maartn

Knirkelyder fra dører/pakninger/lister

Hei,

Uvitende om at BMW sine pakninger/lister rundt vinduene ikke skal påføres noen form for plastfornyer har jeg fått meget plagsomme knirkelyder i dørene. Det knirker selv ved normal kjøring på asfalt.

Jeg har prøvd å rense listene med sitrus rens og deretter vasket godt med såpe - uten den helt store forbedringen.

Noen som har erfaringer med dette og har noen tips til en knirkende bil? :mellow:

Hilsen,

Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om noen som må bytte ut alle listene fordi knirkingen ikke går bort etter å ha påført gummifornyer på de, men kanskje noen har noen tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte samme vask/rens som du har brukt, å knirkingen ga seg etter en ukes tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska med silikonfjerner og det gjorde susen. Dette var en 07 bmw 3-serien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det begynte å knirke fra førerdøra på V40en vår etter at SV Seal feed begynte å forsvinne.. Så nå må jeg passe på å holde lista mettet, ellers knirker det igjen. Får prøve å vaske den med sitrusrens kanskje eller silikonfjerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill, det har nå gått 1 uke siden jeg renset med sitrusrens - men det er fortsatt en del knirk (kanskje noe bedre)

Jeg forhørte meg hos BMW og de har et middel som også skal hjelpe - så jeg får evnt. prøve dette.

Er det noe vits å prøve silikonfjerner kontra sitrus rens forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonfjerner fungerer flott til formålet, vasket du også lakkflatene som pakningene ligger mot? Dette er like viktig som å rengjøre selve gummien. Unngå også voks o.l. på lakken der gummien ligger mot.

Endret av Skilbrei
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW sine lister/pakninger er visstnok MEGET følsomme mot vasking, jeg har derfor aldri rørt mine. Jeg har lest flere tilfeller av at eneste vei ut var bytte av pakning/list. Men jeg ville prøvd å kjøpt meg en tube med Krytox, og smurt på dette, skal visstnok være helt perfekt for disse pakningene/listene. Koster en hundrings på Ebay, både i form av olje og fett. BMW skal visstnok ha rebrandet dette til sitt eget pakningsfett, men det koster mye mer. Har man på silikon etc. på disse pakningene kan man banne på at de begynner å knirke med en gang.

Bottomline: Knirker ikke listene, ikke rør de. Knirker de, ta en grundig vask, og påfør Krytox. IKKE noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbup: takker for god info!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet å ta ned rutene noen mm for å se om lyden forsvant. Det gjorde det. Dermed lå problemet i listen/pakningen som rutene går i. Kjøpte inn BMW sin pakningsrens og skrubbet/smurte dette på alle pakninger/lister + inn i glippen hvor ruten går.

Nå ble det helt stille! Yey! Lukter godt også :) Anbefales.

/Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive