Gå til innhold
haarstad

Gammel polytrol på matt lakk.

Recommended Posts

haarstad    238
haarstad

Heisann! Holder på å tar en skikkelig økt på min Saab 9-3 Aero 2001 modell. Når jeg kjøpte den for 2-3 år siden så feide jeg over trimlistene med polytrol av gammel vane. Det jeg ikke tenkte på var at trimlistene på denne utgaven faktisk var lakkerte... Fargen er antrasittgrå. Prøvde med sterk surfex, opaque pre-cleaner uten at det hjalp ett spor. Tenkte evt å prøve grov polering med S3 eller S0 for å fjerne belegget. Innspill eller erfaringer noen? Bilder finnes i loggen min. Link til post: http://www.detailersclub.no/forum/topic/14115-runesdetails-logg/?p=401126

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Jeg vet ikke, men tror du må på med noe sterkere. Whitesprit kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Tynner eller white spirit må til her. Mener det står noe på Polytrolboksen om fjerning av søl, hvis ikke skal det være tilgjengelig informasjon om det på Owatrol sine sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haarstad    238
haarstad

Skal gi det ett forsøk når jeg er ferdig med manneinnfluensa :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haarstad    238
haarstad

Prøvde med kjøkkensvamp. Påførte med svampesiden og skurte forsiktig med skuresiden. Ble bedre men ikke optimalt. Nå vet jeg ikke hvor mye gnikking med whitespirit lakken tåler...svampen ble nå svart :P Her er ett bilde der venstre side er feid over.

82014964-E409-4107-BCF8-D99D39BD48E7_zps

Lurer på om jeg skal prøve å polere istedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Mye mulig den er lakkert, men på bildet ser det ihvertfall ut som en "vanlig" plastlist med såvidt litt struktur.

Hvis den er lakkert bør jo grov pute og polish på maskin gjøre susen, er den ikke lakkert må du sannsynligvis kjøpe ny list etter å ha prøvd å polere den med maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haarstad    238
haarstad

Den er lakkert. Ser det tydelig i overgangen mellom grå og rød. Skal ut å prøve med S3 og gul Uber strax . Bakfangeren er i ett stykke, ingen list :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig