Gå til innhold

BMW sort metallic, DA


alextech

Recommended Posts

alextech

Hei! Sliter med kjørespor på BMW E46 sort metallic. Kjører med Flex DA, s3, og oransj pad.

Sprer på 1, går så opp til 4 med medium press, for så slippe opp presset.

Har prøvd sort waffle og s17, men ender opp med holos. Er mange tråder her inne vedr komboer. Men sliter isåfall med kjøreteknikk. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Sort waffle og SV regular kanskje? kjør på 3, uten press.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Har vel egentlig prøvd de fleste komboer. Men sliter med kjøreteknikken.. Kan prøve s30, og oransj. 3, uten press kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg pleier å kjøre S30 med oransje pad, turtall 4 på nevnt maskin med lett press ca 3-4 pass, før jeg girer den ned til turtall 1 og kjører ca. 3 pass. Dette fungerer rimelig bra :) En teknikk jeg lærte meg for ikke så lenge siden.

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Jeg pleier å kjøre S30 med oransje pad, turtall 4 på nevnt maskin med lett press ca 3-4 pass, før jeg girer den ned til turtall 1 og kjører ca. 3 pass. Dette fungerer rimelig bra :) En teknikk jeg lærte meg for ikke så lenge siden.

:thumbup:

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Jeg pleier å kjøre S30 med oransje pad, turtall 4 på nevnt maskin med lett press ca 3-4 pass, før jeg girer den ned til turtall 1 og kjører ca. 3 pass. Dette fungerer rimelig bra :) En teknikk jeg lærte meg for ikke så lenge siden.

Omtrent slik jeg kjører også, og det funker knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Rart hva man finner i skapene hvis man vil. Heeelt bakerst lå en uåpnet SV Regular. Så fint a gitt.

Fikk ett gullegodt resultat med S3G + Oransj pad, deretter SV regular på sort waffle. Hasighet 3, uten press :)

Men, ettersom jeg har avtalt 1-stegs, og tidsklemma tar meg må jeg ta til takke med kun SV regular. Legger litt mer press på hastighet 4, før så og lette presset, og gå ned til 3.

Kan jo selvsagt prøve S30/gul 3m, ed oransj pad som skrevet tidligere.

Takk for svar alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Et Voila! :D Så godt å høre at du fikk ordnings på spøkelsene :D Finnes mange veier til rom, men hender at frustrasjonen trår inn før så.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Et Voila! :D Så godt å høre at du fikk ordnings på spøkelsene :D Finnes mange veier til rom, men hender at frustrasjonen trår inn før så.

Hehe, ja. DEt blir nokså frustrerende, og faktisk litt fortvilet. Men gud for en glede når man først får det til! Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis ingenting fungerer, kjøp Meguiars 105 :)

Enig med den Polishedbliss anbefaler 105 med DA til tysk hard lakk foran Scholl hvist du skal bruke DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...