lammis

Detailing av Suzuki GS1100L - en av få i landet.

Jeg ønsker litt tips om hva jeg skal gjøre med denne godsaken av en MC.

Eier ønsker å ha den så original som mulig.

IMG_8811_zpsf81745dc.jpg

IMG_8810_zps6bd04faa.jpg

IMG_8809_zpsc634ae44.jpg

IMG_8808_zps07966217.jpg

IMG_8807_zpsb77500c1.jpg

IMG_8806_zpsd0724a48.jpg

IMG_8805_zpse51fd6ec.jpg

IMG_8804_zps496db041.jpg

IMG_8803_zpse3bf8b7f.jpg

IMG_8802_zps342745a9.jpg

IMG_8801_zps8352d127.jpg

IMG_8800_zpsa531c98e.jpg

IMG_8799_zpsa96285d3.jpg

IMG_8798_zps3a523c42.jpg

IMG_8797_zpsc62ccbd5.jpg

IMG_8796_zpsc8fb9da0.jpg

IMG_8795_zpsd0b0d8fb.jpg

IMG_8794_zps34f07b08.jpg

IMG_8793_zps4b051e7b.jpg

Jeg har skikkelig lyst å ta denne opp til nye høyder. Råd og tips setter jeg veldig stor pris på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Om du starter med en skikkelig vask, hvor du går i dybden over alt. Så fortsetter du med polering av lakkerte deler. Setet trenger jo en god rens..

Chrom må jo få seg en runde, sammen med det meste..?

Detailinsticks e.l er vel stikkord, sammen med tolmodighet/ nøysomlighet..

Da er du godt på vei tror jeg, og det var bare noe jeg tenkte i farte. Sikkert flere som kan komme med noen gode innspill, lykke til med prosjektet. Sykkelen blir sikkert helt super:)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

god gammel klassiker :) uheldigvis ikke så "antikk" ennå at den er verdt så fryktelig mye, men jeg antar at eieren er mer glad i denn enn pengene. Jeg ser med en gang at han har byttet bremseslangene til HEL stålomspunnede slanger som definitivt er en forbedring av bremsene så det tyder på at han bruker den og ikke bare har den liggende i enden av garasjen. En vask og polering tror jeg ikke løfter denne så fryktelig mye , men jeg kan ta feil selvfølgelig. Den har en del deler som er utildekket men som ikke kan poleres.

Jeg anser dette som mer et restaurering / småfiks prosjekt enn "DCN vask + polish". Det er en del skruer som er rustet som man bare må bytte for at det skal bli fint. Eksosanlegget burde egentlig demonteres helt for å få den helt dønn strøken og da er man igang med å skru løs temmelig rustede skruer og bolter som i seg selv kan være et prosjekt. de "capsene" i enden av eksosanlegget som fester det til blokken burde byttes for eksempel men igjen jobben med å skru ting løst.

Jeg tror mye småting her og der kan få denne til å få en skikkelig stolt eier, det krever dog litt roting i delekataloger og "nuts and bolts" bestillinger. ( www.ronayers.com for gratisk nettbasert delekatalog ) ( http://www.robinsonsfoundry.co.uk for bestilling av delene ).

Felgene på disse gamle suzukiene er etter min mening helt umulige å få fine igjen. Har hatt både venner og kjente om har gnikka og gnudd på disse og de forblir "irra" så da er neste alternativ glassblåsing og klarlakkering for eksempel.

Og det bakskjerm klistremerket må vekk hehe.

Men uansett dette kan bli morsomt med bare et DCN løft også og jeg venter spent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte å nevne at svv har igjen begynt med metallskilt , det er muligens litt mer "old school" enn disse "nye" plastikk skiltene som på en mc kan knekke tvert om man kjører på en humpete landevei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye jobb fikse en eldre sykkel som denne, skal starte på en kawasaki zl1000 eliminator fra 1987

Gaffelben eksos og metaldeler som er ulakkert kan du få fine, men er mye jobb.

Bruker en modifisert benkesliper med stoffhjul i mangel på bedre ord. slipemidler i ulik grad og mye tid er vel nøkkelen til å få dette fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! Kjekt med klassiske Suzuki,det første eg villa gjort er å få på et orginal styre då eg aldri sett en Custom,mild chopper med TT styre,passar bedre på en eldre GT550,750,H2,RD350 mm.Ellers ser den fin ut om du ikkje ser på 100% orginalitet.

Om eksos anlegget er forbi all redning og kansje rusta fins det et rimeleg merke som heiter Marving.

Men litt patina skadar ikkje om alt er reint,fint og heilt.

Gjer så godt du kan og kos deg med Suzukien.

Om lakkerte deler er matte,tenker på svingarm,og ikkje går å rubbe oppatt (tynn lakk) brukar eg en dusj WD40 på min gamle patinerte Norton Commando,ikkje perfekt men ser fint ut ei stund..

Ta gjerne av tanken og salen så får du vaska,shina overalt.

Støtter,rammer og svingarm har eg brukt å sanblåse og pulver lakkere og klarlakk utanpå,men kansje finast med svart 2komp.

Mvh CBX1047

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive