste, full guffe med null press og rett av.

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Kjørte selv holofritt uten problem på hvit/hvit Rupes etter grovkorrigering på en BMW Som ble ferdig idag.

Kanskje det er teknikken din.

På roterende du kjører på hastighet 3 eller?

Ja, har kjørt på 3 til 3.5 uten alt for mye press. Føler jeg har god kontroll på maskina og lar den jobbe helt normalt.

Fineste uber puta og sf 4000 spre på laveste, full guffe med null press og rett av.

Skal prøve det og se hva jeg får til.

takk for alle innspill og hjelp så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye holos på en opel eg tok for to veker siden, sjølv etter whipedown med cf02. Prøvde så med IPA, da forsvant det. Da var det oljene som lagde holos som lagde holos.

Men er bakluke omlakkert kanskje eller er hele bilen slik?

Har tatt en del biler med hard lakk å med rett metode kan du nesten få det holofritt sjølv med grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...