Gå til innhold

Polering av eldre bil uten klarlakk.


Bjorn

Recommended Posts

Har kjøpt en 87 mod Land Cruiser som ikke har fått all verdens med stell tidligere. Skal ta en full runde med clay, polering og voks på den. Bilen er rød og har ikke klarlakk. Dette blir den andre bilen jeg polerer på denne måten så jeg har ikke mye erfaring. Den første bilen var en 92 mod burgunder Land Cruiser med klarlakk.

Har Flex DA maskin og Scholl -orange, -gule og waffle-pads. Hadde tenkt å bruke en kombinasjon av Scholl S3, S17+ og S30+.

Det jeg lurer på er om det er noen forhåndsregler jeg må ta ved maskinpolering av gammel Toyota uten klarlakk?

Fikk et godt resultat på den første bilen jeg tok med klarlakk, men trenger litt råd på fremgangsmåten på denne lakken som da er tynnere og sikkert vil smitte av mye farge.

Er produktene jeg har egnet til denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det vil gå veldig fint :)

Har selv bil uten klarlakk (tett lakk\ikke metallic) Volvo i 019 svart.

Det jeg KAN si er at: ja...en del farge vil nok "smitte av" på padden... så å vaske\børste og evt. bytte pads ofte er vel nesten en nødvendighet :)

Alltid gøy å polere rød\falmet bil! :) Huske å få med noen 50/50 bilder når du holder på.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Stor sannsynlighet for at lakken er ganske hard. Farge smitter lett, men riper kan hende er litt arbeid å fjerne.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe problem. Men det finnes vel egne (paint renewal) produkter for slik lakk? Har i hvertfall en eldgammal flaske fra Turtle i garasjen fra bestefaren min for bruk til oksidert enfarga lakk. Brukte denne på en gammel rød opel med polleringsmaskin, bilen ble ugjenkjennelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe problem. Men det finnes vel egne (paint renewal) produkter for slik lakk? Har i hvertfall en eldgammal flaske fra Turtle i garasjen fra bestefaren min for bruk til oksidert enfarga lakk. Brukte denne på en gammel rød opel med polleringsmaskin, bilen ble ugjenkjennelig :)

Hva er forskjellen på polish til klarlakk og polish til ss-lakk?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Bare å druse på.. vask av pad ofte er veldig lurt!;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare forbered deg på at det ser ut som halve bilen ligger igjen på pad'en.... :P Ser nesten litt skummelt ut når man holder på :)
Jeg kjørte i vei på panseret mitt til padden var VELDIG svart... Vasket og børstet innimellom og byttet pad's flitting... BLANKT blir det til slutt i allefall.. Og med gammel rød falmet/oksydert lakk er det LETT å se forskjellen etter noen pass med maskinen :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Vær VELDIG forsiktig langs kanter på SS lakk!
Det er utrolig fort gjort å slipe gjennom lakken på kanter.

Ellers liker jeg ullputer best til SS lakk, de blir ikke mettet av oksydert lakk så fort, så man jobber raskere.
Men PASS DEG FOR ALLE KANTER! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenne gjennom med DA maskin?

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brenner ikke gjennom. Du sliper gjennom, eller brenner lakken. :)

Begge deler er vanskelig med DA-maskin uten tvungen rotasjon.

Rengjør pad ofte og ha gjerne flere å bytte mellom på singelstage-lakk. Mettes padden forsvinner mye av effekten, og får man ikke fjernet all oksidert lakk, vil den bli fort matt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...