Gå til innhold

Hjelp til valg av poleringsmiddler roterende maskin


corcky

Recommended Posts

Heisann. Etter å ha tatt en grundig vask av "nye" bilen ser jeg at den har endel såkalte "hologrammer" i lakken. Bilen det er snakk om er en Nissan Primera GT 98-modell i fargen rød. (Myk lakk?)

Bilen er forsåvidt pen i lakken. Ingen dype riper bortsett fra hologrammene.

Tidligere har jeg brukt produktene:

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner

Riccardo clay

NXT tech wax.

Alt dette for hand.

Ønsker nå å ta steget opp til korrigerende middler.

Tenkte å gå til innkjøp av en billig roterende maskin. http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517051;c:100768

Det jeg trenger er tips på poleringsmiddler jeg kan bruke. 1-2 poleringsmiddler. (Scholl?) og pads.

Holder det med pads på 6,5" eller bør jeg kjøpe mindre i samme slengen?

Hvilke produkter passer best for mitt behov?

Kan nevne at jeg har en bestilling inne på scandicshine på diverse renseprodukter og Pinnacle Souveran Paste Wax som jeg tenkte å avslutte med.

Kan jeg bruke noe av det jeg har brukt tidligere? (paint cleaner, tech wax)

Setter pris på svar og skal selvsagt legge ut bilder underveis når jeg kommer igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoll polering og scholl pads er vel noe de fleste her inne vil anbefale..

Med tanke på cutting så må man jo se ann lakken, regner med hos deg at det vil gå fint med Scholl S30? hvis ikke jeg tar helt feil, bare og rette på meg hvis jeg tar feil :D

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

S30 er god, men det kan være du trenger noe litt grovere for å ta de verste ripene. Muligens S17 eller S03+ om du har dype riper.

Puter, der trenger du en blå og en orange minst, kan være lurt med en ull og, men den vil du mest sannsynlig ikke få behov for om lakken din er myk. Ang størrelser er 6,5" veldig gode, men de mindre paddene er veldig praktiske til trange plasser. Så der vil eg anbefale deg å kjøpe en oransge og en blå. Og husk backing plates til 6,5 og 4 toms, de er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link Emil.

Ser nå at det ble feil å kalle det jeg har for hologrammer. Lakken har vel heller såkalte vaskestriper.

Er ikke mye og var heller ikke til noe sjenanse før jeg begynnte å lese og se litt på hvilke gode resultater som er mulig å få med gode produkter.

Da holder det kanskje med scholl S30 og blå og orange puter? Prøve meg først med orange puter eventuelt blå om jeg ikke får bort alt?

Får jeg godt nok sluttresultat med S30 og orange puter?

Er det klart for voksing etterpå eller bør jeg ha et steg til med noe annet?

Endret av corcky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt S17 også var jeg deg, så kan du bruke den med blå pute, og kjøre på med S30+ på oransje pute etterpå. S30+ er en finishing polish, så du kan gå rett på voksing etterpå. Men jeg ville kjøpt en lett rens også(jobbes inn for hånd), for å få vekk oljene fra polishen. F.eks CG Vertua Bond også voks etterpå. Da holder voksen mye lenger, og det ser vel litt bedre ut også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Støtter Bjorke her :)

Du kan også bruke S17 til begge stegene faktisk. Kjøpe en blå og en sort finishng pute bra scholl. Går først over med blå og S17, så sort og S17. Sparer deg 1 flaske.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Foreløbig liste etter vask og clay blir da:

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner for hand

Scholl S17 først med blå så med sort pute.

CG Vertua Bond

Pinnacle souveran wax.

Dropper tech waxen? Denne er vel et alt i ett produkt med rens, polering voks.

Har en sealer noe for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Hvis du er ute etter at beskyttelsen skal vare litt lenger kan det være greit å legge en sealer før voksen. Men hvis du anser det å vokse som en kosejobb(som mangen her inne gjør), så kan det egentlig være like greit å bare vokse bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hans Marius
Hmm nei paint cleaner blir nok feil å bruke med disse stoffene... S17 renser den :)

"Feil" blir det absolutt ikke; korrigeringen går litt raskere og lettere når lakken er kjemisk renset på forhånd.. men om det er verd tiden, er en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ok skal ikke krangle på det. Men som du sier tar ett ekstra step over hele bilen en god stund ekstra.

Eg hadde ikke tatt meg tid til det, men det er som sagt min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...