Gå til innhold

Forskjell på Kestrel DAS6 vs Krauss


DanSteffen

Recommended Posts

DanSteffen

Hei..

Jeg må bare beklage mine helt sikkert dumme spørsmål. Men er ganske så ny innen dette med maskinpolering osv.

Jeg har sett på en Kestrel DAS6 og en Krauss poleringsmaskin.

Det jeg lurer på er om det er store forskjeller på disse?

Eller om det så og si er samme maskin?

Mvh:

Dan Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være samme maskin, men sjekk effekten, det fins 500 og 850/900 watts utgaver av begge merkene.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lignende tråd for et par dager siden.

Krauss, kestrel,MG, dodo har alle DA maskin med likt utkast, design, og så å si samme motor.

Om den ene er skrudd sammem bedre, eller støydempet mer vet eg ikkje.

Men på papir, utsjånad, og virkemåte er de utrolig like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhaugen

Hei, sitter i samme båt som deg der jeg har tenkt og kjøpe full DNC pakke! En forskjell mellom DAS 6 PRO og Krauss 900w er vell også at Krauss har cruise control.

Så forresten på BN sin tilbake mld tråd at når han fikk inn DAS 6 PRO igjen så skulle han se om det var rom for tilbud! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Ja, Jeg skal følge med litt å se etter litt priser. .

Men ellers så tror jeg at jeg går for Krauss maskinen jeg altså:)

Men, skal følge med littegrann fremover:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Krauss har ikke noe mere cruise control enn kestrel. Det er bare et fancy begrep de har valgt å bruke. Begge maskinene holder turtallet på motoren like bra. I bruksanvisningen til krauss maskinen så sto det faktisk das-6. Jeg vet ikke om det gjør det fremdeles. Same shit, different wrapping.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jaja, men det spiller ikke så stor rolle om det er cruise control eller ei:)

Jeg ser etter en maskin som klarer og få jovven gjort, uten det beste resultatet. Vil bare ha en blankere bil:)

Så en Krauss duger nok mere en nok til meg vil jeg tro:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhaugen

Krauss har ikke noe mere cruise control enn kestrel. Det er bare et fancy begrep de har valgt å bruke. Begge maskinene holder turtallet på motoren like bra. I bruksanvisningen til krauss maskinen så sto det faktisk das-6. Jeg vet ikke om det gjør det fremdeles. Same shit, different wrapping.

Okei, viste ikke dette da jeg ikke har noen av maskinene. Da går jeg for DAS 6 PRO når BN får den inn på lager siden det er noen få lapper og spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hei, sitter i samme båt som deg der jeg har tenkt og kjøpe full DNC pakke! En forskjell mellom DAS 6 PRO og Krauss 900w er vell også at Krauss har cruise control.

Så forresten på BN sin tilbake mld tråd at når han fikk inn DAS 6 PRO igjen så skulle han se om det var rom for tilbud! :lol:

Cruise control er bare turtallskontroll, dvs at maskinen klarer holde hastigheten oppe selv under press.

Ut over det er det samme maskin med forskjellige farger, Kraussen er listet som 900W mens Kestrel DAS6 Pro "bare" har 850W. Det står meg bekjent samme motor i den, og de 50W'ene i forskjell merker du ikke noe til uansett.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Det med cruise control spiller ikke noen rolle for meg.

Men er greit at den holder hastigheten når man presser litt:)

Ja, det var det jeg trodde at det var samme maskin:) Men var greit og spørre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte om det samme for ikke så lenge siden selv. valgte das6 pro. ingen spesiell grunn egentlig. en venn av meg fortalte her om dagen at han hadde krauss sin 900w og var fornøyd med den, men han fikk prøve en das6 av en annen detailer, han mente at das6 var mer stabil. Om det stemmer eller om det er innbilling fra han får så være, Jeg er iallfall kjempe fornøyd med das6 maskina. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

spurte om det samme for ikke så lenge siden selv. valgte das6 pro. ingen spesiell grunn egentlig. en venn av meg fortalte her om dagen at han hadde krauss sin 900w og var fornøyd med den, men han fikk prøve en das6 av en annen detailer, han mente at das6 var mer stabil. Om det stemmer eller om det er innbilling fra han får så være, Jeg er iallfall kjempe fornøyd med das6 maskina. ;)

Takk for at du deler din erfaring:)

Det positive er at han var fornøyd med Krauss maskina også:) Står å pendler mellom disse to enda!

Men regner med det blir krauss på meg egentlig:)

Handler fra scandicshine da broder'n også skal kjøpe noe til flexmaskina si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler din erfaring:)

Det positive er at han var fornøyd med Krauss maskina også:) Står å pendler mellom disse to enda!

Men regner med det blir krauss på meg egentlig:)

Handler fra scandicshine da broder'n også skal kjøpe noe til flexmaskina si:)

Tror jeg ventet på tilbudet Bilnerden kommer til å kjøre på DAS-6 Pro når de får den inn på lager igjen, Bilnerden er også jevnt over billigere enn Scandicshine de gangene jeg har sammenlignet priser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Ja, kan jo sjekke når dem får tilbudet der:)

Er jo positivt at dem er billigere også såklart. Men får se litt hva jeg gjør. Må vente på lønning først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...