Kristiaan

Biltemas 2K-lakk

Noen som har erfaring med 2K polyuretan båtlakken til biltema?

Skal lakkere noen felger svart, og biltema har svart 2K lakk som egentlig er beregnet til båt.
De har også en 2K klarlakk.

Er disse brukbare på bil?

Det gjelder disse produktene:
http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-36532/

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-30553/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyblank 2-komponent PU-klarlakk for tre, kryssfiner, glassfiber og epoksy.

Umiddelbart tenker jeg at jeg ville brukt produkter beregnet for det du skal lakkere, men har ikke prøvd noen av disse produktene.

Du får jo kjøpt 2k klarlakk på sprayboks, med en patron under som du trykker inn for å blande herderen for 150-200.- stk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med sprayboksene fra Biltema er at dysene ikke sprer veldig pent. De spytter og klumper litt, men det kommer an på hvilket resultat du forventer. Du får som regel det du betaler for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes de nyere justerbare dysene de har på boksen er mye bedre enn de som var på tidligere. Får fint resultat med de. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristiaan: Hadde du tenkt å pensle felgene svart?

Min erfaring med sprayboksene fra Biltema er at dysene ikke sprer veldig pent. De spytter og klumper litt, men det kommer an på hvilket resultat du forventer. Du får som regel det du betaler for.

Sjekket du linkene i første post? :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sprøyte, så tenkte å bruke denne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest noen tråder ifra Sverige der de lakker hele biler med den 2k epoxy lakken. Og på bilder ser det ikkje så verst ut.

Så eg hadde bare kjørt på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bruke den svarte lakken fra biltema, men tror dere den klarlakken er egnet å bruke på toppen av denne igjen?
Jeg jobber selv på biltema, og har ikke klart å finne ut noe, så det er derfor jeg spør her :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive