Gå til innhold

Biltemas høytrykksshampo. Erfaringer?


sandie

Recommended Posts

Er det noen her som har erfaringer med dette produktet og vet om det er trygt å bruke med tanke på å bevare polishen?

Jeg har googlet en del og sett at noen mener at det er et av Biltemas produkter som virkelig fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaringer med dette produktet og vet om det er trygt å bruke med tanke på å bevare polishen?

Jeg har googlet en del og sett at noen mener at det er et av Biltemas produkter som virkelig fungerer bra.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Rengjoring/Bilsjampo-361731/ denne?

Aldri prøvd, men blandes den nok ut vil eg tru den ikkje svekker LSP noe mer en andre såper.

Eg og googlet en gang, men da var det at hard svamp og pusseskinn var virkelig bra, så øynene som ser er forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Rengjoring/Bilsjampo-361731/ denne?

Aldri prøvd, men blandes den nok ut vil eg tru den ikkje svekker LSP noe mer en andre såper.

Eg og googlet en gang, men da var det at hard svamp og pusseskinn var virkelig bra, så øynene som ser er forskjellige ;)

Den sjampoen funket faktisk imponerende bra til vasking av bil før polering :)

Lukter sitrus og ga veldig god glid.

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva skal du bruke såpa til? eg har den bilshampo som er linka til øverst. Den fungerer greit til bilvask og til å skumlegge over avfettingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bruke den til regelmessig vask av bilen, dvs ca. en gang i måneden. Jeg trenger da en mild og god shampo som ikke tar bort finishen. Avfetting blir i allefall ikke et alternativ.

Endret av sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, eg bruker alltid avfetting ved vask av bil. Er greit å få vekk dritten før ein fysisk berører lakken med vaskehanske eller svamp.

Voks eller lakkforsegling tåler da litt.

Eg synes det er bedre å få minst muligt riper, enn at voks/lakkforsegling skal vare lengst muligt. Tar da ikkje lenge tiden å legge på ny voks/lakkforsegling heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på denne som visstnok skal være beregnet for høytrykksspyling. Noen av de som vasker båtene sine er veldig fornøyd med dette produktet.

Jeg er også nysgjerrig på denne.

Anti-fanboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier først å spraye på såpevann, deretter høytrykksspyling, så håndvask med voksshampo og deretter ny høytrykksspyling før tørk med mikrofiberklut.

Håndvask sliter nok ikke så mye dersom man ikke presser svampen eller vaskehansken inn til lakken, men bare bruker et lett trykk som tilsvarer svampen/hanskens egen vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Avfetting blir i allefall ikke et alternativ.

Forvasken er 80% av hele vaskeprosessen. Vasker du bilen direkte uten å ta det groveste uten berøring vil du lage vaskestriper, som til slutt ser ut som "edderkoppnett" i sollys.

Bruk Bilt Hamber Surfex HD i utvannet form før berøring, eller tilsvarende kjemi. Samt Pricbort (eller en eller annen kaldavfetting) hvis det er mye nupper i lakken (asfalt/tjære). Sistnevnte trengs vanligvis ikke på sommerhalvåret.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis jeg har valget mellom å dynke bilen i avfetting og bare spyle eller å bare vaske for hånd, så velger jeg avfetting og spyling hver gang. Håndspåleggelse uten omfattende forvask er ikke et tema. Da kjører jeg heller med skitten bil. :)


Samt Pricbort (eller en eller annen kaldavfetting) hvis det er mye nupper i lakken (asfalt/tjære). Sistnevnte trengs vanligvis ikke på sommerhalvåret.

Tja... 70% av veien min til jobb er nå nyasfaltert, så jeg kan love deg at jeg trenger Prickbort nå :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

De fleste her inne tar vel det valget.

Angående surfex (i utblandet form) og prickbort, er disse "snille" mot beskyttelsen. Altså, de svekker ikke nevneverdig.

Tja... 70% av veien min til jobb er nå nyasfaltert, så jeg kan love deg at jeg trenger Prickbort nå :)

Trengs "vanligvis" ikke om sommeren. :P

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hvor ofte man vasker bilen. Avfetting trengs vel ikke dersom man vasker før det er svarte flekker på den. Da holder det med å spraye på såpevann, spyle og så vaske for hånd etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bruke den til regelmessig vask av bilen, dvs ca. en gang i måneden. Jeg trenger da en mild og god shampo som ikke tar bort finishen. Avfetting blir i allefall ikke et alternativ.

Hvis det er som du sier att regelmessig er en gang i mnd, så ville jeg i alle fall definitivt brukt avfetting/forvask, for på den tiden inbiller jeg meg att dritten rekker og "sette seg" godt... Da blir det fortsatt så sjelden med avfetting att tvilsomt fjerner LSP... Men som kommentert lenger opp, kommer jo helt ann på hva slags voks e.l. som er brukt om hvor lenge den holder! Hvis man vasker så sjelden, så burde man nesten vokse opp ogjen hver 3. Vask likevel

For som jeg har lært av min korte tid på dette forumet, så fort voksen begynner å slites bort, er det bare å kose seg en fin ettermiddag med voksing og buffing etter en omfattende vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...