Gå til innhold

Skifte bakplate på DA maskin fra BilXtra .....


todden

Recommended Posts

Er det noen som har byttet bakplate på denne? Har kjøpt ei ny bakplate fra ScandicShine på 123 mm, men skjønner ikke hvordan jeg får bytta eller om det er mulig. Hvis ikke bruker jeg den på den andre maskina :-)

Men prøver lykken her på forumet...

Endret av todden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Fullt mulig å bytte på denne, ja. Gjorde det på min da jeg ville bruke spot-pad. Bruk den medfølgende fastnøkkelen på den sekskantede "akselen"

gjemt innenfor det sorte, runde, dekselet mens du skrur av bakplaten med håndmakt. Du vil finne et spor/utsparing i det sorte dekselet der det er mulig å føre fastnøkkelen inn. Noen ganger må man dreie litt på bakplaten for å treffe sekskantsporet med nøkkelen. Håper forklaringen min var forståelig. Bakplater med 5/16" gjenger passer på denne maskinen. Samme som på Krauss, Kestrell osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakplata er en Abrafix fra Scholl.

Den nøkkelen som fulgte med maskina passer ikke på den 6-kantede akslingen på bakplata. Nøkkelen er alt for stor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis det er denne du har kjøpt så passer den ikke.

backing_scholl-500x500_1.jpg

Denne bakplaten er til roterende. Bakplatene til DA har en liten bolt isteden for mutter. De ser slik ut.

flexipads-125mm-DA.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel alltid "lure" det til med en bit fra gjengestang om det er til roterende han har kjøpt?

Den til roterende er metrisk og den til DA er tommer. Og bolten til DA'n er mye mindre enn mutteren til den roterende, så man må i det minste ha en overgang, hvis man absolutt vil trikse det til.

Det anbefales kanskje ei litt stivere bakplate på DA?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Øyvind, det er den:-) Okidok. Da bruker jeg denne på min roterende.....

Er det sånn at det er best med ei litt stivere bakplate på DA´n? Kan godt tenkt meg ei som er litt mindre enn den som var med maskina. Kunne vært kjekt å kunne variert litt...Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...