Gå til innhold

1-stegs på svart X5. Tips?


Henrikooo

Recommended Posts

Henrikooo

Heisann!

Skal ta en liten shine på en sort BMW X5 (2003 eller '04-modell. Hard lakk såvidt jeg vet). Dette skal gjøres for et familiemedlem ifm. med ferie. Jeg skal fly, så derfor er det litt begrenset hva jeg kan ha med av remedier og utstyr. I tillegg har jeg ikke flust med tid.

Resultatet trenger kun å bli "bra nok", så her tenker jeg en ett-stegsjobb (pluss voks selvfølgelig). Hva slags polish anbefaler folket? Scholl A15+ kanskje? Denne har vel fillere også? Eller s17+?

Kom gjerne med tips til andre produkter/merker også. Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Nei, ingen fillere.

Ser for meg 2500 på orange Uber selv, Evt grønn Rupes eller scholl s17?

Tenkte på s17 selv, evt. på oransje Scholl. Har hørt at det skal være en bra kombo :) Men på en ett-stegs for en som vil ha det "bra nok", kan det ikke da være greit med litt fillere f.eks for å få dempet litt RDS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisse

Tenkte på s17 selv, evt. på oransje Scholl. Har hørt at det skal være en bra kombo :) Men på en ett-stegs for en som vil ha det "bra nok", kan det ikke da være greit med litt fillere f.eks for å få dempet litt RDS?

Det som er skummelt med fillers er at bilen kan være full av hologrammer etter at eier har vasket den noen ganger, swirls kan også bli fylt istedenfor å bli fjernet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på s17 selv, evt. på oransje Scholl. Har hørt at det skal være en bra kombo :) Men på en ett-stegs for en som vil ha det "bra nok", kan det ikke da være greit med litt fillere f.eks for å få dempet litt RDS?

Fillere kan brukes det, men da er utvalget mindre, hadde personlig heller kjørt en fin 1-stegs, men det er min mening.

Med en medium grov kombo på en såpass hard lakk kan du få til et greit kompromiss dersom du bruker litt tid.

Du får fjernet mye av det verste, og får opp glansen betydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Det som er skummelt med fillers er at bilen kan være full av hologrammer etter at eier har vasket den noen ganger, swirls kan også bli fylt istedenfor å bli fjernet.

Aha, såklart, det tenkte jeg ikke på! Eieren er en kar som sikkert ikke hadde lagt merke til hologrammer uansett, men for min egen samvittighet kan jeg ikke risikere det :P

Ser ut som folket mener PF2500 er et godt valg, så da går jeg nok for det! X5 er jo relativt stor, men en 250ml-flaske burde vel holde? I tillegg regner jeg med at det er vanskelig å gjøre noe "skade" med DAS-6-maskin, oransje Uber og PF2500, så lenge det er gjort godt forarbeid?

Tilleggsspørsmål: Ser at f.eks Alien Autospa selger voks-samples, blant annet fra Dodo Juice. Er det nok voks i disse til en bil?

Takk for raske svar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALFRED

Aha, såklart, det tenkte jeg ikke på! Eieren er en kar som sikkert ikke hadde lagt merke til hologrammer uansett, men for min egen samvittighet kan jeg ikke risikere det :P

Ser ut som folket mener PF2500 er et godt valg, så da går jeg nok for det! X5 er jo relativt stor, men en 250ml-flaske burde vel holde? I tillegg regner jeg med at det er vanskelig å gjøre noe "skade" med DAS-6-maskin, oransje Uber og PF2500, så lenge det er gjort godt forarbeid?

Tilleggsspørsmål: Ser at f.eks Alien Autospa selger voks-samples, blant annet fra Dodo Juice. Er det nok voks i disse til en bil?

Takk for raske svar forresten :)

Jan 30 ml holder nok til 2-3 lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Gul/orange uber og pf2500 (gjerne groveste utgaven) vil gjøre jobben du beskriver, og klarer du å bruke opp en 250ml flaske på en bil er du flink :P

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

Gul/orange uber og pf2500 (gjerne groveste utgaven) vil gjøre jobben du beskriver, og klarer du å bruke opp en 250ml flaske på en bil er du flink :P

Hehe, jeg er en nybegynner med en tendens til å bruke litt for mye produkt, men 250 ml burde vel holde i massevis når jeg tenker meg om :P

Groveste utgaven? Finnes det forskjellige typer pf2500? :blink: Eller mener du groveste kombo..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

PF 2500 kommer i 2 utgaver, eneste måten du ser det på på de nye flaskene/etikettene er hvor "pila" er på grovhetsskalaen. Den som kalles ZIP er nesten like grov som fg400 iflg skalaen (er ikke så grov da, men ser sånn ut) den andre er ca midt på, som s17+.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikooo

PF 2500 kommer i 2 utgaver, eneste måten du ser det på på de nye flaskene/etikettene er hvor "pila" er på grovhetsskalaen. Den som kalles ZIP er nesten like grov som fg400 iflg skalaen (er ikke så grov da, men ser sånn ut) den andre er ca midt på, som s17+.

Da regner jeg med at den som tilsvarer s17+ er den riktige til ett-stegs.

Er dette den "riktige"? http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_12&products_id=197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

I mange tilfeller kan det faktisk gå fortere med 2 steg fremfor 1. Tar det litt lenger tid så får man mye mer for den lille tiden ekstra det tar.

Grunnen til dette er at det er ikke så lett å få en grov kombo til å avslutte helt 100. Skal man kjøre 1 steg så bruker man gjerne litt tid på å prøve å få så mye som mulig ut av det ene steget. Kjører man 2 steg så tar man det groveste først for så å "rydde opp" etterpå. Dermed får man et bedre resultat og man er tryggere på jobben man har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...