Marius Engel

Enkel innvendig vask. Produkttips.

Jeg har pleid å vaske bilen med jif universal og klut. Funker til vinduet og det meste utenom skinn.

Men dette er helt sikkert ikke den beste måten å gjøre det på, så jeg trenger tips til gode holdbare produkter og framgansmåte for å vaske min Nissan Leaf med sort interiør:

- Innside vinduer

- Dashbord / plast / vinyl. Helst ikke så blankt, det blir så mye gjenskinnn i vinduet.

- Skinn i dørene. Det har en litt sånn tørr/matt look.

- Setene. Det er tøyseter, og de er litt sånn pusete velur aktig. Hundehår og skitt setter seg lett fast. Finnes det impregnering/forsegling som beskytter mot skitt og kaffi?

Takker for alle tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag:

Ruterens: G6 Perfect glass

Innvendig rens: SurfexHD 1:20 (blandes etter eget ønske. 1:20 tilsvarer ca. det samme som Greenclean 1:15 som de fleste bruker)

Beskyttelse: C6 Matte dash (hvis plasten trenger litt oppfrisking så synes jeg SV Pneu matt gir et pent utseende. Piffer opp plasten samtidig som den ikke blir alt for blank)

Tekstilforsegling: I1 Smart fabric

Har testet endel interiør produkter her.

Det ser kanskje ut som jeg bare anbefaler produkter fra GT, men dette er en tilfeldighet. Jeg har ikke så alt for mange produkter fra GT, men akkurat disse har jeg og de er meget gode. Prøvde å ta alt fra samme sted og da ble det bare slik.

Har du noe fra før av eller ønsker å handle fra et annet sted, så kan listen forandre seg. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg bruker SV Pneu på dekkene mine. Er det samme produktet du anbefaler om plasten trenger litt oppfriskning?

Men surfex? Da skal det vel være ganske møkkete da eller? Trodde den var ganske sterk jeg.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg bruker SV Pneu på dekkene mine. Er det samme produktet du anbefaler om plasten trenger litt oppfriskning?

Men surfex? Da skal det vel være ganske møkkete da eller? Trodde den var ganske sterk jeg.

Ja det er samme produkt. Den er laget for dekk, men jeg har testet den litt på interiør og synes den gjør en uterket jobb.

Her har jeg brukt Pneu matt på dashbordet:

IMG_6267_1920x1280.jpg

Jeg sier dette med Pneu fordi jeg vet at C6 og SV Protecton som er laget for matt finish gjør veldig lite med utseende på slitte interiørdeler. Disse kan brukes på interiør som ikke trenger å friskes opp, mao. på deler som ser bra ut og nytt ut etter vask.

Legger ved et bilde som jeg tok etter at dashbordet var rent uten noen form for plastfornyer eller beskyttelse. Rent, men grått og trist.

IMG_3277_1024x683.jpg

Akkurat dette erfarte jeg når jeg renset dashbordet over her. Dette er gammlet (fra tidlig 90 tall) og har selvsagt blitt litt falmet med tiden. Når det var rent så det litt grått og trist ut. Jeg påførte C6 og SVP uten at jeg synes det ga noe mer enn beskyttelse. Etter dette påførte jeg PERL. Da så det veldig bra ut bortsett fra at det ble alt for blankt. Etter å ha sett igjennom produktene jeg hadde tilgjengelig endte jeg opp med å teste Pneu som i mine øyne gav en mellom ting og et perfekt resultat.

Hvis det er av interesse så kan du se hele jobben her.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er samme produkt. Den er laget for dekk, men jeg har testet den litt på interiør og synes den gjør en uterket jobb.

Her har jeg brukt Pneu matt på dashbordet:

IMG_6267_1920x1280.jpg

Får ikke opp bildet?..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke opp bildet?..

Rart. Det fungerer utmerket her.

Det ligger noen flere bilder her, men disse ble tatt før dashbordet ble montert så det står i direkte belysning så bildene kan derfor være litt missvisende.

Eller så ser du jo dashbordet på noen av de siste bildene i denne tråden. Disse er tatt litt lenger ifra så de er ikke like gode som det jeg postet over her.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart. Det fungerer utmerket her.

Her også.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker nå :)

Har SV pneu men ikke matt.

Er holdbarheten bra? Eller er det andre produkter i samme prisklasse som kan gjøre en bedre jobb om man allikevel må handle?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker nå :)

Har SV pneu men ikke matt.

Er holdbarheten bra? Eller er det andre produkter i samme prisklasse som kan gjøre en bedre jobb om man allikevel må handle?

Lukter det godt (litt typisk SV lukt) av Pneu flasken din eller lukter den teknisk sprit?

Vil si holdbarheten er bra. Det ser helt likt ut den dag i dag og det er over et år siden jeg påførte Pneu. Det skal sies at bilen står lagret inne om vinteren og at dashbordet ikke har blitt vasket med kjemikalier. Kun tørket over en gang iblandt for å fjerne støv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Den lukter vel ikke så værst. Jeg kan gå ut i garasjen å se, men da må jeg reise meg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Den lukter vel ikke så værst. Jeg kan gå ut i garasjen å se, men da må jeg reise meg :P

Lukter det godt av den har du den matte typen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter det godt av den har du den matte typen. :)

Da er det nok matt jeg har. Synes det kunne stått matt eller glossy på flasken jeg da...

Jeg har pleid å vaske bilen med jif universal og klut. Funker til vinduet og det meste utenom skinn.

Men dette er helt sikkert ikke den beste måten å gjøre det på, så jeg trenger tips til gode holdbare produkter og framgansmåte for å vaske min Nissan Leaf med sort interiør:

- Innside vinduer

- Dashbord / plast / vinyl. Helst ikke så blankt, det blir så mye gjenskinnn i vinduet.

- Skinn i dørene. Det har en litt sånn tørr/matt look.

- Setene. Det er tøyseter, og de er litt sånn pusete velur aktig. Hundehår og skitt setter seg lett fast. Finnes det impregnering/forsegling som beskytter mot skitt og kaffi?

Takker for alle tips :)

Hva kan jeg bruke til å vaske og beskytte/forsegle skinntrekket i dørene med? Vet ikke om det er ekte skinn eller fake.

byjyteqy.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vurdert gtechniq w2, jeg bruker den til så godt som alt!

Glassfiber 1:10

Air Conditon 1:10

Glass rens 1:120

Tepper 1:7

Avfetting 1:2

Grill 1:5

Vegger 1:20

Rustfritt 1:20

Utemøbler 1:20

Vinyl 1:10

Krom 1:20

Verktøy 1:10

Lettmetall felger 1:10

Skinn 1:10

Fjerne voks 1:5

Motorrom 1:1

Sakset fra bilnerden :)

Jeg bruker 1:25ish på absolutt alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive