Christer

Billige xenon D2S-pærer i Norge

Er det noen som vet om billige (ca hundrelappen) xenon-pærer med D2S-sokkel som selges i Norge? Kvaliteten må være kurant med riktig alignment på kapselen i forhold til sokkelen, dvs 90 grader +/-0.3 grader, fargetemperatur 4300K eller 5000K.

Jeg skal bruke dem til testing av retrofit-prosjektet mitt og det vil medføre en del hot-striking (tenning av varme pærer), som pærene ikke er forferdelig glade i. Av den grunn har jeg ikke lyst å ødelegge Osrampærene jeg har betalt i dyre dommer for :)

Jeg vet at Biltema har til 249 kroner, men det blir litt dyrt igjen da det er pr pære. Kvaliteten på disse ser dog ut til å være ganske god.

Helst fysiske butikker sånn at jeg kan åpne eskene og sjekke vinkler på pærene, hvis ikke kan jeg like gjerne bestille et utvalg fra eBay. :)

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler på at du finner de noe billigere enn biltema , mulig du finner noe greier på nett men da er det jo frakt i tillegg som jeg ikke tror blir under biltema prisen totalt sett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet noe billigere enn det jeg heller, så jeg gikk for et par D2S/D2C fra eBay til 42 kroner inkl frakt, fra en selger med gode tilbakemeldinger og blabla. Med litt flaks er ikke pærene helt i pissvinkel, og hvis de er sutrer jeg litt og kaster dem :P

Men om noen finner relativt OK pærer til fornuftige priser i Norge er jeg fremdeles interessert i å høre om det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat likt med xenon-pærer som resten...

Man får det man betaler for her også.. Kjøpte meg skikkelige Osram pærer til 1200 kr for 2-pack... Varer lengre og lyser bedre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullstendig klar over det :)

Som jeg skrev har jeg to par Osram XenARC 66240 Night Breaker Unlimited som skal brukes når alt er ferdig, men før den tid blir det en del testing og hot-fires, og det dreper levetiden til pærene. Siden Osrampærene koster en liten formue har jeg ikke lyst å ødelegge dem, derfor trenger jeg noen billige drittpærer til dette formålet. Hvis disse eBaypærene er noenlunde i 90 graders vinkel kan de brukes til justering av cutoff og sånt noe, og så setter jeg i Osrampærene før endelig montering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jaktet litt rundt i fjor da jeg trengte noen pærer til feilsøking på flimrende lys på Mondeo'en, men endte opp med Biltema-pærer. De fungerte egentlig helt greit, ingen katastrofe. Tror de kostet ca 400 (D1S på min)

(Feilen var forresten dårlig kontakt mellom ballast og pære, etter pæreskift og rengjøring av kontakter forsvant flimringen både med Osram og Biltema)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive