Gå til innhold

BMW E91 manuell girkasse


WLN

Recommended Posts

Har en 2007 BMW E91 med manuell girkasse og har søkt rund for å finne filter til denne! jeg finner bare filter til automatkasse.. syns det virker litt rart men har ikke manuellkasse filter kanskje?

Også når det gjelder intervaller på oljeskift i girkasser har jeg lest forum på forum der de fleste skriver at verksted har varierte meninger om hvor ofte dette børde skiftes. Har lest alt i fra hver 50.000 til 250.000....

Bilen er nylig kjøpt og har rullet 130.000 og jeg finner ingen plass i serviceheftet at dette noen gang har blitt skiftet. Har da bestemt meg at dette skal gjøres:)

Noen som har noen innspill/formeninger rundt dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Er vel automatkassene som er mest ømfintlige på dette og trenger oljeskift. Manuellkassene har sikkert godt av det de og, men skjelden de raser på grunn av slappe rutiner med oljeskiftet. Manuellkassene har heller ikke filter så vidt meg bekjent :)

Bedre å legge de kronene i andre ting du kan bytte på bilen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er nok ikke filter i de nei. Der er vel noe magneter som skal samle opp spon etc, men disse må du demontere kassen for å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare supert at det ikke trengs å skifte filter:) E90'en som jeg nå skal selge var automatkasse og det filteret kostet 1800,- :)

Blir oljeskift uansett da:) Tar en storservice på bilen og tar alle filter og oljer da den har rullet 20K etter sist service.

Motorolje + filter

Veivhusfilter

Diesel filter

Luftfilter

Kupefilter

Tennplugger

Girolje

Diff olje

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikWake

Mener pluggen for drenering av olja er magnetisk. Den samler da opp eventuelt metallspon :)

1965 VW Bug 1200

1994 BMW E36 320i Sedan

2007 BMW E90 325d Sedan

1995 BMW E36 M3 3,2 touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener pluggen for drenering av olja er magnetisk. Den samler da opp eventuelt metallspon :)

så det er bare til å rense magneten da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...