Gå til innhold

S&S ALFA ROMEO GIULIETTA 940 2012


Resistes

Recommended Posts

Resistes

ALFA ROMEO GIULIETTA 940 2012

2014-05-12+09.20.38.jpg

Kunden ville ha lakkforsegling på Alfaen , og innvendig behandling samt gi skinnsetene en behandling , lakken på bilen hadde kostet han 30 000 ekstra når han kjøpte den sa han.

Bilen er kjapp den med sine 235 hk , og hatten av for italiensk design de er i en egen kategori :)

Ikke helt enig i byggekvalitet og løsninger men de ser godt ut :)

Middler brukt:

Prickbort

SurfexHD

KrystalKleen BrakeAway

Wheel Woolies

KrystalKleen TarX

KrystalKleen Iron Rain

Nanoskin Clay Mitt/Prep Towel

ONR clay lube

Liquid Elements Mikrofiber pad

Liquid Elements pads orange

Dr.Leather Skinnbehandlng

Americana Amerirocks(Compound)

Amricana Ameridept(finish polish)

Americana Americlear(vindu)

KrystalKleen MistX(detailspray)

CG Green Clean

KrystalKleen APC

mm.

Bilen hadde ikke sett vask på en stund og vinteren hadde satt sine spor så en grundig vask var det første vi måtte ta tak i .

2014-05-12+09.19.15.jpg

2014-05-12+09.19.22.jpg

2014-05-12+09.19.35.jpg

2014-05-12+09.19.47.jpg

2014-05-12+09.19.55.jpg

2014-05-12+09.20.05.jpg

2014-05-12+09.20.43.jpg

2014-05-12+09.29.22.jpg

felgene fikk en omgang med KrystalKleen Brake away , og wollies .

2014-05-12+09.51.14.jpg

2014-05-12+09.51.22.jpg

2014-05-12+09.59.23.jpg

Dekk og hjulbrønner ble rengjordt før vi ga den en omgang med KrystalKleen TarX Prickbort og SurfexHD. Turen gikk inn i vaskehallen etter ca 10 min , spylt ned og vasket med KrystalKleen Cherry Wash før den ble clayet med ONR og fikk en omgang med IronX alternativet KrystalKleen Iron Rain. Spylt ned igjen og tørket med waffel MF og trykkluft før turen gikk inn for IPA og maskering.

2014-05-13+18.26.11.jpg

2014-05-13+18.26.18.jpg

2014-05-13+18.26.23.jpg

2014-05-13+20.40.51.jpg

I lyset kom virkelig ripene frem , en god blanding av swirls og RDS , siden vi ikke skulle ha en full 100% korrigering falt valget på å dempe de verste dype , samt sørge for att visuelt bilen såg så bra ut som overhode mulig på det budsjettet vi hadde.

2014-05-14+01.19.07.jpg

2014-05-14+01.19.13.jpg

2014-05-14+01.19.20.jpg

2014-05-14+01.19.23.jpg

2014-05-14+01.19.35.jpg

Innvendig fikk bilen en full støvsuging , flekkfjerning og rens med steameren samt flittig bruk av Krystal Kleen APC med unntak av skinnsetene , lett frisk sitronlukt er det vi liker.

Skinnsetene ble først renset med steameren før Dr.Leather fikk gå løs på dem . Et produkt som eg absolutt er 110% fornøyd med, effekt og aroma passer meg midt i blinken.

2014-05-14+01.19.38.jpg

Vi begynnte på bakluka for å finne en kombinasjon som funket , og det skulle liksom være en myk lakk å jobbe med. Det ble mange varianter og lakken på denne var ikke særlig myk , kan ha vært siden det ikke var standard lakk på den.

2014-05-14+01.19.45.jpg

Enden på visa ble AmeriRocks på medium/hard pute , (non-dimminishing heavy duty leveling fluid stod det :) Og resultatet lot ikke vente på seg.

Hadde allerede prøvd den på en BMW , så eg visste den spiste swirls til frokost. De dype ripene var det som virkelig tok tid og siden ryggen var veldig i ulage gikk jobben veldig seint.

2014-05-14+01.19.52.jpg

Ble ikke så mye strukturerte bilder , og når kl nærmet seg 12 dag to , var det klart for å legge lakkforseglingen, da hadde SurfexHD fått fjernet oljene i polishen og 2 turer med IPA over det hele ble den kjørt inn for å få siste finnish.

2014-05-14+01.20.04.jpg

Liquid Elements SHIELD kan på mange måter sammenlignes med de fleste andre topp forseglingene, men den har endel fortrinn både i arbeidsmetode og flexibilitet ,den er og en av de definitivt tøffeste med hele 9,3H , dyp glans og all det der.

Vi er norsk representant for Liquid Elements og godkjenner bilpleiere som vil ha autorisasjon for å legge den, noen krav er det selvfølgelig.

PM meg om mer info .

2014-05-14+01.22.48.jpg

Den består av 3 komponenter

Base 1 , hardhet 7,5H har fargeforsterker ,kan legges i lag

Base2 , hardhet 9,3H ikke fargeforsterker, kan legges i lag

SHIELD aerosol boks,kan legges i lag.

Man gir så mange lag man ønsker etter holdbarhet, 3 lag er vanlig pr base for ca 3-5års holdbarhet men kan legges helt opp i svimlende 20 lag :)

Denne bilen fikk 2 lag med base 1 , som er tilfredsstillende for en bil som ikke blir hardt brukt og normalt vedlikeholdt deretter 1 lag med SHIELD.

Etter eg har sett hvor komplisert eller omfattende andre merker er vil eg si denne er en drøm å jobbe med, 2-3 dråper på myk finish pad og jobbe på en 60x60 flate la den få en hinne og buffe det overflødige med PICO Microfiber fra Liquid Elements ,en 250GSM som virkelig er den rette duken for dette. Etter 2 lag var lagt var det et lag med SHIELD påført med applikator og så buffe med myk mikrofiber . Når kl var 01:30 to eg kveld og bilen fikk herde til dagen etter i 15 grader pluss .

2014-05-14+01.20.47.jpg

2014-05-14+01.20.24.jpg

2014-05-14+09.14.02.jpg

2014-05-14+09.14.08.jpg

2014-05-14+09.15.03.jpg

2014-05-14+09.14.34.jpg

2014-05-14+09.14.24.jpg

2014-05-14+09.14.17.jpg

2014-05-14+13.25.48.jpg

Veldig fin bil for oss å prøve ut SHIELD på , fargene og dybden var eg spesielt fornøyd med.

Takk for tilliten

hele albumet kan sees her:

https://plus.google.com/u/0/photos/109347615101681792737/albums/6017690442911724833

  • DCN Poeng 26

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Meget pent :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Nydelig farge! flott resultat!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Flott arbeid! Blankt og pent! :D

Man gir så mange lag man ønsker etter holdbarhet, 3 lag er vanlig pr base for ca 3-5års holdbarhet men kan legges helt opp i svimlende 20 lag

Forsegling som varer 3-5 år? Skeptisk.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Flott arbeid! Blankt og pent! :D

Forsegling som varer 3-5 år? Skeptisk.

Modesta oppgir 3-10 år på coatingene sine, men de markedsføres jo da også som coatinger og ikke rene forseglinger...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Modesta oppgir 3-10 år på coatingene sine, men de markedsføres jo da også som coatinger og ikke rene forseglinger...

Blir mest ordspill coating er rette ordet selv om det ikke er spesielt norsk.

Dett er er Silicon Carbide Ceramic Coating System på godt norsk :)

Modesta, Geyon , Ceramic Pro, Opti Coat , mm mm mm er varianter og nyanser av den samme kategorien .

Så ja det er litt feil å si forsegling med tanke på Sealer :)

Endret av Resistes

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mulig jeg har stokket det feil i hodet mitt, men jeg tenker som så at voks og forseglinger stiller i samme klasse, og tilbyr varierende grad av holdbarhet og ingen ripebestandighet, mens coatinger tilbyr lang (2 år +) holdbarhet og ripebestandighet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Litt av problemet er att vanlige folk bruker mye ordet forsegglinger , og det varierer sikkert litt fra sted til sted og , i stavanger kaller de å bone bilen, uansett om det er polering/voks/sealer.

Og eg brukte forsegling med tanke på Coating , siden eg ofte forklarer sealer som "syntetisk voks " for kunder. :)

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Flott supplement av Montisen fra i går. Når får du ta Espadaen da? ;)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Skal huske på det på neste jobb, på denne var eg mest opptatt med å ha vondt i ryggen, og bilder ble ikke fokusert så mye på.

Det ble mest tatt i rykk og napp når eg holdt på.

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den består av 3 komponenter

Base 1 , hardhet 7,5H har fargeforsterker ,kan legges i lag

Base2 , hardhet 9,3H ikke fargeforsterker, kan legges i lag

SHIELD aerosol boks,kan legges i lag.

Flott jobb dette!

Du viser til verdier for hardhet her, kan du være litt mer spesifikk på dette?

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Den samme de fleste coating og lakkprodusenrter bruker. Eksempel her.

http://www.tqc.eu/rsrc/artikel_downloads/pencil-hardness-test-according-wolff-wilborn-vf2377-m44.pdf

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistes

Flott resultat. Synd at det ikke var flere bilder av produkter i bruk når du brukte produkter som er ukjent for oss her inne. Tenker på Iron Rain etc. :)

Skal ta en spesifik sammenligning av Iron Rain på den ene eg skal ta i neste uke har IronX å sammenligne med.

Gjorde en sammenligning i fjor med Sonax Felgrens og Brake Away 20:1 i fjor http://youtu.be/VXidrghUGUw

Sonax på venstre , konkluderte med att brakeaway hadde en "hvitere" overflate , sonax var mer grå hinne , begge var spray på spyl av 5 min virkning

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samme de fleste coating og lakkprodusenrter bruker. Eksempel her.

http://www.tqc.eu/rsrc/artikel_downloads/pencil-hardness-test-according-wolff-wilborn-vf2377-m44.pdf

Takk for info. :thumbup:

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...