Gå til innhold

stor forskjeld på clay's?


Andy89

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Andy89

    12

  • truhaa

    8

  • Bernhard

    5

  • kris1986

    5

Mest aktive i dette emnet

Hans Marius

Forskjellen på de forskjelle går for det meste på hvor aggresive de er og hvor lette de er å forme. Jeg synes Riccardo clayen er veldig god og lett å forme. Megs clayen er også bra, men noe tyngre å forme synes jeg. Har også opplevd at megs clayen løste seg opp da jeg brukte ONR som clay lube, mulig det bare var en tilfeldighet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Nei den løste seg ikke opp med den som følger med! Men som sagt mulig det bare var jeg som fikk en claybar som ikke var helt 100! en slik flaske holder til i alle fall 3 biler mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kommer egentlig helt ann på hvordan bilen er! Hvis du har beskyttet den godt og vasker den jevnlig pleier det ikke å bli så mye asfalt og lignende på bilen. Og i så fall bruker jeg bare prickbort så er det som regel borte :) Men det kan være greit å gå over med clay om du ser at avfettingsmiddelet du bruker ikke klarer å få bort tilstrekkelig, og før du skal polere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er med clay er jo at den fjerner piggstøv, hvis du har kikket på en bil med lysfarge, så har du kansje sett bittesmå rustflekker nederst ved dørene, disse blir fjernet B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tar beskyttelsen ja, holder det med gold class liquid car wax? (som beskyttelse)

så dere pleier ikke å bruke clay med mindre avfettinga ikke tar alt?

Endret av Andy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på de forskjelle går for det meste på hvor aggresive de er og hvor lette de er å forme. Jeg synes Riccardo clayen er veldig god og lett å forme. Megs clayen er også bra, men noe tyngre å forme synes jeg. Har også opplevd at megs clayen løste seg opp da jeg brukte ONR som clay lube, mulig det bare var en tilfeldighet da...

Har samme erfaring med Megs clayen, brukte nxt og vann som lube. Claybaren gikk i oppløsning etter hvert. Kjøpte four star claybar fra ag. denne er utrolig hard å jobbe med. selv om jeg varmet den opp etter beste evene. Testa med gul ricardo etterpå og det var en helt annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte med en 10L med prickbort på forige bestilling så det blir nok brukt :P

men det er vel ikke nødvendig med avfetting med mindre bilen er veldig svart? (som den er nå etter vinteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også merket av det har falt av bittesmå partikler på megs sin clay, ikke proffserie da, det skjedde også på DP sin clay.. Men vil ikke si det er mye som har løst seg opp, bare noen bittesmå partikler! Brukte No Rinse som claylube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring med Megs clayen, brukte nxt og vann som lube. Claybaren gikk i oppløsning etter hvert. Kjøpte four star claybar fra ag. denne er utrolig hard å jobbe med. selv om jeg varmet den opp etter beste evene. Testa med gul ricardo etterpå og det var en helt annen verden.

kanskje jeg skal gå for ricardo clay'en da?

men ser ikke den på godkjemi

hvor selges denne?

og følger det med lube?

Endret av Andy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du merker så stor forskjell.. har vært fornøyd med all clay jeg har prøvd! Alle har gjort jobben sin bra hos meg hvertfall ;)

Følger ikke med lube, og den selges hos Scandic Shine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

joda stemmer det, men optimum norinse koster lite og varer "evig" i tillegg. så då er lube saken ute av verden. Clay koster litt men er absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ville nok ha valgt Riccardo om jeg var deg ;) Og ONR som lube som du kan blande ut 1:5(?) så da har du en god stund ;) Tror nok det kan være kjekt å bruke en avfetter om sommeren også da det setter seg en del asfalt på bilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både gul- og blå Riccardo clay og merker forskjell på disse to. Den gule virker mye mer snill hvor den blå er litt grovere og hardere. Så at det er forskjell er vel ingen tvil.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...