MiniCooperD

Skumlegger fra Kärcher - Spørsmål

Heisann!
Jeg er fersk og ny innen bilpleie, men nå som jeg har fått meg ny bil er jeg intressert i å holde den ved like. Har en høytrykkspyler der det fulgte med en skummlegger fra Kärcher, og jeg har egentlig bare et kjapt og forhåpentligvis enkelt spørsmål:

Har tenkt til å prøve meg med Meguiars NXT såpe i første omgang, da jeg har den stående. Men det jeg lurer på er hvordan dette skal blandes?

Såpe og vann i beholder? Hvis så, hvordan blandingsforhold?
Kun såpe?

For info er det denne her:
http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilpleie/hoytrykkvasker/karcher-skumlegger/

Setter stor pris på svar :)

Mini

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpe og vann, eller kun såpe i beholder og juster med skruen.

Det har egentlig lite for seg å bruke vanlig bilshampoo i kanonen, et produkt som f.eks autofoam har rengjøringseffekt lik surfex, og gir mye mer mening å bruke.

Dette har forsåvidt vært diskutert uendelig mange ganger, så det burde være mulig å finne mye info ved å søke litt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, er klar over det! Men har lyst til å teste hvordan kanonen er først. For hvis den ikke er noe særlig, bestiller jeg meg såpe og en ny kanon fra Chemical Guys! Men da kan jeg hvertfall teste nå, og se hvordan resultatet blir

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Kärcher sin standard skumkanon, er at den ikke skumlegger særlig bra uansett hvor mye ren såpe som legges i beholderen (CG Maxi Suds II).

Det kan hende det er kvaliteten på selve munnstykke som er årsaken?

Fikk ihvertfall mye bedre effekt av skumkanonen til CG. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker det våte skummet du får av kärcher sin, det er selvfølgelig ikke like morro (for de som liker sånt) som det tørre og tykke skummet du kan få av en dyrere sak, men skal man prioritere effekten av skummet så vil jeg ha det vått når jeg først skal bruke det.

Hatt den i mange år og har aldri sett behovet for å oppgradere, men det er selvfølgelig smak og behag, og nå er ikke jeg noen skumfanatiker i utgangspunktet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kärcher sin er helt ok.
Men bør bruke såpe ment for skumkanon, som Autofoam/magifoam eller tilsvarende, ellers går det mye såpe for å få noe særlig skum overhodet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ingen måte en skumfanatiker selv, mest nysgjerrig igrunn. Og når man først forsvinner ut på YouTube dypet, er veien lang tilbake.
Er klar over at det er best å få tak i en såpe som er egnet!
Kun Bilextra og Biltema i nærheten her som har noe som kan se ut som bilpleieprodukter, så jeg får vel bare bestille meg noe fra Scandicshine først som sist!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs NXT er jo en av de tykkeste såpene jeg har vært borti, og den fungerer dårlig i foamlance på egenhånd. Om du blander den ut med litt vann, så blir den bedre.

Ellers vil jeg anbefale, som andre her har gjort, autofoam/Jif Bilshampo osv som er vesentlig tynnere.

Vet ikke hva dere andre driver med, men jeg får helt ålreit skum med Kärcher foamlance. Og skum er jo bare toppingen for min del, for å holde litt på fuktigheten under prewash, samt at det er gøy. In other words; foam er bare gravy, Surfex og Prickbort er primært.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt tilsvarende skumlegger med NXT tidligere. De gjør en god jobb sammen, primært fordi NXT skummer godt.

Jeg hadde i 2-3 streker med NXT og toppet med varmt vann.

Bruker i dag Autofoam da jeg - i likhet med andre, prioriterer effekt foran skum.

Vil anbefale deg å gjøre det samme.

NXT er gull i vaskebøtta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode, raske svar! Mye kunnskap! Da får jeg bruke NXT idag, også få kjøpt meg en skikkelig såpe til uka! Noen forhandlere i Oslo område som har noe bra? Eller er Internett løsningen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode, raske svar! Mye kunnskap! Da får jeg bruke NXT idag, også få kjøpt meg en skikkelig såpe til uka! Noen forhandlere i Oslo område som har noe bra? Eller er Internett løsningen?

Internett er alltid løsningen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale, som andre her har gjort, autofoam/Jif Bilshampo osv som er vesentlig tynnere.

Jif Bilshampo kan man få over disk bl.a på Staples.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kärcher og Jif fungerer supert oppå PB og Surfex det. Jif får du også hos Jernia og FK-butikken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive