Gå til innhold

Pris på ettermontering av hengerfeste V50


Gry

Recommended Posts

Skal avgårde og se på noen Volvoer i dag. Skulle gjerne hatt hengerfeste, og det er det ikke på det den vi har bestilt prøvekjøring på (som er rød :wub: ).

Hvor mye omtrent koster ettermontering av hengerfeste på V50 (2011-2012 modell)? Altså gjort på verksted.

Er dette noe vi klarer å få til selv (vi er ikke helt uvant med å skru litt men har ikke løftebukk)?

Ikke minst: Er det noen vits å gjøre selv på såpass ny bil, mtp garanti og sånt?

Så på et forum at det var snakk om at kanskje hjernen måtte programmeres om, evt at på noen biler lå kablinga klar allerede. Er det noe jeg kan spørre om hos forhandler for å finne ut åssen det står til med akkurat den bilen det gjelder?

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Kontakt Autoutrustning AS i Persveien, de er veldig konkurransedyktige på pris.

Men vil tro et sted mellom 5-10000,-

Evnt prøv å få en god pris på bilen m hengerfeste

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Sjekk ut hvilket fabrikat som levere hengerfeste originalt, ev med en seriøs leverandør; Westfalia, Oris/Bosal, etc.

Kan godt være at dem har ferdige kit som passer til bilen, rett på. Da kan du fint montere selv.

Siden alt da er tilpassa, så fixer du selv dette på et par-tre timer.

Ofte så følger det med i slike elektronik-satts for kobling inn på bilen, men bilen må med stor sannsynlighet også programeres om for å skjønne at den har fått hengerfeste. Dette burde ikke koste mere enn en tusenlapp, men kan selvsagt variere.

Sjekk utenlandske sider, jeg monterte selv på min Vectra, hele kit'et kosta under 3 laken fra Tyskland inkl mva.og frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Ville ikke gjort dette selv uten dokumentasjon, mtp garanti. Skulle det oppstå senskader pga at man har gjort dette selv, så kan du ikke regne med så mye goodwill ved en evnt garantisak.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvordan det er, enkelte biler er klargjort for tilhenger feste, da med kabler fra hjerne og bak.

det er jo også avhengig om det er bus signal eller analoge signal som blir brukt.

De fleste tilfeller eg har hørt om på nye biler har vert dyre. alt fra 15 - over 40 k(Audi a8 som ikkje var klargjort og måtte legges opp ledningsnett)

Ville forhørt meg med levrandør og så evt fått det inn i total kjøpesum av bilen og få god pris på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Har faktisk ei venninne på jobb som har veldig lyst å ettermontere hengerfeste på en 2011 V50. Pris hun har fått med Volvo i Haugesund var ca 12000kr for fastmontert og ca 15000kr for avtagbart, da var pakkepris med montering og alt. Det var litt dyrt mente hun så jeg begynte å undersøke litt pris i Polen for henne. Har sett på både Thule og Westfalia avtagbart:

qnzk.jpg

hak1x.jpg

Disse ligger sånn ca mellom 2500-3000kr i utlandet med komplett ledningsnett.

Hun skulle da finne noe verksted eventuelt prøve å få Volvo til å montere disse, sjekke pris på kun montering.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontering på v70`n skulle de ha cirka samme som over her, 12.000.- for fast og 15.000.- for avtagbart.

Kjøpte et westfalia hengerfeste og monterte selv, betalte vel rundt 2500-3000.- med litt rabatt.

Om dere velger å kjøpe noe uoriginalt, pass på at det følger med kabelsett som matcher det originale slik at det meste av kabel bare er plug`n`play.

Sjekket med biltilsynet i.fht at jeg skulle montere dette selv, men det var helt uproblematisk og det trenges ingen dokumentasjon eller godkjenninger, bare pass på å stramme bolter og muttrer skikkelig, så er det null stress.

Klarer ikke helt å se hvilke "senskader" som evt. skulle dukke opp ved montering av hengerfeste, såfremst man ikke strammer alt skikkelig og risikerer at det ramler av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prutet dette med i prisen under forhandlingene.

Fekk pris på ettermontering for min Honda CRV på kr 10 000... Kjøpte krok og elektrisk for kr 3 700..

Så tar vi monteringen på noen timer om alt går etter planen. Første utfordringen blir at eg må friske opp gjengene igjen pga rust men verktøy fra Biltema skal ordne dette. Ser positivt på dette siden eg har en gammel(2008 mod) bil og garanti uansett ikkje er noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Vet HK-Biler (Brandt) i Strömstad skulle ha ca 8-10tusen sek mener jeg det var for orginalt ferdig montert avtagbart på V70.

Er vel sikkert samma pris for V50 eventuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Ettermontering av hengerfeste på merkeverksted er ran. ;)

Selvsagt, om man har 10 tommeltotter som er plassert midt i hånda så skal/bør man ikke montere slikt selv,

Her tror jeg TS har såpass god peiling at monteringen ikke blir noe problem, som sagt før, kjøp ferdig sett som passer rett på. B)

Edit:

Hos meg så kom det med en liten boks som skulle rett i ledige koblingsboxen bak (REC) og så måtte bilen "fortelles" at den hadde hengefeste (Canbus) og om lysene på henger var led eller vanlig.

Endret av Hirobofly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spørre litt når jeg er i butikken, trenger uansett mest mulig info om åssen bilen er lagd (og jeg skal ned i boden og hente lakkdybdemåler og sollykt nå). Siden jeg er billøs vil jeg også helst ha bilen nå med en gang!! Akkurat nå har vi to andre biler med krok så det er jo forsåvidt ikke noe stress med hengerfeste med det første.

Og svigermor bor i Moss, ikke langt til Strømstad derfra :P Selv om det frister litt å gjøre-sjæl..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Anbefaler 13 pol :)

Fler og fler hengere, stativer osv som er 13 polet, og det er den "nye" standarden.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Jeg fikk et "godt" tilbud så de monterer avtagbart på før jeg henter den.

Pokker nå er jeg blakk!

  • DCN Poeng 1

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da regner jeg med at det ikke er ett standard avtagbart hengerfeste, men enten delvis elektrisk eller helt elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...