NeDD

Fornying av gummi gulvmatter

Hei.

Regner med at det er mange som har samme problemet som meg ang gulvmatter som er lagt av gummi.

På vinterstid så er det magisk mht. fuktiget og at man bare heller av vannet fra mattene da det ikke trekker seg inn slik som det gjør med tøymattene.

Problemet er at nå når mattene har fått noen år på nakken, og stadig blir de "dynket" i salt gjennom en hel vinter da man drar dritten fra bakken med seg inn i bilen.

Før var mattene svarte og matte (eller shiny bling bling etter eget ønske), men nå er mattene mer gråaktige.

Har prøvd AG bumpercare, MG tireshine på spray (ops glatt), og litt annet.. Føler ikke at holdbarheten er bra da jeg ikke føler at det trekker skikkelig inn i gummien. Blir mer liggende som en slags hinne på mattene.

Har flere typer dekkfornyere som SW PNEU og WG Tiregloss(?) osv..

Tror dere disse vil fungere bra, eller finnes det noe produkt som er egnet for matter og slikt?

Del deres gode erfaringer. Ønsker å åpnå topp resultat (igjen) så ikke kom med et midt-på-treet-produkt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Duragloss Non Silicone Dressing og den gjør jobben på mine for å holde de sorte og fine...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical guys silk shine dressing, som får ligge på over natten i varmt rom :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale Duragloss Non Silicone Dressing.

Tok feil en gang og brukte Duragloss TMD (Tire & Mat Dressing) med Rain Reppel effekt, kan love at det ble glatt :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd at noen typer matter er og blir grå uansett hva man gjør med dem.. men heldigvis koster ikke nye matter allverden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good, takker for svar.

Blir en non silikon dressing da. :D

Pirex: Blir det ekstra frakt om jeg kjøper den nå og du sender den i lag med Bilbarry kanna som Ulf bestilte som var forsinket?

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Satt med noe sånn comma plastfornyer på sprayboks for noen år siden. Så sprayet jeg mattene i gangen hjemme, med linoleumsgulv. Gjett om det ble glatt da. Gikk på trynet så det holdt.

I tillegg ble dritten hengende i lufta, så det la seg på deler av parketten i stua når jeg var ferdig i gangen.

Det var lite populært for å si det mildt. Glatt som f***. Dessverre var det jo holdbarhet på greiene også, så det gikk noen uker før det var trygt igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe såpass ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive