Gå til innhold
johime(joakim)

Vask av frotteklut etter skinnrens

Recommended Posts

johime(joakim)    474
johime(joakim)

Som overskriften sier, hvordan vasker derefrottekluter etter skinnrens?

Den ene på bildet ble vell liggende en god stund før jeg fikk den i en bøtte med en desj sufrex oppi mens den som ser ny ut ble vasket umiddelbart.

Begge er vasket på 90grader så regner med den missfargette ikke blir pen igjenn.

Må disse vaskes/bløtlegges umiddelbart etter bruk for å få di ren igjenn?

2014-05-06171018_zps42c7103d.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    463
Northhomie

Som overskriften sier, hvordan vasker derefrottekluter etter skinnrens?

Den ene på bildet ble vell liggende en god stund før jeg fikk den i en bøtte med en desj sufrex oppi mens den som ser ny ut ble vasket umiddelbart.

Begge er vasket på 90grader så regner med den missfargette ikke blir pen igjenn.

Må disse vaskes/bløtlegges umiddelbart etter bruk for å få di ren igjenn?

2014-05-06171018_zps42c7103d.jpg

Har samme problem selv, slenger meg på her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr88    257
tr88

Samme problem her også, får de ikke rene for alt her i verden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Jeg kaster de etter bruk. Har vel og merke gått helt over til billige varianter fra Jysk eller IKEA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Jeg kaster de etter bruk. Har vel og merke gått helt over til billige varianter fra Jysk eller IKEA.

Ser ikle på det som et problem at kluten er misfarget, den er jo vasket i flere omganger så ren er den. Bare litt mindre synlig hvor mye man drar av setene.

Bare irriterende å ha det slik at di ser skitten ut :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kriller    4
Kriller

Mulig det å banne i kirka, men det må vel fungere like greit med billige vaskekluter????

Selv om det ikke er trådstarers spørsmål:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
agjell    5
agjell

Hvis det er vanlig bomullsfrotté kan du vel bløtlegge den i klorløsning i en time eller to og deretter vaske den på 90 grader igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 827
Tommy

Hvis det er vanlig bomullsfrotté kan du vel bløtlegge den i klorløsning i en time eller to og deretter vaske den på 90 grader igjen?

Jeg har forsøkt dette, men de lar seg ikke bleke av klor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Jeg har også forsøkt klor, kokt de lenge i kasserolle med caskemiddel for hvitt tøy, kokt i klor, +++

Ingen ting funker, ikke engang tynner (for lakk) eller at de umiddelbart blir lagt i sterk Surfexblanding når de er brukt.

Personlig ser jeg et stort poeng i at de er rene, da en må kunne se når skinnet blir rent.

Bruker normalt ca 5 kluter på et interiør, og når en får de til 3kr/stk på IKEA er det ikke noe å spare på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

hmm jaja får finne meg noe å bestille. Skal jeg kjøre til nermeste ikea for å handle må det bli noen enorme mengder for å spare det inn siden det er en 10timers kjøre tur per vei :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

hmm jaja får finne meg noe å bestille. Skal jeg kjøre til nermeste ikea for å handle må det bli noen enorme mengder for å spare det inn siden det er en 10timers kjøre tur per vei :P

Jeg kan kjøpe for deg og stappe i en eske og sende til deg, null stress. :)

Okei, litt stress er det siden det er Ikea, men det går. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
agjell    5
agjell

Jeg har forsøkt dette, men de lar seg ikke bleke av klor.

Jeg har også forsøkt klor, kokt de lenge i kasserolle med caskemiddel for hvitt tøy, kokt i klor, +++

Ingen ting funker, ikke engang tynner (for lakk) eller at de umiddelbart blir lagt i sterk Surfexblanding når de er brukt.

Da tror jeg neppe det eksisterer noen annen løsning enn nye kluter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Jeg slenger mine i ei bøtte med surfex og w2 etter bruk. Når jeg er ferdig mikses det en vaskeball med micro restore, surfex og w2. Det kjøres på 90 grader med ekstra skylling. De blir ikke 100% men det er ikke langt unna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Sweet, hadde du bodd litt nermere så skulle jeg kommet å gitt deg en klem :wub::P

Vis du hadde årket det så hadde det vært supert, 3-4sanner pakker så må da vell det holde en stund. Si ifra vis du tar turen så skal jeg overføre penger til deg i full fart! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Sweet, hadde du bodd litt nermere så skulle jeg kommet å gitt deg en klem :wub::P

Vis du hadde årket det så hadde det vært supert, 3-4sanner pakker så må da vell det holde en stund. Si ifra vis du tar turen så skal jeg overføre penger til deg i full fart! ;)

Ikke noe problem, skal sannsynligvis utom Ikea en av dagene denne uken, så kan raske med meg noen pakker til deg. Pakkefrakt kommer på 150 kroner dog, så det blir jo ganske dyrt... alternativet er å sende det som brevpost. Sender deg en PM, hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olsen    13
Olsen

Ikea har vel fått nettbutikk? Sendes med post. What's the problem? ;)

Endret av Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Bruk Ikea nettbutikk :D

Jeg vasker forøvrig mine på 90 grader med vaskemiddel for hvitt tøy. Funker knall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Ikea har vel fått nettbutikk? Sendes med post. What's the problem? ;)

Jaggusanten har de fått det. Bare jeg som ikke henger med i tiden da :P

Med 10 pakker kluter til totalt 290 i kurven ser frakten derfra ut til å havne på 89 kroner... det er jo slett ikke ille heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Doh, er googla litt å det var vist en god stund siden di hadde bynt med nettsalg på deler av butikken :P

Får prøve å bestille dærfra, men takk christer. Har sakt det før og sier det i igjenn, dette ER norges beste forum. Skal sannelig lete lenge for å finne norn plasser folk er så hjelpsomme på alt mulig man plages med :-)

Nå er ikke jeg noe til kleavasker men så på butikken noe omo hvitt tøy, slikt? Vis løsningen er så enkel så vaskemiddel for hvitt tøy blir jeg nok å stenge hele tråden :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig