Gå til innhold

Foamlance


tr86

Recommended Posts

Hei alle.

Har en slik som er under 1 år, kjøpt på bilnerden dersom det er forskjellige typer.

Saken er at den nå idag virker helt defekt.

Den virker "tett", altså det kommer væske gjennom, men blir ikke noe trykk. I tillegg er disse to spjeldene som styrer strålen, de bever seg ikke når jeg skrur på blandeskruen.

Noen kjente feil, eller tips å komme med så jeg kan prøve å utbedre, eller er den trolig defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan hende den lille stålull-lignende saken er tatt, det har skjedd for meg før.

Eller noe sandkorn i el i dysen så den er tett.

Jeg har filter i bunnen av slangen på min og det har fungert ypperlig i 1,5 år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare kjørt vanlig såpe gjennom den? Kanskje det i så fall bare er stivnet såpe som forårsaker problemet? Har du prøvd å legge den i vannbad med varmt vann?

Anti-fanboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å prøve å legge den i en forsiktig surfex og vann dersom det er noe vits å prøve.

Kun brukt til autofoam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Er det ikke en slik skumkanon du har? Har lest en plass her på forumet, at filtret kan legges i prickbort for å få bort såperester. :)

http://www.youtube.com/watch?v=suJQfDvibV0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard_B

Har pleid å legge den stålullsaken i Surfex HD i glovarmt vann.

Det har fiksa saken her.

Men har ett annet problem med 3 stk nye Lanser, kanskje noen av dere har vært borti det ?

Lansene bare pulser, gjør att HTvaskerene mine starter/stopper/starter/stopper etc etc etc.

Karcher HD 6/15 og Nilfisk Neptune 4. Begge oppfører seg likt. Har prøvd å justere både vannmengde og vanntrykk.

Ikke noe har funket hittil.

Noen ideer ?

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Har samme problemet selv på Karcher HD og mistenker at det har noe med for liten dyse å gjøre. Disse lansene kan vel leveres med to størrelser så vidt jeg har forstått. Jeg for min del har flere spylere å velge mellom så jeg har ikke lagt så mye arbeid ned i å finne ut av det. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La min i en mild surfex blanding i går, skylte godt og la den i godt lunket vann. Når jeg testet idag så ser det ut som den er helt i orden.

Tipper på tørket såperester som nå er løst opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket i et par vask og nå er problemet der igjen, blir vel til å demontere å rengjøre i helga tipper jeg.

Det kommer både såpe og vann ut, men det er så lite trykk at det bare renner ut av kanonen. Nå er det dog litt i rykk og napp, så jeg fikk hvertfall skrummet etter litt ekstra tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyler du gjennom med rent vann etter du har brukt skumkanonen? Fyll flasken med så varmt vann du kan fra springen, sett blandeskruen slik at den suger maks av det varme vannet og spyl til flasken er tom.

Anti-fanboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har ikke gjort det på hele det første året, men etter jeg la den i surfex blanding og deretter varmt vann og fikk liv i den igjen har jeg brukt den 3 ganger og skyld godt etter hver gang. Nå var det dog trolig ikke noe fullverdig rep sist kan det tyde på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et problem med min foamlance.

Den bruker ekstremt lite såpe, noe som da resulterer i meget tynt skum.. bruker ikke mer enn maks 1cm av beholderen på å dekke en hel bil med blandeskruen mot max såpe. Har åpnet den to ganger og finner ikke noe smusk inni. Noen har hatt lignende problem eller en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver maks såpe, skrur du den mot "+" eller "-"?

Blir vel mot -. Alltså mot minst mulig vann og mest bruk av såpe.

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skrur den andre veien, hva skjer da?

Da blir det tynnere skum(Om jeg kan kalle det skum).Hehe ;) Går fra tynt såpevann til nesten bare vann. Forbruket er så lite at jeg ikke kan se forskjell på hva jeg gjør med den.

bruker for ordenskyld BH Autofoam og Magifoam. Har aldri hatt problemer med det før.

Hvordan virker egentlig blandeskruen? Ser ut som at det bare er en liten tapp som kommer ned i kammeret der alt blandes, Men den stenger ikke for verken såpe eller vann etter det jeg kan se. Er det lufting ovenfra den blokkerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hvertfall jeg fulgt anvisning og fått demontert og kontrollert kanonen.

Ingenting er tett, alt er tipp topp, ingen synlig såperester innvendig noen steder, og selve filteret er også helt fint, ikke tett (går helt fint å "blåse gjennom")

Likevel vil no noen av delene ligge i en surfex blanding ilag med filter for å være bombesikker før den monteres igjen. Da blir det å prøve den i morgen tipper jeg så får vi se om den er defekt eller om det har vært noe rusk/såperester i kanonen, selv om jeg ikke kan finne antydninger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...