• 0
Cube

Høytrykkspyler Nilfisk forbruker/proffserie?

Spørsmål

Hei,

Hva er å anbefale av høytrykkspyler av disse to under:

Nilfisk P160.2-15X-TRA eller Nilfisk Poseidon 2-29

Noen som kan komme med noen anbefalinger og evt hva man mister med å velge den ene kontra den andre.

Nilfisk Poseidon 2-29:

https://www.nilfisk-alto.no/no/products/Pages/product.aspx?pid=128470138&Name=POSEIDON%5F2%2D29%5FXT

Nilfisk P160.2-15 X-TRA:

https://consumer.nilfisk.no/no/products/Pages/product.aspx?fid=16264&Name=P%20160.2-15%20X-TRA%20EU

Noen som har formening evt testet disse?

Evt noen andre forslag på en god høytrykkspyler i denne klassen.

Endret av Cube
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 svar til spørsmålet

• 0

Jeg tror at Poseidon 2 er samme spyler som P150 bare under annet navn. P160 har litt høyere trykk og vannmengde og koster litt mer.

Selv har jeg P160 som jeg er meget fornøyd med. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Poseidon høres jo mye tøffere ut enn P150, da :)

Men ut fra produktbeskrivelsene og ekstrautstyret ser det ut til at Poseidon har M22(?)-skrukoblinger. P150/160 har vel fremdeles click&clean?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har begge, hvor begge er gode spylere, men jeg foretrekker hvordan koblingene på Poseidon er. Uansett gode valg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Noen hovedforskjell på hva dem tåler over lengere bruk, er det sånn at proffserien kanskje er laget for mer hyppig bruk? Eller stiller dem ganske likt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ingen av de har gått i stykker for meg, men jeg føler at poseidon er mer robust. Om poseidon er verdt de ekstra pengene er jeg ikke sikker på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

I denne prisklassen er det andre merker som er å anbefale eller er dette gode trygge valg? Evt andre modeller fra Nilfisk?

Hva bør man prioritere i valg av høytrykkspyler?

Kom gjerne med forslag på bedre alternativer innen denne prisklassen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nå vet jeg ikke hva Poseidon koster, men hvis det er som jeg antar (rundt 10k), så er jo Kränzle en favoritt blant diehard-detailerne her inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nå vet jeg ikke hva Poseidon koster, men hvis det er som jeg antar (rundt 10k), så er jo Kränzle en favoritt blant diehard-detailerne her inne.

Får sjekke litt med TESS i området om dem selger dette. Vil helst at vi får tak i dette lokalt da det er lettere om det skulle være noe spørsmål eller annet relatert til produktet.

Er det en spesifikt modell som anbefales fra Kränzle?

Vil ha mulighet til å få tak i en overgang til denne slik at man får brukt "Foam Cannon"

Endret av Cube
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

1152TST og 2160TST er vel de som er mest brukt her. De kommer med M22 skrukobling, og det finnes hurtigkoblinger for å ikke skru seg ihjel når man skal ha av/på skumartilleriet.

Parts & Retards selger hvertfall disse, men de er ikke akkurat lokale i forhold til deg...

http://www.partsandretards.no/bilpleie/kraenzle/kraenzle-hoytrykksvasker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Rundt 6000 koster den på felleskjøpet. Fast vårpris.

Endret av Sigmund S Dy.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis prisen er så lik bør man da vurdere Poseidon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det som er viktigst for meg, er at den har grei vannmengde/trykk god slange(min 10m) og grei i bruk.

Så bør man jo vurdere om det er en spyler man skal flytte litt på/ ha med seg litt. Om så er det greit med en spyler som ikke veier 50kg:)

Om spyleren skal stå mest "i ro" er jo ikke størrelse noe tema..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive