rstand

Noen på Kolbotn (1410) som har polermaskin?

27 innlegg i emnet

Jeg skal ikke låne :) Bare høre erfaring, ta en titt og føle hvordan den ligger i hånda :)

Jeg skal gjøre mitt første innkjøp av en maskin, og ønsker å kjøpe en som er best mulig til en lavest mulig pris. I og med at jeg ikke har erfaring med poleringsmaskin, så vurderer jeg en DA-maskin.

Leser mye om Flex her inne, men har også sett på Meguiars sin samt denne fra BilXtra.

Innspill mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex vs. Meguiars og Bilxtra sin kan vel ikke sammenlignes. Jeg hadde Meguiarsmaskinen som begynnermaskin før jeg byttet til Flex. Det var som natt og dag.

Men for all del Meguiarsen funket den og. Fin maskin å begynne med hvis budsjettet er stramt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex vs. Meguiars og Bilxtra sin kan vel ikke sammenlignes. Jeg hadde Meguiarsmaskinen som begynnermaskin før jeg byttet til Flex. Det var som natt og dag.

Men for all del Meguiarsen funket den og. Fin maskin å begynne med hvis budsjettet er stramt.

Får meg liksom ikke til å bruke så mye mer enn 2000 på en slik maskin. Stort sett så sitter kronene løst hos meg, men dette er noe jeg kommer til å bruke 3-4 ganger i året, og jeg er usikker på hvor mye kvalitetsforskjell det egentlig er på dette.

Klart man ikke kan sammenlikne epler og pærer, men eksempelvis den fra Meguiars vs den fra BilXtra. De har jo så og si samme specs. Ofte betaler man for navnet kontra kvalitetsforskjellen, men jeg vet jo ikke om dette er tilfellet her?! Men jeg tror det da du sier at det ble en enorm forskjell å gå over til Flex, og det er nok der jeg kommer til å lande etterhvert. Hvilken Flex-maskin har du, og hvor kjøper man de? Og hva er var de største forskjellene på Flex vs Meguiars? Takk for innspillet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt Rupes eller Flex.. Meguiar's maskinen er kunstig dyr.

Følg med litt her inne, hender det kommer noen røverkjøp på Flex eller Rupes. Vi ga 2500,- for en Rupes LHR21, som var veldig lite brukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg med litt her inne, hender det kommer noen røverkjøp på Flex eller Rupes. Vi ga 2500,- for en Rupes LHR21, som var veldig lite brukt.

Kan jo også gå for en Krauss/kestrel maskin. helt lik som MG sin maskin men til en langt hyggeligere pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt den fra BilXtra, og den er helt OK. Men du blir fort nummen i finga og sånt når du jobber med den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra innspill her.

DavidRS: Som du sier så funker den helt ok. Jeg har derfor vanskelig for å skjønne hvorfor Meguiars sin er over dobbel så dyr som den fra BilXtra. Navnet er det eneste jeg kan tenke på.

Slik jeg da ser det så er disse 2 ganske så likestillte, og dersom man vil gå opp et hakk så bør man gå opp til Krauss/Flex etc...

Men hva gjør Krauss/Flex så mye bedre å jobbe med?

Endret av rstand
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også gå for en Krauss/kestrel maskin. helt lik som MG sin maskin men til en langt hyggeligere pris :)

Absolutt! Det også er gode maskiner :)

For samme pris som en Megs maskin så får man jo denne: http://www.alienautospa.no/produkt/startpakke/startpakke-krausskestrell-daspro-6 :P

Jeg har hatt den fra BilXtra, og den er helt OK. Men du blir fort nummen i finga og sånt når du jobber med den. :)

Mye bra innspill her.

DavidRS: Som du sier så funker den helt ok. Jeg har derfor vanskelig for å skjønne hvorfor Meguiars sin er over dobbel så dyr som den fra BilXtra. Navnet er det eneste jeg kan tenke på.

Slik jeg da ser det så er disse 2 ganske så likestillte, og dersom man vil gå opp et hakk så bør man gå opp til Krauss/Flex etc...

Men hva gjør Krauss/Flex så mye bedre å jobbe med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krauss er nok temmelig lik egentlig.

Nå har ikke jeg prøvd Flex DA, men bruker Rupes, og det er en stabil og fin maskin jeg i hvertfall kan jobbe med i timesvis uten å bli sliten. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krauss er nok temmelig lik egentlig.

Nå har ikke jeg prøvd Flex DA, men bruker Rupes, og det er en stabil og fin maskin jeg i hvertfall kan jobbe med i timesvis uten å bli sliten. :)

Ok, det er jo ganske vesentlig. Skal jo være kos og ikke bare slit :)

Kunne du postet en link til en Rupes-maskin. Hvor kan man eventuelt kjøpe de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Www.bilnerden.no :) De aller fleste av samarbeidspartnerene her inne forhandler Rupes. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo blitt nevnt at krauss,kestrel,mg, dodo juice sin maskin er så og si samme maskin, bare annen farge og annet merke.

Det som gjør flex og rupes bedre er utkast, raskere korrigering, bedre balanserte maskiner, støy..

Flex DA er tvungen rotasjon, det er ikkje rupes, kestrel,krauss...osv.

Rupes kan kjøpes fra de fleste av DCN sine samarbeidspartnere.

Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har krauss DA og kan gå god for den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har krauss DA og kan gå god for den. :)

Hvor får man kjøpt Krauss (foruten å bestille på nett)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet GS bildeler skal ha det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt Krauss (foruten å bestille på nett)?

Som Stian sier, på GSbildeler selger disse i butikk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kjører du til P&R så får du kikke på krauss, flex og rupes.

Og concours er jo også nærme deg?

www.laaav.no

www.concours.no

Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carwise-maskinen fra Bilxtra er god å jobbe med helt til den sier takk for seg. Jeg har hatt 2 stk., men fikk til slutt pengene tilbake da begge ble plaget av kraftig risting pga. slark i opplagringen. Jeg rakk å korrigere og polere ca. 1 1/2 bil pr. maskin før jeg ikke turte mer. Det ble fra butikkens side konkludert med at denne maskinen er best egnet til et par lette poleringsrunder pr. år og ikke timesvis i strekk med fjerning dype swirls og rds.

Jeg kjøpte meg en Rupes 15 og er veldig fornøyd, men vil tro at en krauss eller kestrell også er gode maskiner. Kommer til å kjøpe meg en av disse som supplement til Rupesen pga.muligheten til å bruke spotpads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min første maskin var bilxtra sin DA. Har den liggende som reserve maskin idag :) korrigerte ca 7-8 biler med den. Det som er minus med den er, stiv og kort ledning (uhyre plagsomt når du jobber på tak) og det er en del vibrasjon kontra proff maskinene. Synst den holder turtallet greit oppe når de brukes mye press og

Så om du er på jakt etter billig maskin som skal bare brukes ett par ganger i året, så vil eg nok sei at bilxtra DA er heilt grei til det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive