Gå til innhold

Bilxtra poleringsmaskin


Amatør

Recommended Posts

God dag alle sammen. Er veldig ny innenfor dette området, men har nå lyst til å begynne så smått.

På bilxtra er det to maskiner til salgs som jeg vurderer å kjøpe, men er usikkert på hvilken som er å anbefale. Er det mulig å få noen tips? Takk:)

Her på side 2 er de to ulike maskinene:

http://web2.bilxtra.no/dm/BILX0042_BilXtra_05_DM_Mai_OK_lav/#/2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt unna begge to, og heller kjøpt en DAS-6 Pro. Maskinen er for tiden på tilbud hos bilnerden og der kan du jo plukke opp en menzerna/uber pakke så er du good to go :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle sammen. Er veldig ny innenfor dette området, men har nå lyst til å begynne så smått.

På bilxtra er det to maskiner til salgs som jeg vurderer å kjøpe, men er usikkert på hvilken som er å anbefale. Er det mulig å få noen tips? Takk:)

Her på side 2 er de to ulike maskinene:

http://web2.bilxtra.no/dm/BILX0042_BilXtra_05_DM_Mai_OK_lav/#/2/

Sjekk ut disse:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=529

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

Da har du det meste du trenger, uten om vaske utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har den ene maskinen (DA maskinen til 999) fra bilxtra. Greit nok, men den har ikke tvungen rotasjon og den støyer som bare fy. Må bruke hørselvern når den går for fult. Justering og påknapp sitter litt tungvindt til.

Den er ikke ubrukelig. Men man får mye bedre maksiner for litt mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den ene maskinen (DA maskinen til 999) fra bilxtra. Greit nok, men den har ikke tvungen rotasjon og den støyer som bare fy. Må bruke hørselvern når den går for fult. Justering og påknapp sitter litt tungvindt til.

Den er ikke ubrukelig. Men man får mye bedre maksiner for litt mer penger.

Er faktisk fleire på forumet som har sagt at bilxtra DA bråker mindre enn DAS-6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Jeg har begge.

Bilxtra-maskinen har et lavere støynivå enn Das6-Pro

Til info, verken BilXtra sin maskin eller Das6-Pro har tvungen rotasjon. De baserer seg på samme prinsippet (dvs oscillerende bevegelser) og er tilnærmet like på de fleste områder. Det eneste jeg ser som fordel på min Das6-Pro er lenger kabel og "bedre" hjul for justering av hastighet.

Ellers ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen maskiner det ikke er nødvendig med hørselvern?

Jeg bruker det når jeg bruker både das6 pro og flex roterende.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når noen sier at forskjellen er fryktelig liten, og at den på bilxtra faktisk bråker mindre, så frister ærlig talt det mer...?

Jeg trenger bare en billig maskin til å polere litt her og der på en bilen. Gidder ikke legge noe penger i det. Har menzerna-produkter fra tidligere som sikkert gjør susen.

Det som bekymrer meg er om man kan bytte bakplata på bilxtra sin? Ser den das-saken har to bakplater. Den fra bilxtra, hvordan skal man få brukt proffe puter på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når noen sier at forskjellen er fryktelig liten, og at den på bilxtra faktisk bråker mindre, så frister ærlig talt det mer...?

Jeg trenger bare en billig maskin til å polere litt her og der på en bilen. Gidder ikke legge noe penger i det. Har menzerna-produkter fra tidligere som sikkert gjør susen.

Det som bekymrer meg er om man kan bytte bakplata på bilxtra sin? Ser den das-saken har to bakplater. Den fra bilxtra, hvordan skal man få brukt proffe puter på den?

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272

Kan hende den passer siden den passer DAS-6, krauss, MG osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper bilxtra DA til full pris (999) og må kjøpe ny bakplate i tillegg, så begynner du å nærme deg prisen til DAS..

160mm pads passer på bilxtra maskinen, men litt store når du kommer til trange områder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det stod et sted at det var 180mm bakplate på denne maskina?

Nei jeg ser poenget ditt, med DAS-maskina får man jo med to bakplater og... Følger det med pads på DAS-maskina? Hvilke bør man i så tilfelle bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det stod et sted at det var 180mm bakplate på denne maskina?

Nei jeg ser poenget ditt, med DAS-maskina får man jo med to bakplater og... Følger det med pads på DAS-maskina? Hvilke bør man i så tilfelle bestille?

Uberpads er billige og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Skal se på disse da.

Jeg får se litt hva jeg bestemmer meg for.. Skal stikke innom Bilxtra å se hvilket inntrykk jeg får av denne. Syns den til BN virket noe mer "skikkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS :wacko:

Sjekk effekten da bilxtra tidligere har hatt noen på rundt 500w og da er det ganske mye forskjell mellom den og BN sin som er på 850W.

Ang bak-plate så passer de om hverandre på de aller fleste DA maskiner utenom FLEX og RUPES.

:) Er poenget å få maskin til minst mulig penger er en to hodet maskin det billigste av det som er brukende men bak-platene bør byttes til disse:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272

Borre låsen har en tendens til å løsne på de orginale ( biltema, clas eller bilextra, tror de er like alle B) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hatt en slik før, men føler ikke jeg får nok fres på en slik til å korrigere hard tysk lakk.. Så vil da heller ha en DA (til minst mulig penger) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis du regelmessig gnukker på hard tyskerlakk vil du fremdeles føle at du ikke får helt tilstrekkelig fres med en DAS6 Pro og burde muligens vurdere Flex XC 3401 VRG eller en av Rupes-maskinene.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det stod et sted at det var 180mm bakplate på denne maskina?

180mm bakplate er generelt for stort, og på en svak DA maskin er det nesten meningsløst.

Har også lest om flere her inne som har hatt en del tull med disse bilxtra maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...