Gå til innhold

Skal handle kamera i morra! Men hvilket?


polishduden

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ser dere "gutane" tar mye fine bilder. 1500 kroner kompaktkameraet mitt kommer rett og slett til kort. Det er fint når man reiser og er på farta men thats it. Jeg har lagt merke til at Merringdal , Audi s8 m.fl har 18-55mm objektiv. Det passer helt sikkert for meg og. Skal innom og se på: http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/D31001855KIT/nikon-d3100-systemkamera-m-18-55-mm

Skal innom og se på robotstøvsuger i morra så da rasker jeg med meg det kameraet? Eller et annet?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Har samme kamera, og er godt fornøyd. Lett å bruke også! Ville muligens kjøpt etterkommeren d3200 istedet, da d3100 er litt aldrende nå, mener jeg. Men jeg er megaamatør og på ingen måte profesjonell...

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Jeg har ikke mye peiling på kamera, men hvis du skal gå for et Nikon og har planer om å bruke rundt 3000-4000 kr, så får du mye for pengene når det gjelder D3200 utgaven. Jeg bruker Nikon D3200, det har nå merkelig nok steget i pris iforhold til når jeg kjøpte det ifjor. Jeg betalte 3490,- hos komplett. Jeg ser at de selger det for 3995,- nå. (https://www.komplett.no/nikon-d3200/750368#!tab:info). Går jo an å sjekke litt andre plasser, men dette er et godt kamera og kommer godt ut i tester.

Men jeg skal ikke si noe på at D3100 er dårlig, for det fungerer sikkert utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ser D3200 er såpass mye grommere at jeg velger det isteden ja.

Noen som har D3200?

Men er åpen for alt så kom med tips :D

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cånkård

Jeg ser D3200 er såpass mye grommere at jeg velger det isteden ja.

Noen som har D3200?

Men er åpen for alt så kom med tips :D

Har dette kameraet og må si meg fornøyd :) Er lagt inn guider på kameraet som beskriver en god del for nybegynnere og det tar gode bilder med objektivet som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Jeg har og D3100, kjempefornøyd til den prisen. Jeg kjøpte det brukt. Oppgradert linse, ekstra batteri og lader og minnekort. Fikk prutet det ned til 1800kroner med frakten inkludert :-)

Hadde jeg kjøpt nytt så ville jeg og sett på D3200, men vis man leter litt finner man nok et slikt brukt til en billigere penge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon EOS 550d? Eller evt 600d? Kommer som regel med kit 18-55.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

så langt så scorer d3200 bedre :P

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kjøpte denne i stad http://m.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere-og-renhold/robotstovsuger/hoover-rbc003/198113.5711/

Så da er det ikke hast med kamera foreløpig, har enda til gode å se noen med bedre spec enn 3200 i den prisklassen :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er ikke hast med kamera fordi du kjøpte støvsuger? Hvor var logikken i det? ;)

Jeg ville valgt Canon foran Nikon anyday! ;)

You know my logic! Skulle kjøpe støvsuger på Elkjøp i morra og tenkte å ta med kamera. Utdyp hvorfor Canon foran nikon?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Har dette til en tusen lapp mindre

http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/systemkamera/EOS1100DDCKIT/canon-eos-1100d-systemkamera-m-18-55mm

Jeg har ikke peiling på kamera, men syntes det tar bra bilder og prisen er ikke så værst.

Jeg har ingen ting å utsette på 1100d ihvertfall : )

Tar flotte, skarpe og klare bilder selv med "kit linsen" på 18-55 (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av modell o.l. ville jeg kjøpt rimelig hus som føles ok å holde, og heller lagt litt ekstra i et godt objektiv. aaaselv de minste og enkleste speilrefleksene nå har i bøtter og spann av kvalitet.

Veldig enig!!

Dersom bruken i hovedsak er det som skisseres her holder det med de enkleste husene - legg heller penger i optikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Mitt tips til deg er å kjøpe et bedre kamerahus brukt, da får du det kanskje til halv pris.

18-55mm har jeg ikke selv, fordi jeg ikke synes de objektivene er noe særlig. De er ofte lyssvake og ikke spesielt skarpe (billige objektiver).

Du kan gjerne kjøpe objektiv brukt og. De går sjeldent "ut på dato" og fungerer maange år.

Jeg kjøpte f.eks et Nikon D7000 med 18-105mm brukt et år, tatt under 10 000 eksponeringer (veldig lite), til 5500kr og nyprisen var 10 000kr. Har kjøpt meg et Sigma 30mm F/1.4 som er veldig lyssterkt og skarpt. Kjøpte det og brukt til halve prisen.

Skjønner at det sikkert frister å kjøpe alt nytt, men etterhvert hvis interessen øker kommer du til å skjønne at du hadde fått bedre utstyr til samme pris hvis du kjøper det brukt :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kan anbefale bruktmarkedet på foto.no. Mye snadder der. Sammenlign priser opp mot f.eks. japanphoto.no, så får du et inntrykk av hva ting faktisk koster og hva du kan forvente å måtte betale for ting.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Will do i kveld! Christer og Tobias

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...