Gå til innhold

Babycall med eller uten kamera?


trogha

Recommended Posts

Yes..da skal vi ha vårt første barn til høsten (november), planen var å ikke stresse med noe, men nå har jeg (i kjent stil) stort sett fått handlet inn det meste av stort og smått, altfor lang tid i forveien ^_^

Jeg tenkte umiddelbart at jeg ville ha kamera på babycallern, men har ikke helt klart å se for meg om det bare er noe som virker kjekt og ikke kommer til å bli brukt, eller om det faktisk er nødvendig for en hanefar som meg. En testvinner uten kamera koster ca.1000-1500.-, og med kamera ca.1500-2000.-, så i den store sammenhengen spiller ikke prisen noen rolle, men hvis det er noen som gjort seg noen tanker og erfaringer rundt samme tema hadde det vært flott med noen innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjøpte Luvion Grand Elite til ca 2100 kroner da drageyngelen ble født. En tåpelig datobug (taklet ikke skuddår i 2012) notwithstanding, fantastisk bra babycall.

Den er billigere nå, 1900 kroner (pluss frakt): http://www.luvion.no/luvion-grand-elite-digital-baby-video-monitor

Anbefales.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis... med kamra kan folk hekke seg inn og se... har nu funka utmeket uten kamra når ungen va liten.. så enklest e det beste etter mi mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan

Oi, gratulerer!! :D

Vi kjøpte inn i bøtter og spann av utstyr når vi fikk vår gutt 4-5 år siden.

Viste seg i ettertid at det var overkill (på lik linje med detailing produkter) :P

Det er nok smak og behag hva dere ønsker, men kan trygt anbefale den som er uten kamera.

Så lenge dere får respons på lyden så var det mer enn godt nok for oss. :)

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovlov86

Vi har hatt en uten kamera fra Philips Avent nå i 3 år. Har aldri savnet en med kamera. Ser ikke helt behovet for det? Den ekstrafunksjonen vi har brukt mest på vår er den "lullaby-funksjonen". Spiller forskjellige sanger for å roe barnet.

Og grattis med unge på vei! Du har mye å se frem til. :)

Endret av ovlov86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vi synes det er greit med kamera sånn at vi kan se hva sneipen driver med dersom det kommer knirkelyder. Sparer oss for en tur opp to etasjer og gjennom en kranglete og bråkete dør som garantert hadde vekket henne helt...

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Vi har hatt uten kamera på begge to. Aldri savnet det.

Det eneste jeg faktisk har savnet som vi ikke kjøpte med var temp. måler på "babydelen" når de sover ute om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Har aldri hatt behov for noe kamera til mine 2 unger.
Våkner ungen så våkner ungen, og så lenge det ikke er noe tegn til missnøye så får han/hun styre på og sovne av seg selv.
Blir det surmuling så går man inn, som man alltid ville gjort uansett..

Så for min del bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Gratulerer :)

Vi har phillips avent med kamera og synes det er veldig greit.

Greit å se om junior har dratt kosekluten over ansiktet eller krøpet ned under dyna. Du sparer deg noen turer inn på soverommet for å sjekke som er veldig greit om ungen ligger i en annen etasje.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Selv har vi brukt Philips Avent i 2år nå og har selv tenkt på med camera flere ganger, Men det går fint uten.

Så med tanke på pris ser jeg ingen grunn for og betale ca 1000lapp ekstra for og få kamera ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovlov86

Gratulerer :)

Vi har phillips avent med kamera og synes det er veldig greit.

Greit å se om junior har dratt kosekluten over ansiktet eller krøpet ned under dyna. Du sparer deg noen turer inn på soverommet for å sjekke som er veldig greit om ungen ligger i en annen etasje.

Men barnet kan jo gjøre sånt når du sover? Man kan jo ikke på videoen hele natta heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon:

Hvis du vil og tenker at kamera er digg, så kjøp det. Ellers klarer man seg uten kamera også, sånn jeg forstår det.

Selv kommer jeg garantert til å ha kamera når jeg skal ha barn, nettopp fordi dører har en tendens til å bråke, og du får ikke tapt på å ha kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har man en gammel smarttelefon med kamera kan man installere apps som forvandler denne til babycam også. Alternativt får man wifi-webcams med IR, høyttaler og mikrofon til skapelige priser også, og da kan man i tillegg følge med på hva husdyrene driver med når man er på jobb. ;)


Hadde jeg ikke vært så full av ammetåke da og tenkt på dette, så hadde jeg heller gjort det enn å kjøpe babycall.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vel samme argumentene for og imot som går igjen i mitt hode, sikkert ikke nødvendig, men kjekt i enkelte tilfeller.

Fruen har en teori om at jeg muligens kommer til å henge meg litt opp i akkurat det å sitte å se på skjermen hele tiden, men jeg tror det blir kjekt å ha uansett :D

Noen som har erfaring med denne som visstnok skal være testvinner i år eller i fjor: http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/barn-og-foreldre/babycall/topcom-babyviewer4500v3/203976.2049/?gclid=CMDgxNDqwb4CFZShtAoduXUAMg

Ellers så jo christer sin ut som et bra alternativ, og takker for gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Vi hadde stor sukksess med kamera når vesla blei såpass gammel at hun skulle ligge i vanlig seng.

Det var ikke alltid like lett å forstå at man ikke skulle gå ut av senga og hente seg en leike eller en bok. Da var kameraet god hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med arving på vei!

Her har vi hatt småttisser i 5 år i strekk nå, Ikke hatt cam på babycallinga, og savner det ikke heller. Har dessuten slitt ut 3 sett med babycall. Bl.a. phillips sin. Var godt fornøyd med den, men de siste kjøpte jeg det billigste jeg fant på den lokale Euronicssjappa og den har fungert akkurat like bra. :)

Lykke til med den nye tilværelsen som kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte også med eller uten kamera når vi fikk første ungen for 6 år siden, men etter at jeg leste en artikkel om mer strålinger fra caller med kamera enn uten så valgte jeg uten. Som andre også sier, så ser jeg på kamera som rimelig bortkastet. Man lærer ungen raskt å kjenne på lyder så man ved når man må inn til babyen på lyden :-)

Vi har brukt Phillips Avent på alle våre tre barn og er fornøyd med den. :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo opptil deg dette, men kamera klarer vi oss fint uten. Kjenner til det å være "hanefar", men etterhvert blir man vant til lydene, og du vet til slutt også hva disse lydene er. Og ingenting er bedre enn å traske inn til en sovende pode før man selv hopper i køya.

Vi har to av babycallen på linken nedenfor, og er strålende fornøyd. Langt under tusenlappen også. God rekkevidde, og etter min mening veldig god lydkvalitet. Lydsensitiviteten kan også justeres. Kjekt det óg.

https://www.komplett.no/philips-scd50500-babymonitor/658165

Forøvrig; Gratulerer, og lykke til med livsendringen. Det blir trøkk, nå :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt flere med kamera, philips og icam. Philipsen hadde elendig rekkevidde, kunne glemme å gå utenfor ytterdøra på huset da datt den bare ut. Inne datt den også ut noen ganger, og da var det bare 1 etg mellom enhetene. Icam ble også levert i retur etter kort tid pga denne satt lydalarm og bevegelsesalrm konstant selv om det ikke var noe. Endte til slutt opp med philips uten kamera og er storfornøyde med den. God rekkevidde, god batterikapasiten og klar lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...