Gå til innhold
juniormathisen

S&S Volvo V-70 1999 Stålull og sandvask

Recommended Posts

juniormathisen    149
juniormathisen

Så var det på tide å få ned denne på papir da. Eller digitalisert kanskje det burde være.

Fikk i våres en forespørsel fra en god venn. Han hadde kjøpt seg en 1999 modell Volvo V-70 billig fordi den var så stygg. Den skulle vist bære preg av å ha blitt brukt til alt mulig på bondegården den kom fra. Den hadde ikke blitt tatt spesielt vare på. Lakken hadde flere syremerker etter hender med sprøytemidler og diverse. Noe som hadde etset håndflater og fingermerker inn i lakken på mang en plass!! Her virket det også som den har blitt vasket med stålull.

Er ikke noe vaskebilder vise til her. Men bilen fikk full vask i DCN style i flere omganger.

Dette var en jobb som var ekstremt tilfredstillende, samtidig som ett rent hæl¤”&&” !!!!

Så her kommer det.

Startet med en runde Prickbort som fort ble til fire. Dette endte opp med å ta 90% av tjære og asfalt som satt i lakken.

Gikk så løs på bilen med Surfex 1-5 over hele bilen som fikk ligge på i 10 min. Så ble det litt Autofoam ren i flaska to omdreininger med klokka på skruen. Spylte så av etter 5 min. Og lot bilen renne av seg litt. Og skuffelsen seg inn da det ikke så ut som å ha gjort noe som helst. Men men.

Da ble det bare å hive seg rundt og gå på igjen. Denne gangen ren Surfex på lakken . Dette fikk ligge i 10 min til det så ut som å begynne å tørke, så en runde til for å gi det litt ekstra tid. Rullet så bilen ut av vaskehallen og skummet igjen med tidligere konsentrasjon. Dette så ut som å gjøre noe da skummet ble både brundt og svart når det randt av. Lykke og glede når jeg spylte av og så lakken hadde forandret farge.

Så var det bare å la den tørke litt, også hive på litt Korosol på lakken. Og denne gjorde seg virkelig værdt pengene. Her kjente jeg virkelig at jeg ble forbannet på meg sjøl for å ha glemt kameraet hjemme!!!

Poppet så hjertelokket og guffet inn motorrommet med Prickbort som lå i 10 min, så ren Surfex i 10 min, og så litt Autofoam. Gikk over alt jeg kom til med kost og spylte av. Her kunne jeg heldigvis se meg fornøyd med en gang. Så var det bare å blande godt varmt vann i bøtta samme litt Maxisuds og Megs NextGen for å prøve å få god rengjørings evne og god glid. Fylte bøtte nr. To med varmt rent vann og kjørte på.

Så var det inn for tørk og Clay.

Så for de av dere som fortsatt henger med etter denne lange og kjedsomme avhandlingen, så kommer vi til litt av kose jobben og litt fine bilder. J

Startet med en liten kosestund i motorrommet for å få opp humøret og løsta.

IMG_0006.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0012.jpg

IMG_0013.jpg

Her var det bare å kjøre på med BigFoot 21 og Blå / Blå for å skjære igjennom på første runde. Også ble det Blå Rupes på Gul Uber. Denne hadde Stein hard lakk og det var bare å kjøre på. J

Eier var forstålig med att panser på denne bilen ike var til å redde. Og det var bare å prøve å få det så fint som mulig. Det skal muligens lakkeres senere. Men når den tid kommer så skal vi prøve en full våtslip av det først og se hva som skjer.

IMG_0004.jpg

IMG_0005.jpg

Var stor fargeforskjell på panseret, men fikk ihvertfall lurt fram noe resultater.

IMG_0020-1.jpg

IMG_0019-1.jpg

Så var det bare å hive seg løs på resten. Og godt var det at jeg hadde god tid på denne. Var satt av 7 dager med mulighet for flere. Her var det resultatet som telte.

Så da er det bare å slenge ut med bilder.

IMG_0020.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0031.jpg

IMG_0033.jpg

IMG_0035.jpg

IMG_0039.jpg

IMG_0040-1.jpg

IMG_0041-1.jpg

IMG_0044-1.jpg

IMG_0047.jpg

IMG_0049.jpg

IMG_0045.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004-1.jpg

IMG_0005-1.jpg

IMG_0006-1.jpg

Avsluttning ble gjort med Gul Rupes på Grønn Uber. Og her var det bare å kjøre på som med resten. Lett press og full guffe. Toppet med SV Shield.

IMG_0010-1.jpg

IMG_0024-1.jpg

IMG_0025-1.jpg

IMG_0029-1.jpg

IMG_0032-1.jpg

IMG_0034-1.jpg

Og litt innvendig måtte det jo også bli da. Ble desverre en mangel på bilder her da kameraet plutselig sa opp stillingen sin og gikk til uforberedt ferie. Men men.

IMG_0018.jpg

IMG_0011-1.jpg

IMG_0012-1.jpg

IMG_0013-1.jpg

Får slaenge med disse og da. En god vask måtte til.

20140329_161205.jpg

20140329_192242.jpg

En liten runde med BigFoot og Grønn/Grønn, med avsluttning i form av Autobahn. Og litt SV Pneu Matt.

Hjulbuer fikk også litt Barebones etter litt rengjøring før hjulene ble satt på.

20140330_192554.jpg

Beklager mangel på bilder noen steder. Får heller lære meg å lade batteriet til kameraet oftere.

Takk for denne gang. Håper det faller i smak.

• DCN Poeng 61

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R-M-I    36
R-M-I

Grei oppsamling av dritt under de setene i allefall :D
Godt gjort å få en såpass herjet lakk såpass bra igjen!

Hva ble brukt i motorrommet på plastdetaljene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Ble bra forskjell her ja! Godt jobbet :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haarstad    238
haarstad

Hoho :lol: Bra du hadde flere dager til rådighet på denne... God reklame for polering denne. Flott utført jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
freakshow87    4
freakshow87

Blir stadig vekk forundret når jeg ser biler som dette. Bra jobbet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
juniormathisen    149
juniormathisen

Takker. Var veldig morro å jobbe med fra pannel til pannel. Er ikke annet en morro med så store forskjeller. I motorrommet ble det brukt Barebones og Pneu Matt. Var det jeg hadde for handa akkurat da og ville få gjort litt nedi der og. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Må være noe av det verre jeg har sett av vanlig bruksslitasje og møkk noen gang :blink:

Cred for et megaløft! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
juniormathisen    149
juniormathisen

Takker. Må være enig med deg der ØHN. Er noe av det værre jeg har lagt henda på. Ble veldig overasket sjøl over resultatet som viste seg å være mulig å få fram. Var utrolig morro å se øya til eiern av bilen når han kom og hentet den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Hoihoi hvilken redningsaksjon! Stor velfortjent cred!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skydancer    161
Skydancer

Wow. Praktjobb. Synd med bildene, men pytt pytt.

Hadde du hatt flere bilder, hadde denne jobben vært Hall of Fame materiale :)

Cred for en fantastisk jobb!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
juniormathisen    149
juniormathisen

Ja. Irriterer meg grønn over at jeg aldri skal klare å huske å lade det fordømte batteriet. Blir for ivrig med jobben på sånne jobber som dette. Ja en Hall of Fame`r hadde vært gøy å få til engang. Men etter å ha sett igjennom de så må jeg nok ta meg sammen litt for at noe sånt skal skje. he he he. Har kraftig dysleksi, så skrive delen er en stor utfordring som består av å klare å skrive det jeg har i hodet, ett godt retteprogram for å luke ut skrivefeila og en over det normale tolmodig samboer som ofte leser igjennom for meg og godkjenner at det som er skrevet har sammenheng og er lesbart. he he he :)

Endret av juniormathisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

Ja, helt sjef den forvandlingen der, det er skikkelig tilfredstillende å få slike jobber hvor før og etter bildene får til og med oss her inne til å måpe.

Du skal ha masse kred.

Det er bare å finne neste gårdsbil å gå løs på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Nydelig utført redningsaksjon. Meget godt utført jobb.

Cred, selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Hvordan noen har greid å oppholde seg i denne bilen er lite forståelig. Bra eier kontaktet deg!

Cred for flott jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Wow. Den så totalt jævlig ut før du begynte. Helt rått arbeid. Ser jo nesten ny ut nå. :)

Helt passe mengde med bilder synes jeg. Jeg scroller alltid forbi vaskebildene uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lysholm    431
Lysholm

Dette var ett stykk mishandlet Volvo. Flott løft. Cred.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BlankBMW    9
BlankBMW

Extreme makover av bil det der :D litt mangel på bilder følte jeg, men ellers CRED GITT OG GRØNN KNAPP TRYKKET :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Milde himmel...

Greit nok at Volvo spøkende omtales som landsbruksmaskiner, men jeg trodde ikke noen faktisk tok det seriøst og brukte dem som det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig